خانهاخبار
مقایسه طول عمر باتری آیفون 10 اس و 10 اس مکس با آیفون 10

مقایسه طول عمر باتری آیفون 10 اس و 10 اس مکس با آیفون 10

موسسه ارزیابی Consumer Reports پس از آزمایش دقیق آیفون‌های 10 اس و 10 اس مکس اعلام کرد که عمر باتری و عملکرد دوربین این دستگاه‌ها نسبت به آیفون 10 بهبود قابل توجهی داشته است.
۱۳۹۷/۷/۱۳
image

نتایج تست موسسه Consumer Reports نشان می‌دهد که عمر باتری آیفون 10 اس و آیفون 10 اس مکس حتی از زمان اعلام شده توسط اپل نیز فراتر می‌رود. در این تست به منظور شبیه‌سازی هر چه دقیق‌تر نقش این گوشی‌ها در فعالیت‌های روزمره، از یک انگشت روباتیک برنامه‌ریزی شده برای انجام فعالیت‌های مختلفی مثل مرور اینترنت، عکاسی، مسیریابی و غیره استفاده شد. در ضمن در طول مدت انجام این آزمایش روشنایی صفحه نمایش در حالت 100 درصد تنظیم شده بود.

در آزمایش مذکور، باتری آیفون 10 اس 24.5 ساعت و باتری آیفون 10 اس مکس 26 ساعت دوام آورد که نسبت به زمان ثبت شده برای طول عمر باتری آیفون 10 بهبود چشمگیری محسوب می‌شود. البته نتایج این تست با گزارش تامز گاید تناقض دارد، در این گزارش ادعا شده بود که طول عمر باتری آیفون 10 اس نسبت به آیفون 10 کوتاهتر است و در مقایسه با گلگسی 9 سامسونگ نیز باتری آیفون‌های جدید کمی ضعیفتر عمل می‌کنند.

نکته دیگری که در این گزارش قید شده این است که این آیفون‌ها همراه یک شارژر 5 واتی عرضه می‌شوند و همین امر باعث شده تا برای رساندن سطح شارژ باتری از 0 به 100 بیشتر از 3 ساعت زمان لازم باشد و این در حالیست که سرعت شارژ آیفون 10 اس مکس حتی کندتر از سایرین است و چیزی حدود 3.5 ساعت طول می‌کشد؛ بدیهیست که این زمان در مقایسه با پرچمدارهای اندرویدی که به قابلیت شارژ سریع مجهزند نسبتا زیادست. به عنوان مثال  گلکسی نوت ۹ با وجود باتری 4000 میلی‌آمپری که به مراتب ظرفیتی بیشتر از باتری 10 اس مکس دارد، برای رساندن سطح شارژ باتری از 0 به 100 کمتر از 2 ساعت (105 دقیقه) زمان نیاز دارد.

در بخش دوربین نیز، طبق اظهار نظر Consumer Reports، سری 10 اس عملکرد بهتری نسبت به آیفون 10 داشت که این بهبود را مدیون پیشرفت‌های صورت گرفته در زمینه عکاسی پرتره است.

در آخرین مرحله از این تست، صحت ادعای اپل مبنی بر استفاده از بادوام‌ترین شیشه دنیا در ساخت آیفون 10 اس و 10 اس مکس سنجیده شد؛ برای اینکار گوشی‌ها در حالیکه درون محفظه‌ گردانی قرار داشتند به طور مداوم از ارتفاعی حدود 2.5 فوت به پایین پرت شدند. سپس میزان صدمات وارده پس از 50 بار سقوط و در مرحله بعد پس از 100 بار سقوط بررسی شد.

نتیجه این تست چندان رضایتبخش نبود و 10 اس نتوانست از آن جان سالم به در ببرد زیرا پس از 50 بار سقوط آسیب شدیدی دید و پس از 100 بار سقوط  از سه دستگاه 10 اسی که در این آزمایش بودند، دوتای آنها وضعیت بدتری نیز پیدا کردند. اس 10 مکس کمی بهتر عمل کرد و یکی از سه گوشی درگیر در این تست توانست بدون آثاری از شکستگی تست را به پایان برساند، در حالیکه پنل پشتی دو گوشی دیگر شکست و این نتیجه در مقایسه با عملکرد گلکسی نوت 9 سامسونگ بسیار ضعیف بود زیرا نوت 9 موفق شد بدون آسیبی در پنل جلویی و پشتی این تست را پشت سر بگذارد.

بعنوان جمع‌بندی باید گفت که در ارزیابی موسسه Consumer Reports آیفون‌های سری 10 اس موفق به کسب امتیاز کلی 82 شدند و پیش از سامسونگ گلکسی اس 9 و وان پلاس 6 قرار گرفتند، البته لازم به ذکر است که گلکسی نوت 9 کمی بهتر از آیفون‌های جدید عمل کرد و امتیاز 83 را بدست آورد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)