خانهاخبار
مقایسه آزمون عمر باتری در آیفون‌های 2018؛ iPhone Xr بادوام‌ترین است!

مقایسه آزمون عمر باتری در آیفون‌های 2018؛ iPhone Xr بادوام‌ترین است!

آزمون دوام باتری آیفون‌های 2018 اپل نشان می‌دهد که باتری Xs احتمالا در حد و اندازه X است اما iPhone Xr ظاهرا بادوام‌ترین باتری در میان این سه گانه خواهد بود. شایان ذکر است که iPhone 8 Plus همچنان از بادوام‌ترین باتری در میان همه آیفون‌های اپل بهره می‌برد.
۱۳۹۷/۷/۷

گوشی پرچمدار iPhone Xs Max اپل چندی پیش با باتری L شکل و بیشترین ظرفیت ممکن در میان گوشی‌های اپل معادل با 3179 میلی آمپر ساعت معرفی شد اما بزرگی و ظرفیت این باتری نباید شما را گمراه کند. با توجه به نتایج بنچمارک این گوشی و همچنین اطلاعات رسمی اپل درباره iPhone Xs Max، به نظر می‌رسد که رتبه اول دوام باتری در میان سه گانه تازه درواقع به iPhone Xr سطح پایین‌تر تعلق گیرد چراکه این گوشی از وضوح تصویر کمتری پشتیبانی می‌کند و بدین ترتیب سطح انرژی مصرفی آن پایین‌تر خواهد بود.

image

باتوجه به ویدیوها و مطالب منتسب به کالبدشکافی آیفون‌های تازه اپل حالا می‌دانیم که iPhone Xs به باتری با ظرفیت 2658 میلی آمپر ساعت مجهز شده است. این گوشی نسل تازه iPhone X که سال گذشته معرفی شد به شمار می‌رود اما جالب است بدانید که ظرفیت باتری در پرچمدار سال 2017 بیشتر و معادل 2716 میلی آمپر ساعت بود. علاوه بر این شایان ذکر است که باتری L شکل در iPhone Xs به صورت یکپارچه طراحی شده اما باتری در مدل Xs Max به صورت دو تکه جداگانه تعبیه شده است.

باتری درون گوشی iPhone X هم به صورت L شکل و دو تکه با یک لایه جداکننده در میان آن‌ها طراحی شده بود. این باتری در گوشه‌ها خمیده در نظر گرفته شده بود و هر دو تکه به خوبی در کنار هم قرار گرفته بودند. باتری در iPhone Xs کمی کوچک‌تر از iPhone X است و باید در آینده ببینیم که طراحی گوشه دار آن چه تفاوتی با نسل قبلی دارد.

image

در تصویر فوق که آمار رسمی منتشر شده توسط اپل است، به خوبی می‌توان مشاهده کرد که iPhone Xs Max امتیاز بهتری کسب کرده و قادر است بهتر از iPhone Xs و همچنین در حد و اندازه iPhone X ظاهر شود. معتقدیم که این ادعا تا حدودی صحت دارد؛ iPhone Xs Max در دشوارترین آزمون کارشناسان Phonearena حدودا 9 ساعت و 34 دقیقه دوام آورده است. iPhone Xs هم در آزمون مشابه حدودا یک ساعت کمتر معادل 8 ساعت و 37 دقیقه روشن باقی مانده است. در این آزمون‌ هم اثبات شد که دوام باتری iPhone Xs با باتری موجود در iPhone X تقریبا یکسان است.

اما این ارقام در مقایسه با مدل‌های قبلی چگونه به نظر می‌رسند؟ به نظر می‌رسد که آیفون‌های تازه اپل در مسابقه با مدل‌های قبلی هیچ شانسی در برنده شدن ندارند. iPhone 8 Plus همچنان در صدر مدت زمان عمر باتری قرار دارد و 10 ساعت و 35 دقیقه دوام می‌آورد. اپل فهرست مدت زمان دوام باتری آیفون‌های تازه خود را به نحوی منتشر کرده است که ظاهرا قصد دارد تأکید iPhone Xs Max در صدر قرار دارد اما واقعیت چیز دیگریست و iPhone 8 Plus همچنان از بادوام‌ترین باتری اپل بهره می‌برد.

image

سایر گوشی‌های اندرویدی برخلاف وضوح تصویر بالا در صفحه نمایش و البته باتوجه به این موضوع که عمدتا از باتری‌هایی با ظرفیت بالا بهره می‌برند، دوام باتری کمتری دارند. البته در این مطلب قصد نداریم دوام باتری پرچمداران اندرویدی را با پرچمداران اپل مقایسه کنیم اما شایان ذکر است که هرچه وضوح تصویر صفحه نمایش بالاتر باشد، میزان مصرف انرژی به نسبت آن افزایش پیدا می‌کند و باعث می‌شود که دوام باتری کاهش یابد.

iPhone Xs Max و iPhone Xs قطعا بهترین‌ها در زمینه دوام باتری نیستند اما ظاهرا عملکرد و عمر باتری آن‌ها در حد انتظار سازنده است. نکته منفی اصلی درواقع مدت زمان لازم برای شارژ این باتری‌هاست.

image

همان‌طور که گفتیم، iPhone Xs Max به بزرگ‌ترین باتری که اپل تا به حال در گوشی‌های آیفون خود تعبیه کرده مجهز شده است و همین موضوع می‌تواند به خوبی نشان دهد که مدت زمان لازم برای شارژ این باتری بزرگ احتمالا زیاد خواهد بود. کارشناسان phonearena اعلام کرده‌اند که باتری این گوشی به کمک شارژر اصلی درون جعبه‌اش در مدت زمان طولانی 3 ساعت و نیم به طور کامل شارژ شده است. علاوه بر این مدت زمان لازم برای شارژ باتری iPhone Xs هم حدودا کمی بیش از سه ساعت اعلام شده است.

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، امروزه اغلب گوشی‌های هوشمند اندرویدی با قابلیت شارژ سریع معرفی می‌شوند و علاوه بر اینکه می‌توانید آن را ظرف مدت کمتر از یک ساعت به طور کامل شارژ کنید، دیگر لازم نیست هزینه اضافه‌تری را برای تهیه شارژر مخصوص بپردازید. هیچکدام از آیفون‌های اپل از تکنولوژی درونی شارژ سریع پشتیبانی نمی‌کنند و برای خرید شارژر مخصوص این قابلیت پیشرفته باید 68 دلار به صورت جداگانه پرداخت کنید.

اگر به دنبال خرید آیفون تازه‌ با باتری بادوام هستید، احتمالا باید تا عرضه رسمی iPhone Xr منتظر بمانید. دوام باتری این گوشی از iPhone Xs Max هم بیشتر است و مخصوصا به خاطر وضوح تصویر پایین در صفحه نمایش آن قادر خواهید بود مدت زمان طولانی‌تری آن را روشن نگه دارید.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۷/۸
پ ن پ هنگ جی خوبه که هم از نظر باتری داغون ترین ه هم دوربین هم صفحه نمایش کلا بیخود ترین برند هنگ جیه

رضا

۱۳۹۷/۷/۷
برو جمع کن حبابی اصلا مال این حرفاست

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۷
حیف از پولی که بدی xr
با این پول میشه "میت‌۲۰پرو" گرفت و کَل‌ها را در مجالس خواباند.
چون توی مجالس، بحث روُکَم‌کُنی که میشه گوشیت باید شاخ باشه?که روی طرف کم بشه، عنایت فرمودید؟