خانهاخبار
هوآوی میان‌رده Y9 2018 را با نمایشگر 6.5 اینچی معرفی کرد

هوآوی میان‌رده Y9 2018 را با نمایشگر 6.5 اینچی معرفی کرد

هوآوی جدیدترین میان‌رده خود را با نام تجاری Huawei Y9 (مدل 2018) معرفی کرده است که مشخصات جذابی نظیر نمایشگر 6.5 اینچی، چهار دوربین و پردازنده Kirin 710 دارد.
۱۳۹۷/۷/۱۰

شرکت هوآوی به‌تازگی از گوشی میان‌رده جدیدش با نام تجاری Huawei Y9 2018 رونمایی کرده است؛ مدل مذکور در نیمه ماه اکتبر به بازار عرضه خواهد شد. آنچه بیشتر از همه در طراحی میان‌رده Huawei Y9 جلب‌توجه می‌کند، حاشیه‌های باریک اطراف نمایشگر است؛ شرکت چینی مانند میان‌رده‌هایی که ساب‌برند آنر ارائه داده یا خود اقدام به عرضه آن‌ها کرده است، زائده کوچکی را در بالای صفحه‌نمایش Huawei Y9 ایجاد نموده که محل جای‌گیری دوربین سلفی و بلندگوی مخاطب است. 

جدیدترین گوشی هوآوی به نمایشگر 6.5 اینچی مجهز شده است؛ رزولوشن نمایشگر FHD+ یا 1080 در 2340 پیکسل است. مانند دیگر میان‌رده‌هایی که راهی بازار شده است، حاشیه‌ی پایین نمایشگر در گوشی جدید هوآوی حفظ شده است؛ با این‌حال، ضخامت حاشیه‌ی پایین صفحه‌نمایش به حدی نیست که هوآوی لوگوی خود را در پنل جلوی گوشی جای دهد. تراشه Kirin 710 قلب تپنده میان‌رده جدید Huawei Y9 (مدل 2018) است که پردازش برنامه‌ها را برعهده دارد؛ درون این پردازنده از هشت هسته پردازشی (چهار هسته 2.2 گیگاهرتزی از نوع Cortex A73 و چهار هسته 1.7 گیگاهرتزی از نوع Cortex A53) استفاده شده است و واحد پردازش گرافیکی Mali-G51 MP4 رندر محتوای گرافیکی را برعهده دارد.

image

Huawei Y9 2018 با چهار گیگابایت رم همراه شده است؛ هرچند می‌توانید نسخه بهبود یافته آن‌را با شش گیگابایت رم نیز خریداری کنید. مدل پایه به 64 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است و بهترین نسخه نیز از 128 گیگابایت حافظه داخلی بهره می‌گیرد. صرف‌نظر از اینکه کدام نسخه را انتخاب می‌کنید؛ امکان ارتقای فضای ذخیره‌سازی تا سقف 400 گیگابایت از طریق کارت حافظه microSD وجود دارد.

در قاب پشتی گوشی Huawei Y9 شاهد جای‌گیری دوربین دوگانه هستیم که یکی از سنسورها 16 مگاپیکسلی بوده و سنسور دیگر 2 مگاپیکسلی است؛ سنسور اصلی از PDAF (فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز) بهره می‌گیرد و سنسور 2 مگاپیکسلی به ثبت عمق تصاویر می‌پردازد. دوربین اصلی نهایتا می‌تواند ویدیوهای 1080p با نرخ 30 فریم بر ثانیه به ثبت برساند. برای دوربین سلفی نیز هوآوی از ترکیب دو سنسور 13 و 2 مگاپیکسلی استفاده کرده است و همان‌طور که در ابتدا نیز گفته شد، این سنسورها در زائده بالای نمایشگر جای می‌گیرند؛ سنسور 2 مگاپیکسلی به ثبت تصاویر پرتره کمک می‌کند. هوآوی مدعی است برای دوربین اصلی و سلفی گوشی جدید Huawei Y9 از هوش مصنوعی استفاده کرده؛ هوش مصنوعی بهبود تصاویر را برعهده دارد و با تشخیص صحنه عکاسی، قادر است تجربه‌ای به یادماندنی را ارائه دهد.

مدل 2018 گوشی Huawei Y9 به حسگر اثرانگشت مجهز شده است که در قاب پشتی جای می‌گیرد و می‌تواند در مدت 0.3 ثانیه، دستگاه را آنلاک کند. ضمن اینکه حسگر اثرانگشت قابلیت‌هایی نظیر دسترسی راحت‌تر به پنل نوتفیکیشن و ... را ارائه می‌دهد. سیستم‌عامل اندروید اوریو 8.1 روی جدیدترین گوشی هوآوی نصب شده است؛ مانند تمامی گوشی‌هایی که تاکنون توسط برند چینی ارائه شده، رابط‌کاربری شخصی‌سازی شده است و تغییرات عمده‌ای را نسبت به نسخه خالص سیستم‌عامل اندروید به خود می‌بیند. 

هنوز مشخص نیست که جدیدترین گوشی هوآوی با چه قیمتی به بازار عرضه خواهد شد اما می‌دانیم این مدل در رنگ مشکی، آبی و بنفش قابل خریداری خواهد بود. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

علی نائینی

۱۳۹۷/۷/۱۰
داداش این مدل 2019 هستش.