خانهاخبار
تصاویری از گوشی Xperia XA3 Ultra سونی با نمایشگر غول‌آسا فاش شد

تصاویری از گوشی Xperia XA3 Ultra سونی با نمایشگر غول‌آسا فاش شد

به‌نظر می‌رسد سونی در حال توسعه میان‌رده Xperia XA3 Ultra با نمایشگر غول‌آسای 6.5 اینچی، دوربین دوگانه و حاشیه‌های فوق‌العاده باریک است. این گوشی در اوایل سال آینده معرفی خواهد شد.
۱۳۹۷/۷/۱۴

پس از معرفی سه گوشی میان‌رده در ماه ژانویه، به‌نظر می‌رسد ژاپنی‌ها تصمیم دارند تا سال جدید میلادی را با معرفی گوشی‌های غیرپرچمدار خود از سری «اکسپریا» آغاز کنند و به همین جهت، محصولات جدیدی را از سری Xperia XA و Xperia L توسعه می‌دهند. اخیرا تصاویر رندر دو گوشی Xperia L3 و Xperia XA3 سونی فاش شده است و تصاویر رندری که از Xperia XA3 Ultra به‌دست آمده، نشان می‌دهد ژاپنی‌ها یک گوشی میان‌رده دیگر را نیز در توسعه دارند که آن‌ها را با حاشیه‌های باریک روانه بازار خواهند کرد.

image

در نگاه اول، Xperia XA3 Ultra تفاوت چشمگیری با میان‌رده Xperia XA3 ندارد؛ با این‌حال، گوشی جدید سونی به نمایشگر فوق‌العاده کشیده و بزرگی مجهز شده است که حاشیه‌های باریکی دارد. همان‌طور که مشاهده می‌شود، خبری از حذف حاشیه‌ی بالای نمایشگر نیست؛ سونی همچنان تصمیمی برای عرضه گوشی مجهز به ناچ (به بریدگی بالای نمایشگر گفته می‌شود) ندارد. در حاشیه‌ی بالای صفحه‌نمایش، دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب قرار گرفته و در حاشیه‌ی پایین نمایشگر نیز لوگوی Sony دیده می‌شود. لوگوی شرکت سازنده و Xperia نیز در قاب پشتی درج شده است.

در حالی‌که سونی تصمیم گرفته بود تا گوشی‌های هوشمند خود را با حسگر اثرانگشت در قاب پشتی عرضه نماید؛ به‌نظر می‌رسد شرکت ژاپنی از این کار منصرف شده و تصمیم گرفته تا به سنت پیشین خود مبنی بر جای‌گیری حسگر اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست گوشی جامه عمل بپوشاند. همان‌طور که مشاهده می‌شود، Xperia XA3 Ultra فاقد حسگر اثرانگشت در قاب پشتی است و سنسور اثرانگشت آن به لبه‌ی سمت راست دستگاه انتقال یافته. دو گوشی دیگر سونی یعنی Xperia L3 و Xperia XA3 نیز به طور مشابه از یک سنسور اثرانگشت در لبه‌ی سمت راست بهره می‌گیرند.

image

آن‌طور که پیداست، گوشی Xperia XA3 Ultra از صفحه‌نمایش 6.4 اینچی بهره می‌گیرد؛ نسل قبل یعنی Xperia XA2 Ultra به صفحه‌نمایش 6.0 اینچی مجهز شده بود. ابعاد فبلت جدیدسونی 167.4 در 73.3 در 8.3 میلی‌متر اعلام شده است که در مقایسه با نسل قبل، طول گوشی نزدیک به 4 میلی‌متر افزایش یافته و البته ضخامت دستگاه 1.2 میلی‌متر کاهش یافته است. Xperia XA3 Ultra به دوربین دوگانه مجهز خواهد بود و چینش سنسورها، مانند دوربین دوگانه‌ای است که سونی برای Xperia XA3 درنظر دارد. با توجه به تصاویر به‌دست آمده، ظاهرا دوربین فبلت 6.5 اینچی سونی از بدنه بیرون زده است!

گوشی جدید Xperia XA3 Ultra از صفحه‌نمایش با نسبت ابعاد 18:9 استفاده می‌کند و با اینکه اندازه نمایشگر 6.5 اینچ است، سونی همچنان روی رزولوشن FHD+ برای نمایشگر میان‌رده جدید خود پافشاری می‌کند. درگاه USB-C به همراه جک هدفون از دیگر مشخصاتی است که میان‌رده جدید سونی ارائه خواهد داد. انتظار داریم Xperia XA3 Ultra با تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام، حداکثر شش گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی عرضه شود و سیستم‌عامل اندروید پای 9.0 را به صورت پیش‌فرض اجرا نماید. دیگر مشخصات این گوشی شامل ظرفیت باتری، مشخصات دوربین اصلی دوگانه و دوربین سلفی تکی و همچنین قیمت در حال‌حاضر مشخص نشده است و باید منتظر افشای جزئیات بیشتر باشیم. 

سونی احتمالا اعضای جدید سری Xperia XA و گوشی Xperia L3 را در اوایل سال 2019 در نمایشگاه CES 2019 به نمایش خواهد گذاشت.  

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

کیوان

۱۳۹۷/۷/۱۴
امیدوارم تو باتری کم لطفی نکنه

afshar

۱۳۹۷/۷/۱۴
بسیار عالیه

Pourya

۱۳۹۷/۷/۱۴
حالا مثلا ناچ خیلی چیز جالبیه؟
اتفاقا رو اعصاب انگار یچیز اضافی تو صفحه نمایش هست.
بعدشم مگه پرچمدار سامسونگ ناچ دارن؟ رو طراحی سونی اشکال نذارین که واقعا طراحیش حرف نداره