خانهاخبار
هزینه ساخت iPhone Xs Max و سود قابل توجه اپل از فروش هر دستگاه

هزینه ساخت iPhone Xs Max و سود قابل توجه اپل از فروش هر دستگاه

وب‌سایت فناوری Technisights در خبری تازه مدعی شده که هزینه ساخت هر دستگاه 256 گیگابایتی iPhone Xs Max اپل حدودا 443 دلار است. این رقم با توجه به کالبدشکافی مدل مذکور و تخمین هزینه قطعات داخلی به دست آمده است.
۱۳۹۷/۷/۶

اپل دو هفته پیش از تازه‌ترین آیفون‌های 2018 خود به نام‌های iPhone Xs Max، iPhone Xs و iPhone Xr رونمایی کرد. همچنین چند روزی از عرضه رسمی iPhone Xs Max و iPhone Xs می‌گذرد و قرار است در ماه آینده هم شاهد ورود iPhone Xr به بازار باشیم. برخی کارشناسان توانسته‌اند یکی از دستگاه‌های iPhone Xs Max را کالبدشکافی کنند و باتوجه به قطعات داخلی آن هزینه حدودی ساختش را تخمین بزنند.

image

گفته می‌شود که نسخه 256 گیگابایتی iPhone Xs Max از زمان عرضه تا به حال پرفروش‌ترین و محبوب‌ترین بوده است. باتوجه به کالبدشکافی این مدل حالا به نظر می‌رسد که هزینه نهایی ساخت مدل مذکور حدودا 443 دلار باشد. همچنین گفته می‌شود که هزینه ساخت نسخه 64 گیگابایتی iPhone Xs Max حدودا 50 دلار ارزان‌تر و ومعادل 387 دلار است. در نتیجه این کالبدشکافی همچنین گزارش شده است که پنل نمایش در گوشی مذکور احتمالا گران قیمت‌ترین قطعه و قیمت آن معادل 80.50 دلار است.

iPhone Xs Max از تازه‌ترین پردازنده سطح بالای اپل به نام A12 Bionic که با معماری 7 نانومتری ساخته شده است قدرت می‌گیرد. گزارش شده که هزینه این قطعه بعلاوه مودم‌ها معادل 72 دلار است. حافظه داخلی 256 گیگابایتی حدودا 64 دلار قیمت دارد و قیمت درگاه خارجی آن هم 58 دلار است.

image

پرچمدار سطح بالای 2018 اپل علاوه بر این موارد به دوربین اصلی بهبود یافته مجهز شده که قیمت آن 44 دلار برآورد شده است. جالب است بدانید که قیمت این ماژول دوربین با قیمت ماژول دوربین اصلی در iPhone X برابر است. اگر چارت قیمت قطعات iPhone X سال گذشته را با iPhone Xs Max مقایسه کنیم، متوجه می‌شویم که اغلب قطعات در مدل تازه به جز متریال‌های مونتاژ و آنتن RF گران‌تر هستند.

به خاطر داشته باشید که قیمت 443 دلار منتسب به هزینه ساخت نسخه 256 گیگابایتی از iPhone Xs Max شامل هزینه‌هایی مانند تحقیق و توسعه، بازاریابی و تبلیغات، نرم افزار و لجستیک گوشی مذکور نمی‌شود.

Technisights در این باره اعلام کرده است که اطلاعات گردآوری شده درواقع مبتنی بر داده‌هایی است که در زمان کالبدشکافی در دسترس بوده‌اند و هرجا که اطلاعات مشخصی وجود نداشته ، این کمپانی درباره هزینه‌های آن تنها تخمین زده است. هزینه اعلام شده درباره ساخت گوشی iPhone Xs Max 256 گیگابایتی ممکن است صحت نداشته باشد اما می‌تواند تصویری از آنچه حقیقت امر است را به ما نشان دهد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

hazizzadeh

۱۳۹۷/۷/۷
ولی هنوز سود اپل روی هر گوشی اپل که تو ایران فروش میره از سود دلالای ایرانی کمتره