خانهاخبار
افشای طراحی Moto G7 در رندرهای باکیفیت

افشای طراحی Moto G7 در رندرهای باکیفیت

پس از افشای مشخصات فنی Moto G7 حالا شاهد انتشار تصاویر رندری و ویدیوی باکیفیت منتسب به این میان رده تازه موتورولا هستیم. طراحی ظاهری Moto G7 در این تصاویر به طور کامل فاش شده است.
۱۳۹۷/۷/۱۵

انتظار می‌رود کمپانی موتورولا تازه‌ترین گوشی از سری میان رده‌های Moto G را به این زودی‌ها معرفی نکند و برای ورود آن به بازار احتمالا باید چند ماه دیگر هم منتظر بمانیم. از طرفی مدتیست که شاهد انتشار شایعه‌ها و خبرهایی منتسب به تازه‌ترین میان رده سری مذکور تحت عنوان Moto G7 هستیم.

چند روز پیش در اولین خبر مرتبط با گوشی Moto G7 فهرستی از مشخصات آن منتشر شد و منبع آن هم ادعا کرد که لنوو قصد دارد این سری میان رده‌ها را در حداقل 4 نسخه متفاوت در سال 2019 روانه بازار کند. روز گذشته هم برخی تصاویر رندری باکیفیت علاوه بر یک کلیپ ویدیویی کوتاه منتسب به مدل استاندارد Moto G7 در فضای وب منتشر شد و این گوشی هوشمند تازه را به نمایش گذاشت.

البته این تصاویر زنده نیستند اما تصاویر رندری CAD بسیار باکیفیتی هستند که توسط @OnLeaks از افشاگران معتبر دنیای تکنولوژی منتشر شده‌اند و از همین جهت می‌توان تا حد زیادی به صحت آن‌ها اعتماد کرد.

این گوشی در پنل جلو از ناچ بسیار کوچک قطره‌ای بهره می‌برد که این روزها به ترندی محبوب در میان سازندگان تبدیل شده است. این ویژگی در Moto G7 درواقع اولین موردی است که در نگاه اول توجه مخاطب را به خودش جلب می‌کند. به ظور کلی می‌توان ادعا کرد که Moto G7 از طراحی ظاهری جذابی در حد یک میان رده بهره می‌برد و همین موضوع می‌تواند یکی از اصلی‌ترین نقاط قوتش هم قلمداد شود. تعبیه ناچ در قسمت بالا باعث شده است سازنده از حاشیه‌های اضافه بالای صفحه خلاص شود. علاوه بر این می‌توان ادعا کرد که حاشیه‌های صفحه نمایش در گوشی میان رده Moto G7 در سه طرف دیگر هم کاهش یافته‌اند و نمای مدرن‌تری را به این دستگاه هوشمند بخشیده‌اند.

از طرف دیگر ناچ بالای صفحه تنها میزبان دوربین سلفی شده و حسگر دیگری را در خود جای نداده است. درواقع Lenovo مجبور شده است بلندگوی مکالمه را در بریدگی جداگانه‌ای بالاتر از این ناچ قطره‌ای قرار دهد. نکته منفی در این طراحی جلب توجه بیننده به این بریدگی‌هاست.

همان‌طور که گفتیم، حاشیه‌ها باریک هستند اما نمی‌توان Moto G7 را از این نظر با پرچمداران بدون حاشیه مقایسه کرد. این گوشی نسبت به سایر میان رده‌های قدیمی‌تر با حاشیه‌های باریک‌تری طراحی شده است اما این حاشیه‌ها همچنان ضخیم دیده می‌شوند. حاشیه پایین صفحه به قدری ضخامت دارد که لنوو توانسته است لوگوی برند محبوب موتورولا را در آن طراحی کند. همچنین باید به طراحی عجیب و غریب دوربین اصلی با لنزهای دوگانه در پنل پشتی اشاره کنیم که ظاهرا لزومی در طراحی ماژول برجسته آن به شکل گرد و تعبیه دو لنز شبیه دو چشم وجود نداشته است.

با این وجود باید به خاطر آورد که Moto G7 یک گوشی میان رده است و احتمالا به قیمت مناسبی هم در دسترس کاربران قرار می‌گیرد. همین موضوع می‌تواند به خوبی عدم طراحی بی نقص را برای این گوشی ارزان قیمت توجیه کند. در کنار این موارد باید به تعبیه حسگر فیزیکی اثر انگشت در پنل پشتی و درون لوگوی محبوب خفاش موتورولا اشاره کنیم که توانسته است زیرکی و ذوق سازنده را در طراحی Moto G7 ثابت کند. علاوه بر این طراحی جالب باید خاطرنشان کنیم که Moto G7 از جک هدفون 3.5 میلی متری هم بهره می‌برد.

انتظار می‌رود که Moto G7 با پنل نمایش 6 اینچی تنها چند میلی متر در طول و عرض بدنه نسبت به Moto G6 با پنل 5.7 بزرگ‌تر طراحی شود. بدین ترتیب به نظر می‌رسد که طراحی ناچ در این میان رده تازه چندان موفق نشده است باعث تغییر در ابعاد کلی دستگاه شود. از طرفی با این نسل تازه شاهد کاهش ضخامت بدنه خواهیم بود و به نظر می‌رسد که برجستگی ماژول دوربین نسبت به پنل پشتی هم نسبت به Moto G6 کمتر شده است.

هنوز اطلاعات تازه‌تری درباره این گوشی منتشر نشده است و فعلا باید به فهرست مشخصاتی که اخیرا منتسب به آن منتشر شد اکتفا کنیم. Moto G7 از وضوح تصویر فول اچ دی پلاس پشتیبانی می‌کند و از پردازنده نامشخص 8 هسته‌ای قدرت می‌گیرد. این گوشی همچنین 4 گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد و به باتری 3500 میلی آمپر ساعتی مجهز می‌شود. دوربین اصلی در میان رده تازه موتورولا دو لنز 16 و 5 مگا پیکسلی دارد و لنز تکی دوربین سلفی‌اش هم 12 مگا پیکسلی در نظر گرفته شده است. باتوجه به فهرست اخیر همچنین انتظار می‌رود سیستم عامل اندروید 9.0 پای به صورت پیش فرض روی گوشی مذکور نصب شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۷/۱۵
با عرض سلام
ضمن تشکر از زحمات کارشناسان محترم میخواستم یک انتقاد بکنم
چرا اکثر اخبار شما شده بررسی شایعات گوشی هایی که قراره سال بعد معرفی بشن؟
و چرا گوشی های متنوعی که ساخته شدن رو انقدر کم بررسی میکنید؟
الان روال کار شما به این صورت شده:
مثلا چند ماه تیتر میزنید شایعات درباره ایفون x
بعد از معرفی ایفون x یک بررسی جزئی و سریع میکنید
دوباره ۱۱ ماه اخبارتون میشه شایعات درباره ایفون xs
دوباره ایفون xs معرفی میشه بعد یک هفته بررسی
۱۱ ماه تیتر میزنید شایعات درباره ایفون سال بعد
و این روند رو همینطور ادامه میدین....