خانهاخبار
ظاهرا این بار هم سامسونگ پنل‌ OLED آیفون XS Max را تامین کرده است!

ظاهرا این بار هم سامسونگ پنل‌ OLED آیفون XS Max را تامین کرده است!

پیش از معرفی رسمی آیفون‌های جدید، در شایعات و گزارش‌ها به شرکت ال‌جی به عنوان تامین کننده‌ی پنل OLED برای اپل اشاره شده بود؛‌ اما به نظر می‌رسد سامسونگ تامین کننده‌ی پنل آیفون XS Max است.
۱۳۹۷/۷/۱۳

در ماه ژوئن اعلام شد که طبق قرارداد مشارکت جدیدی که بین دو شرکت اپل و ال‌جی امضا شده است که بر اساس آن، ال‌جی به عنوان تامین کننده‌ی پنل‌های OLED نمایشگرهای آیفون انتخاب شده است. سرانجام در ماه سپتامبر و پس از مدت‌ها انتظار، آیفون‌های جدید در سه نخسه‌ معرفی شدند که آیفون‌های XS و XS Max به پنل OLED و آیفون XR به پنل LCD مجهز شدند.

ظاهرا اپل برای کاهش هزینه‌ی پنل‌های گران قیمت OLED که برای آیفون‌های رده‌ی بالای خود به کار گرفته است، وارد شراکت با ال‌جی شد. در واقع یکی از دلایلی که آیفون X و نسل‌های بعدی آن XS و XS Max با قیمتی حدود ۱۰۰۰ دلار راهی بازار شدند، قیمت بالای پنل‌ OLED آن‌ها بوده است. 

image

همچنین اپل همواره تمایل داشته تا وابستگی خود را به سامسونگ کاهش دهد و از طرفی سامسونگ نیز تمایلی به کاهش قیمت پنل‌های OLED تولیدی خود ندارد. اما ورود ال‌جی به عنوان رقب دیرینه‌ی اپل می‌توانست با ایجاد رقابت باعث کاهش قیمت از سوی هر دو کمپانی کره‌ای شود.

اما ایا این قرار داد صرفا یک سیاست بود و آیا واقعا قصد اپل تنها مجبور کردن سامسونگ به کاهش قیمت نهایی پنل‌ها بوده است؟ یا این که واقعا تمایل داشت با ال‌جی به عنوان یک شریک تجاری همکاری کند ولی به هر دلیلی این شراکت نهایی نشد؟ احتمال آخر نیز این است که از ابتدا هیچ قراردادی با ال‌جی امضا نشده و تمامی خبرها تنها شایعه بوده است.

شراکت اپل و ال‌جی به نفع سایر تولید کنندگان اندرویدی نیز بود؛ زیرا باعث کاهش قیمت نهایی پنل‌های OLED سامسونگ می‌شد که در حال حاضر به عنوان بهترین پنل‌های موجود شناخته می‌شوند و این کاهش قیمت سایر شرکت‌هایی را که مشتری این پنل‌ها بودند را نیز خوشحال می‌کرد. در نهایت قیمت نهایی گوشی‌های هوشمند نیز کاهش می‌یافت که اگر چنین اتفاقی افتاده باشد، باید از اپل تشکر کرد.

اما ظاهرا آیفون XS Max از پنل‌ OLED ساخت سامسونگ به جای پنل‌های ساخت ال‌جی استفاده می‌کند که احتمال وجود توافق‌ تجاری بین اپل و ال‌جی را کاهش می‌دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (7 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۷
خخخخخخخخخخ آقای جلالی خودتو ناراحت نکن این رضا یک بچه 10 ساله اس که هنوز اطلاعات اولیه گوشی رو نداره چون براش یک g5 ماژولار داغون خریدن فکر میکنه بهترین گوشی دنیا رو داره در حالی که هنگ جی جزو بدرد نخور ترین برند های بازاره اگه نگیم بدترین

reza_j_l

۱۳۹۷/۷/۱۶
من عذرخواهی میکنم که نظرات کارشناسان و خود اهالی این صنعت با نظر و برند مورد علاقه شما و ادبیات زیباتون فرق داره.

امین

۱۳۹۷/۷/۱۵
برندی مثل اپل اونقدر بی عرضه نیست که بده ال جی با اون صفحه نمایش های داغون ارزش گوشی هاشو بیاره پایین یکم بیشتر خرج میکنه تا بهترین صفحه نمایش های دنیا رو داشته باشه نه بدترین

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۵
وقتی بهترین صفحه نمایش های دنیا با اختلاف زیاد سامسونگه مگه دیوانه س بده برند داغون هنگ جی که پیکسل هاش میسوزه و سایه میندازه بزنه واسه گوشی هاش
هنگ جی خیلی وقته از دور خارج شده خوشبختانه تو ایران هم دیگه نیست واقعا بنجول بودن

امین

۱۳۹۷/۷/۱۵
جهت اطلاع بهترین صفحه نمایش دنیا واسه نوت9 هست البته آیفون های جدید هم صفحه نمایشش رو سامسونگ زده پس سامسونگ در قسمت صفحه نمایش بی رقیبه افتاد؟