خانهاخبار
تبلت سرفیس پرو 6 معرفی شد؛ پردازنده شش هسته‌ای و یک ترابایت حافظه SSD

تبلت سرفیس پرو 6 معرفی شد؛ پردازنده شش هسته‌ای و یک ترابایت حافظه SSD

مایکروسافت در رویداد سرفیس، از تبلت هیبریدی سرفیس پرو 6 رونمایی کرد. این مدل به نمایشگر 12.3 اینچی مجهز شده است و حداکثر با یک ترابایت حافظه SSD عرضه خواهد شد.
۱۳۹۷/۷/۱۰

شرکت مایکروسافت با عرضه تبلت‌های سرفیس توانست رقابت را در بازار تبلت‌های هیبریدی به اوج برساند؛ حال محصولات مایکروسافت رقبایی نظیر سری Yoga لنوو و آیپد پرو دارند که کار را برای پرچمداران ردموندی‌ها دشوار می‌کند. غول نرم‌افزار در یک رویداد خبری از تبلت جدیدش از سری «سرفیس پرو» رونمایی کرده است؛ این مدل که سرفیس پرو 6 نامیده می‌شود، به پردازنده نسل هشتمی Core اینتل مجهز شده است و حداکثر 16 گیگابایت رم دارد. بهترین نسخه از تبلت هیبریدی مایکروسافت با یک ترابایت حافظه SSD عرضه خواهد شد و سرفیس پرو 6 در رنگ‌های مشکی، آبی، قرمز و خاکستری پلاتینیوم به فروش می‌رسد. 

image

آنچه سرفیس پرو 6 را به محصولی ناامیدکننده مبدل می‌سازد؛ عدم تبعیت این تبلت از ترندهای اخیر بازار است. تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت فاقد پورت USB-C بوده و ردموندی‌ها به توسعه آن با درگاه شارژ Surface و پورت‌های USB-A ادامه داده‌اند. ضمن اینکه طراحی تبلت جدید مایکروسافت تغییر چندانی پیدا نکرده است و خبری از نمایشگر با حاشیه‌های باریک نیست! ردموندی‌ها روی تبلت جدید خود از یک صفحه‌نمایش 12.3 اینچی با نسبت ابعاد 3:2 استفاده کرده‌اند و رزولوشن صفحه‌نمایش، دست‌یابی به تراکم پیکسلی 267ppi را امکان‌پذیر کرده است. پانوس پانای از مدیران اجرایی مایکروسافت ادعا می‌کند که تبلت جدید سرفیس پرو 6 بهترین نسبت کنتراست را ارائه می‌دهد.

image

سرفیس پرو 6 به دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی مجهز شده است که از فوکوس خودکار بهره می‌گیرد و برای چت تصویری کاربرد خواهد داشت. کاربران برای احراز هویت خود می‌توانند از سیستم احراز هویت Windows Hello ویندوز 10 استفاده کنند؛ در تبلت جدید مایکروسافت، احراز هویت از طریق شناسایی چهره صورت می‌گیرد.

در رابطه با قدرت پردازشی تبلت سرفیس پرو 6 مایکروسافت ادعا می‌کند که مدل مذکور نسبت به نسل قبل که سرفیس پرو نامیده می‌شد؛ تا 67 درصد قدرت بالاتری را ارائه خواهد داد. همان‌طور که گفته شد، بهترین نسخه از تبلت هیبریدی جدید مایکروسافت به 16 گیگابایت رم مجهز شده است و نسخه پایه با چهار گیگابایت رم ارائه خواهد شد. مدل پایه از چهار گیگابایت رم و 128 گیگابایت حافظه SSD بهره می‌گیرد اما برای فضای ذخیره‌سازی بیشتر یا حافظه رم بالاتر (8 گیگابایت یا 16 گیگابایت)، حق انتخاب خواهید داشت.

image

جدیدترین عضو از سری «سرفیس پرو 6» شارژدهی در حدود 13.5 ساعت دارد؛ ضمن اینکه وزن آن همچنان 1.7 پوند باقی مانده است. مدل مذکور در تاریخ 16 اکتبر به بازار عرضه خواهد شد و ارزان‌قیمت‌ترین نسخه آن که از پردازنده Core i5 اینتل استفاده می‌کند، 900 دلار قیمت‌ دارد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

farhad

۱۳۹۷/۷/۱۶
با این قیمت دلار دیگه حتی نمیشه یه گوشی میان رده خرید چه برسه به همچین غولی

علی

۱۳۹۷/۷/۱۱
احراز هویت از طریق شناسایی چهره...جالبه

علی

۱۳۹۷/۷/۱۱
زیباست