خانهاخبار
شارپ نیز به جمع تولید کنندگان پنل OLED برای گوشی‌های هوشمند پیوست

شارپ نیز به جمع تولید کنندگان پنل OLED برای گوشی‌های هوشمند پیوست

به تازگی اعلام شد که کمپانی شارپ نیز به جمع تولید کنندگان پنل‌های OLED پیوست و اکنون آماده است تا سفارش شرکت‌های تولید کننده‌ی گوشی‌های هوشمند را نیز به ثبت برساند.
۱۳۹۷/۷/۱۴

کمپانی شارپ گهگاهی گوشی‌های هوشمند تولید می‌کند، اما بیش از آن که از آن به عنوان یک تولید کننده‌ی تلفن همراه یاد شود؛‌ به عنوان تولید کننده‌ی پنل‌های صفحه نمایش شناخته می‌شود. ورای بازار محدود اسمارت فون‌های شارپ، این شرکت تا کنون برای برخی شرکت‌های دیگر پنل LCD تولید می‌کرد و مدتی است که روی تولید پنل‌های OLED نیز سرمایه گذاری انبوهی انجام داده است که حاصل این تلاش‌ها را در آخرین پرچم‌دارش Sharp Aquos Zero مشاهده می‌کنیم.

image

Aquos Zero یک پرچم‌دار منطبق بر استانداردهی روز است: پردازنده‌ی اسنپ دراگون ۸۴۵‌، رم ۶ گیگابایتی، حافظه‌ی داخلی 128 گیگابایتی و نمایشگر OLED با رزولوشن Quad HD. با توجه به این که این گوشی در ژاپن عرضه خواهد شد، امکان دسترسی به آن و تست نمایشگرش از نزدیک وجود ندارد و باید منتظر ویدیوهای منتشر شده از بررسی‌های آن باشیم. اما اگر شارپ نیز در کنار سامسونگ و ال‌جی، به عنوان تامین کننده‌ی پنل OLED برای سایر شرکت‌ها فعالیت نماید، می‌تواند انحصار کره‌ای‌ها در بازار را از بین ببرد که البته رقابت پیش رو دارد؛‌ زیرا سال‌هاست که دو کمپانی کره‌ای به عنوان تامین کننده‌های اصلی بازار و تولید کننده‌های OLED در حجم انبوه، سایر شرکت‌ها را به خود وابسته کرده‌اند و محصولاتشان نیز امتحان خود را پس داده‌اند به‌طوری که حتی اپل را نیز مشتری خود کرده‌اند.

یکی از مدیران شارپ در مصاحبه‌ای اعلام کرد که این شرکت هنوز قراردادی برای تامی پنل OLED برای شرکت ثالثی امضا نکرده است. با توجه به سرمایه‌گذاری ۵۰۰ میلیون دلاری این شرکت در بخش OLED، ژاپنی‌ها باید هرچه زودتر به دنبال یک مشتری باشد تا درآمدزایی از این بخش را شروع کند. برخی بزرگترین مشتری احتمالی این شرکت را اپل می‌دانند. در حال حاضر اپل برای تامین بخش عمده‌ای از پنل‌های OLED آیفون به سامسونگ وابسته است و بخش اندکی از آن را هم به ال‌جی واگذار کرده است. کوپرتینویی‌ها همواره به دنبال این بوده‌اند که واستگی خود به سامسونگ را هر چه بیشتر کاهش دهند و اگر شراکت اپل و سامسونگ در این حوزه به پایان برسد؛ بعید است که ال‌جی به تنهایی بتواند از پس سفارش‌های اپل برآید. بنابراین، شارپ و ال‌جی این فرصت را دارند تا در کنار یکدیگر می‌توانند سهم سامسونگ از تامین پنل آیفون‌ها را تصاحب کنند. البته با توجه به وسواسی که اپل در کمال‌گرایی دارد و همیشه بهترین‌ها را برای محصولاتش می‌خواهد، قطعا مدتی به شراکت با سامسونگ ادامه می‌دهد تا پنل‌های تولیدی شارپ را که تازه وارد این میدان است ارزیابی نماید.

مدیران شارپ دلیل تاخیر در ورود به بازار OLED را هزینه‌های زیاد توسعه‌ی آن می‌دانند و امیدوارند که با یافتن مشتریان مناسب این هزینه‌ها را جبران نمایند. در نهایت، امیدواریم ورود شارپ به جمع تولید کنندگان پنل OLED باعث ایجاد فضای رقابتی شود که قیمت این پنل‌ها را کاهش دهد و سرانجام منجر به کاهش قیمت نهایی پرچم‌داران و گوشی‌های رده‌ بالا گردد.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)