خانهاخبار
اف بی آی آمریکا برای شناسایی مظنون از فیس آی دی آیفون کمک گرفت

اف بی آی آمریکا برای شناسایی مظنون از فیس آی دی آیفون کمک گرفت

اف بی آی آمریکا برای اولین بار مظنون پرونده متهم به آزار و اذیت جنسی کودکان را به باز کردن قفل گوشیش که یک آیفون X بود مجبور کرد.
۱۳۹۷/۷/۱۱

 طبق گزارش منتشر شده از فوربس اف بی آی آمریکا برای اولین بار مظنون پرونده متهم به آزار و اذیت جنسی کودکان را به باز کردن قفل گوشی‌اش که یک آیفون X بود مجبور کرد. پلیس فدرال آمریکا (اف بی آی) در اوهایو مظنون این پرونده که گرانت میشالسکی 28 ساله و متهم به آزار و اذیت کودکان بود را مجبور کرد تا با قابلیت فیس آی دی آیفونش قفل گوشی هوشمندش را برای استفاده پلیس باز کرده و محتویات تلفن همراهش را در اختیار اف بی آی قرار دهد و با باز کردن قفل گوشی پلیس فدرال آمریکا موفق شد بدون هیچ زحمتی به عکس‌ها، فیلم‌ها، چت‌ها و مکالمات این مظنون دست یابد.

ماجرای باز کردن قفل گوشی‌های آیفون توسط نیروهای پلیس در آمریکا تازگی ندارد اما باز کردن قفل گوشی توسط فیس آی دی برای اولین بار اتفاق افتاده است. پیش از این نیز گزارش‌هایی از باز کردن قفل گوشی توسط پلیس فلوریدا به کمک تاچ آی دی اجساد قربانیان یا متهمان منتشر شده بود. هم چنین شرکت‌های ثالث بسیاری ادعا کرده‌اند که موفق به بازگشایی قفل گوشی‌های آیفون و ساخت دستگاه‌ها و تکنیک‌هایی برای این بازگشایی شده‌اند در تازه‌ترین ادعای این شرکت‌ها کمپانی به نام GrayShift ادعا کرده که توانسته یک قدم جلوتر از اپل پیش رفته و حالت محدود کننده USB معرفی شده در iOS 12 را دور زده است. این قابلیت مانع از وصل شدن پورت Lightning از یک آیفون به دستگاه دیگر (مانند یک دستگاه خرابکاری) می‌شود که ظاهرا متخصصان این شرکت ادعا می‌کنند که این ساختار امنیتی را از بین برده‌اند.

image

درمورد پرونده گرانت میشالسکی اما اف بی آی علیرغم باز کردن قفل گوشی به کمک فیس آی دی نتوانسته اطلاعات مدنظرش را استخراج کند چرا که ظاهرا پلیس نمی‌توانسته برای مدت طولانی گوشی وی را باز نگه دارد.

برخی از وکلا معتقدند این متهم می‌تواند از پلیس فدرال آمریکا به دلیل استفاده از چهره‌اش جهت افشای اطلاعات شخصی شکایت کند.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Mehrdad

۱۳۹۷/۱۰/۲۹
چرا فکر میکنی زیر هر خبری راجع به ایفون باید بیای مربوط و نامربوط یه چیزی بپرونی؟خداییش تابلوعه دستتم نگرفتی تاحالا

Zed

۱۳۹۷/۸/۴
اهان پس باتری نوت 7 استاندارد بود

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۱۱
آیفون یه "باتری‌استاندارد" نمی‌تونه بسازه(دانشش رو نداره یعنی)
تنها عاملِ فروشش هم "تبلیغات گسترده‌ایه" که از سوی رسانه‌ها پُشتش هست.
این رسانه‌ها براحتی: حق را "باطل" و باطل را "حق" جلوه می‌دهند.