خانهاخبار
اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک جدید گوگل ممکن خواهد بود

اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 روی کروم‌بوک جدید گوگل ممکن خواهد بود

گزارش‌ها حاکی از آن است که تبلت جدید گوگل با سیستم‌عامل کروم، می‌تواند ویندوز 10 مایکروسافت را به کمک قابلیتی با نام Campfire اجرا نماید.
۱۳۹۷/۷/۱۰

شرکت گوگل در تاریخ 9 اکتبر مراسمی را برای معرفی محصولات جدیدش برگزار خواهد کرد؛ ظاهرا در این تاریخ از گوشی پرچمدار Pixel 3 و Pixel 3 XL به همراه نسخه ارتقا یافته کروم‌کست و تبلت جدید گوگل با سیستم‌عامل کروم رونمایی خواهد شد.

سیستم‌عامل کروم برای اجرا روی محصولات ارزان‌قیمت توسعه یافته است اما برخی سازندگان با عرضه کروم‌بوک‌های رده‌بالا، کاربرد این سیستم‌عامل را تغییر داده‌اند. سال گذشته گوگل از لپ‌تاپ پیکسل‌بوک رونمایی کرد و با وجود برخی انتقاداتی که نسبت به این کروم‌بوک وارد می‌شود؛ پیکسل‌بوک را می‌توان یک تلاش مثبت از سوی گوگل برای حضور در رایانه‌های شخصی عنوان کرد. حال این سازنده قصد دارد امسال یک تبلت با سیستم‌عامل کروم عرضه نماید که با اسم‌رمز Nocturne شناخته می‌شود؛ آنچه این محصول را نسبت به دیگر کروم‌بوک‌ها متمایز می‌کند، پشتیبانی تبلت جدید گوگل از سیستم‌عامل ویندوز 10 است. کاربران به لطف این قابلیت، می‌توانند آخرین نسخه از سیستم‌عامل ویندوز مایکروسافت را روی تبلت جدید گوگل اجرا کنند.
 

image

کدهایی که اخیرا فاش شده است، نشان می‌دهد که تبلت جدید گوگل در اجرای سیستم‌عامل ویندوز 10 با صفحه آبی مرگ (BSOD) مواجه شده است. آنچه اخیرا به‌دست آمده، با گزارش‌های پیشین مبنی بر عرضه کروم‌بوک گوگل با قابلیتی تحت عنوان Campfire هم‌خوانی دارد که بوت سیستم‌عامل ویندوز 10 را روی کروم‌بوک‌ها ممکن می‌کند؛ Campfire رقیب Boot Camp Assistant سیستم‌عامل مک است که به اجازه می‌دهد به طور مشابه روی مک‌بوک‌ها سیستم‌عامل ویندوز 10 مایکروسافت را اجرا کنید. به لطف Campfire نیز می‌توانید سیستم‌عامل کروم و ویندوز 10 را روی کروم‌بوک جدید گوگل به صورت هم‌زمان بوت کنید.

باید دید ارائه قابلیت Campfire برای کروم‌بوک‌ها چه تأثیری روی سیستم‌عامل کروم و گستردگی آن خواهد گذاشت؛ ضمن اینکه هنوز نمی‌دانیم سازندگان دیگر در حال توسعه محصولاتی با سیستم‌عامل کروم هستند که بتوان سیستم‌عامل ویندوز 10 را روی آن‌ها اجرا کرد یا قابلیت مذکور تنها به کروم‌بوک‌های گوگل محدود باقی خواهد ماند.

جدا از کروم‌بوک جدید و همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، پرچمداران Pixel 3 و Pixel 3 XL مهم‌ترین محصولاتی هستند که در تاریخ 9 اکتبر معرفی خواهند شد؛ هر دو گوشی تاکنون فاش شده‌اند و حتی مدل بزرگ‌تر یعنی Pixel 3 XL که بسیاری نسبت به طراحی آن خرده می‌گیرند، با قیمتی معادل 2000 دلار در بازار سیاه به فروش می‌رسد! با این‌حال، ممکن است گوگل سورپرایزهای دیگری برای کاربران در تاریخ 9 اکتبر داشته باشد که برخلاف Pixel 3 و Pixel 3 XL به خوبی توانسته از افشای آن‌ها جلوگیری به عمل آورد. گوشی‌های جدید پیکسل به یک دوربین در قاب پشتی مجهز شده‌اند و آخرین نسخه از سیستم‌عامل اندروید یعنی Android Pie را به همراه دارند. همچنین هر دو مدل به تراشه اسنپدراگون 845 کوالکام مجهز شده‌اند و با چهار گیگابایت رم ارائه خواهند شد.

جدا از گوشی‌های جدید پیکسل، کروم‌بوک گوگل که می‌تواند سیستم‌عامل ویندوز 10 را اجرا نماید و کروم‌کست جدید، غول جست‌وجو احتمالا از نسل جدید پیکسل‌بادز (Pixel Buds) در تاریخ 9 اکتبر رونمایی خواهد کرد. البته در رابطه با معرفی هدفون‌های بی‌سیم جدید گوگل چندان مطمئن نیستیم زیرا در شایعات زیادی به آن‌ها اشاره نشده است.  

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)