خانهاخبار
یک تلفن هوشمند Xiaomi Mi A1 دچار انفجار شد

یک تلفن هوشمند Xiaomi Mi A1 دچار انفجار شد

براساس گزارش‌های منتشر شده در وبسایت شیائومی، تلفن هوشمند Mi A1 یک کاربر درحین شارژ دچار انفجار شده است
۱۳۹۷/۷/۱۱

بحث‌های مختلف پیرامون انفجار تلفن‌های هوشمند همیشه در میان کاربران مطرح می‌شد، اما پس از فاجعه Galaxy Note 7 سامسونگ، این اخبار به صورت جدی تری دنبال می‌شود. حال امروز، گزارشی منتشر شده که براساس آن یکی از محصولات پرطرفدار شیائومی یعنی Mi A1 در حین اتصال به شارژ دچار انفجار شده است. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

شاید بد نباشد که در همین ابتدا، شما را با این تلفن هوشمند شیائومی آشنا کنیم. Mi A1 که کمی بیشتر از یک سال پیش به بازار عرضه شد، یکی از محصولات شیائومی با برنامه اندروید وان است. به لطف این برنامه، گوگل و شیائومی موظف به عرضه ۲ سال آپدیت نرم افزاری و ۳ سال آپدیت امنیتی برای این محصول هستند. علاوه بر این موضوع، Mi A1 از یک نمایشگر ۵.۵ اینچی فول اچ دی، بدنه فلزی، دوربین دوگانه، پردازنده اسنپدراگون ۶۲۵ به همراه ۴ گیگابایت حافظه رم و باتری ۳۰۸۰ میلی آمپری برخوردار است. حال روز ‌گذشته کاربری با ارسال تصاویر و‌ جزییات کامل از این حادثه در وبسایت شیائومی، اعلام کرده که دستگاه او دچار انفجار شده است. به سور خلاصه ماجرا از آن قرار است که تلفن هوشمند این کاربر به شارژ متصل بوده و دقیقا صبح همان روز متوجه منفجر شدن این دستگاه شده است. خوشبختانه این کاربر هیچ آسیبی ندیده است، اما همانطور که در این تصویر می‌بینید، تلفن هوشمند او به کلی نابود شده است. در ضمن بد نیست ذکر کنیم که در حین حادثه، این دستگاه درون یک نوع قاب محافظ قرار داشته است. 

منبع این خبر علاوه بر این حادثه، مشکلی در نسخه دوم این تلفن هوشمند یعنی Mi A2 را نیز گزارش داده است که اگرچه به اندازه گزارش قبلی خطرساز نبوده، اما صحبت درباره آن خالی از لطف نیست. براساس گزارش منبع، برخی از کاربران تلفن هوشمند Xiaomi Mi A2 هنگامی که سنسور اثر انگشت را فعال و از آن استفاده کرده اند، متوجه خالی شدن سریع باتری شده اند که در نوع خود کمی عجیب است. درواقع به نظر می‌رسد که باز کردن قفل دستگاه با سمسور اثر انگشت، تمام هسته‌های پردازنده اسنپدراگون ۶۶۰ را فعال می‌کند که همین موضوع باعث مصرف سریع باتری می‌شود. درکل باید صبر کرد تا شیائومی برای هردو گزارش توضیحات و راه حل مناسبی را ارائه دهد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)