خانهاخبار
دوربین سلفی در آیفون‌های آینده اپل مخفی خواهد شد!

دوربین سلفی در آیفون‌های آینده اپل مخفی خواهد شد!

براساس گزارش تحلیل‌گر یک موسسه چینی، اپل در آینده آیفون‌هایی را عرضه خواهد کرد که دوربین سلفی آن‌ها به راحتی قابل تشخیص نیست!
۱۳۹۷/۷/۹

یک تحلیل‌گر در موسسه چینی GF Securities مدعی شده است که شرکت Largan Precision، تآمین‌کننده لنز دوربین گوشی‌های آیفون، پوشش مشکی مخصوصی را برای لنز دوربین‌های سلفی توسعه می‌دهد. آن‌طور که پیداست، یک یا دو سازنده موبایل از لنزهای جدید در اوایل سال 2020 برای گوشی‌های هوشمند خود استفاده خواهند کرد. از آنجایی‌که شرکت Largan Precision رابطه بسیار خوبی با اپل دارد، گمان می‌رود که پوشش مخصوص برای دوربین سلفی آیفون‌های آینده مورد استفاده قرار گیرد. البته هنوز مشخص نیست چه شرکت‌های دیگری از لنزهای جدید Largan Precision با پوشش مشکی استفاده خواهند کرد.

این پوشش مشکی‌رنگ به سازندگان موبایل اجازه می‌دهد تا دوربین سلفی را کاملا مخفی کنند؛ بدین شکل، دیگر شاهد حفره‌ای در بریدگی بالای نمایشگر آیفون‌های اپل نخواهیم بود و ناچ طراحی یک‌دست خواهد داشت. جانی آیو، طراح ارشد اپل مدت‌هاست که آرزو دارد آیفون‌ها طراحی یک‌دست داشته باشند و مخفی‌کردن سنسور دوربین سلفی در بریدگی بالای نمایشگر پرچمداران اپل، وی را به تحقق این آرزو نزدیک‌تر می‌کند. هرچند، مخفی شدن بریدگی در بالای نمایشگر آیفون‌های اپل، تغییر چندان بزرگی محسوب نمی‌شود و اپل باید خود را برای تغییرات گسترده‌تر در آیفون‌های آینده‌اش آماده نماید. ضمن اینکه تاکنون شایعه‌ای نظیر گزارش اخیر GF Securities ندیده بودیم؛ به همین جهت، باید به آن با دیده شک و تردید نگریست.
 

image

در رابطه با پرچمدارانی که اپل در سال 2019 عرضه خواهد کرد، مدتی پیش مشخص شد که آیفون‌های آینده ناچ کوچک‌تری نسبت به مدل‌های فعلی دارند؛ آن‌طور که انتظار داریم، ضخامت ناچ تا 50 درصد کم‌ خواهد شد. این در حالی است که سازندگان اندرویدی از جمله آنر هوآوی، OPPO، شیائومی و Vivo موفق به توسعه محصولاتی شده‌اند که هیچ حاشیه‌ای در اطراف نمایشگر خود ندارند؛ جای‌گیری دوربین سلفی درون یک محفظه کشویی، به سازندگان اجازه داده است تا دوربین سلفی را از بالای نمایشگر محصولات خود حذف کنند. 

همچنین یکی از افشاگران برجسته محصولات آینده اپل، مدعی شده است که آیفون‌های 2019 نمایشگری هم‌اندازه با مدل‌های فعلی دارند؛ به‌طوری‌که سال آینده دو گوشی 5.8 اینچی و 6.5 اینچی با نمایشگر OLED از سوی اپل ارائه خواهد شد. در حال‌حاضر، نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار آیفون‌های LCD اپل است؛ امسال تنها یک گوشی آیفون با صفحه‌نمایش LCD معرفی شد که iPhone Xr نامیده می‌شود و البته در اواخر ماه اکتبر راهی بازار خواهد شد. برخی گزارش‌ها نشان می‌دهد که اپل سال آینده تمامی آیفون‌های خود را با صفحه‌نمایش OLED عرضه خواهد کرد و برخی دیگر نیز از ادامه یافتن عرضه آیفون‌های LCD از سوی اپل در سال 2019 خبر می‌دهند.

کوپرتینویی‌ها امسال سه گوشی آیفون معرفی کرده‌اند که برخی به علت اندازه بزرگ نمایشگر مدل‌های جدید، به اپل ایراد می‌گیرند. کوچک‌ترین آیفون 2018 اپل از صفحه‌نمایش 5.8 اینچی بهره می‌گیرد و نزدیک به 1000 دلار قیمت دارد؛ آیفون 6.5 اینچی که iPhone Xs Max نامیده می‌شود، با قیمت 1100 دلار به بازار عرضه شده است و بهترین نسخه از آن با 512 گیگابایت حافظه داخلی، نزدیک به 1500 دلار قیمت‌گذاری شده است. همچنین iPhone Xr که پیش‌تر پیرامون آن صحبت کردیم، نمایشگر 6.1 اینچی داشته و قیمت پایه آن از 750 دلار آغاز می‌شود.

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

مهمان

۱۳۹۷/۷/۹
توهمات اپل - هر بار که آیفون معرفی میشه، برای آیفون بعدی توهم میزنن و آخرش هم هیچی !
اینو حل کنید:
مشکل تازه iPhone XS و XS Max در شارژ باتری
برخی از کاربران گوشی‌های iPhone XS و iPhone XS Max گزارش کرده‌اند که گوشی‌های‌شان در حین خاموش بودن ...

محمدرضا

۱۳۹۷/۷/۹
همچنان Find X خلاقیت بیشتری در این زمینه داشته .

شهرام

۱۳۹۷/۷/۹
احسنت