خانهاخبار
مشخصات دوربین سه‌گانه در پرچمدار Galaxy S10 فاش شد

مشخصات دوربین سه‌گانه در پرچمدار Galaxy S10 فاش شد

گزارش تازه‌ای درباره Galaxy S10 منتشر شده و به جزئیات دوربین اصلی آن اشاره کرده است. گفته می‌شود این پرچمدار قرار است با دوربین سه گانه و لنزهای 16 و 13 مگا پیکسلی توسعه یابد.
۱۳۹۷/۷/۱۱

روز گذشته گزارش تازه‌ای درباره Galaxy S10 منتشر شد و اطلاعات تازه‌ای را درباره دوربین پرچمدار آینده سامسونگ در اختیارمان گذاشت. شایان ذکر است که اولین شایعه‌ها درباره این گوشی اغلب به احتمال تعبیه دوربین سه گانه در پنل پشتی آن اشاره کرده‌ بودند و انتظار داشتند سامسونگ Galaxy S10 خود را به عنوان اولین گوشی هوشمند این برند که به دوربین سه گانه مجهز می‌شود، معرفی کند. از طرفی این عنوان حالا به Galaxy A7 (2018) تعلق یافته است اما همچنان انتظار می‌رود که Galaxy S10 سال آینده با دوربین اصلی سه گانه معرفی شود. گزارش پیش رو توسط یکی از منابع معتبر منتشر شده و شایان ذکر است که اغلب گزارش‌ها و ادعاهای او تا به حال صحت داشته‌اند.

مشخصات دوربین در پرچمدار Galaxy S10

براساس گزارش پیش رو پرچمدار Galaxy S10 احتمالا مانند Galaxy S9 به دوربین اصلی 12 مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر 1.5 تا 2.4 معرفی می‌شود. اغلب گزارش‌های اخیر درباره این مدل مدعی شده‌اند که ممکن است به یک لنز زاویه باز با میدان دید گسترده هم مجهز شود. در تأیید این شایعه باید به گزارش تازه استناد کنیم که مدعی شده است لنز ثانویه در دوربین اصلی Galaxy S10 از نوع زاویه باز با میدان 123 درجه و 16 مگا پیکسلی خواهد بود. علاوه بر این دو همچنین قرار است لنز سومی هم در کار باشد. باتوجه این اطلاعات به نظر می‌رسد این لنز 13 مگا پیکسلی با دیافراگم 2.4 در نظر گرفته شود.

image

البته این خبر دومین بار است که درباره دوربین Galaxy S10 منتشر می‌شود و پیش از این هم گفته شده بود که لنز اصلی 16 مگا پیکسلی در میانه ماژول تعبیه می‌شود در حالی که دو لنز 13 مگا پیکسلی در کناره‌ها قرار می‌گیرند. این گزارش همچنین دوباره تکرار می‌کند که لنز زاویه باز از لرزشگیر اپتیکال تصویر و فوکوس خودکار پشتیبانی نمی‌کند. چنین تنظیماتی قبلا روی پرچمداران ال جی طراحی شده و به همین خاطر ممکن است شاهد بازگشت آن‌ها روی پرچمدار تازه سامسونگ باشیم.

در مقایسه با این گزارش باید Galaxy S9 Plus را مثال بزنیم که از دوربین اصلی با لنزهای دوگانه برخوردار است. این دوربین لنز اصلی 12 مگا پیکسلی با دیافراگم متغیر دارد و لنز ثانویه آن هم 12 مگا پیکسلی از نوع تله فوتو است. از طرفی پرچمدار Galaxy S9 با دوربین اصلی تکی توسعه یافته است. لنز 12 مگا پیکسلی در این دوربین تکی مانند نسخه بزرگ‌تر از دیافراگم متغیر پشتیبانی می‌کند.

image

اخیرا گزارش‌های متعددی با تکیه بر احتمال معرفی سه نسخه مختلف از سری Galaxy S10 منتشر شده‌اند. اولین نسخه احتمالا ارزان‌ترین نسخه است و تنها یک لنز در دوربین اصلی آن طراحی می‌شود. دو نسخه دیگر درواقع جانشینان Galaxy S9 و S9 Plus خواهند بود و گران‌تر و سطح بالاتر توسعه می‌یابند. گفته می‌شود Galaxy S10 و S10 Plus به ترتیب به دوربین اصلی دوگانه و سه گانه مجهز می‌شوند.

سامسونگ قرار است سری پرچمداران Galaxy S10 خود را در اوایل سال 2019 رسما معرفی کند. این گوشی‌ها احتمالا از پردازنده تازه کوالکام که هنوز معرفی نشده اما جانشین اسنپ‌دراگون 845 است بهره می‌برند و حداقل 6 گیگابایت رم دارند. مشخصات دوربین اصلی این گوشی‌ها هنوز رسما توسط سازنده به تأیید نرسیده است و فعلا باید به عنوان شایعه به آن‌ها نگاه کنیم. همچنین باید یادآور شویم که مدت طولانی تا رونمایی رسمی از Galaxy S10 باقی مانده است و احتمالا در خلال ماه‌های آینده شاهد انتشار جزئیات بیشتری از این گوشی‌های پرچمدار خواهیم بود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۱۱
s10 آخرین گوشی از خانوادهء S خواهد بود، شاید.
چون ۱۱ و ۱۲ و ۱۳ و .. دیگه یه چیز بی‌مزه‌ای میشه عنایت‌فرمودید؟
S مخفف کهکشانی بود. بعدی با حرفِB خوبه باشه. Bمخفف بُمب است.
Bیکم: یعنی مثلاً بمبِ شماره‌یک.
Kh هم پیشنهاد خیلی خوبیه? khپلاس: یعنی خُمپاره پلاس؛
نسخهء خمپاره‌پلاس‌پِرو مثلاً فقط در بازار آمریکا عرضه میشه

محمد

۱۳۹۷/۷/۱۱
گوشی Xperia XA3 معرفی شده لطفا خبرش رو بزارید

علی

۱۳۹۷/۷/۱۱
خیلی منتظر گوشی پرچمدار صفحه نمایش تخت از سامسونگ بودم . از زمان S7 دیگه سامسونگ پرچمدارش رو با صفحه نمایش خمیده معرفی کرد
خیلی ها از صفحه نمایش خمیده خوششون نمیاد . امیدوارم در نخسه لایت اسنپ دراگون 710 استفاده بشه . یا حداقل 670 رو استفاده کنه.
نکته ای جالب : چرا سامسونگ نخسه دوم گوشی Galaxy S Advanced رو نساخت ؟ این گوشی خیلی محبوب بود.