خانهاخبار
صدور مجوز 3C برای گوشی Galaxy P30 سامسونگ

صدور مجوز 3C برای گوشی Galaxy P30 سامسونگ

میان رده‌های سطح بالای تازه سامسونگ مجوز 3C چین را دریافت کرده و به معرفی رسمی نزدیک‌تر شده‌اند. Galaxy P30 و P30 Plus قرار است در رنگ‌های گرادیان تا پیش از پایان سال 2018 معرفی شوند.
۱۳۹۷/۷/۶

پیش از این انتظار می‌رفت پرچمدار Galaxy S10 به عنوان اولین گوشی هوشمند سامسونگ به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز ‌شود و این غول تکنولوژی هم از آن در سه ماهه اول سال 2019 رونمایی کند. چندی پیش گزارش تازه‌ای منتشر شد و ادعا کرد که اولین گوشی هوشمند سازنده مذکور که با تکنولوژی پیشرفته حسگر اثرانگشت زیر پنل نمایش معرفی می‌شود، درواقع یک میان رده تازه به نام Galaxy P30 خواهد بود. از طرف دیگر خبرهای اخیر حاکی از آن هستند که میان رده تازه سامسونگ قرار است به جای پنل AMOLED از پنل LCD بهره ببرد و بدین ترتیب سازنده قادر نخواهد بود حسگر اثرانگشت را زیر این پنل نمایش تعبیه کند Galaxy P اظهارنظر نکرده است اما با توجه به گزارش‌های مختلف تقریبا مطمئن هستیم که به زودی شاهد رونمایی از دو مدل متفاوت Galaxy P30 و P30 Plus خواهیم بود. خبرهای مختلف در این باره متفق القول هستند که این گوشی میان رده با شناسه SM-G6200 در دست توسعه قرار دارد و به همراه مدل بزرگ‌تر پلاس تا پیش از پایان سال 2018 میلادی معرفی می‌شود.

image

این گوشی تازه حالا از آژانس رگولاتوری 3C چین مجوز دریافت کرده است. پیش از این هم گفته می‌شد که سامسونگ ممکن است دو مدل Galaxy P30 و P30 Plus را منحصرا روانه بازار چین کند. این سازنده در تلاش است تا در رقابت با سازندگان چینی با عرضه گوشی‌های سطح بالا و البته ارزان موفق شود. بدین ترتیب صدور مجوز 3C برای این گوشی‌ها می‌تواند به احتمال عرضه انحصاری آن‌ها در بازار چین قوت ببخشد. چین یکی از بزرگ‌ترین بازارهای گوشی‌های همراه شمرده می‌شود و اغلب سازندگان آن را هدف بسیار مهمی در فروش گوشی‌های خود قلمداد می‌کنند.

سند مجوز 3C برای گوشی Galaxy P30 به جز شناسه آن به مشخصات مهم دیگری اشاره نکرده است اما با توجه به گزارش‌های مرتبط اخیر می‌دانیم که مدل اصلی P30 به جای پنل OLED به پنل نمایش LCD مجهز می‌شود. از طرفی ممکن است سامسونگ مدل بزرگ Galaxy P30 Plus را با پنل نمایش AMOLED توسعه دهد و بدین ترتیب امکان تعبیه حسگر اثرانگشت حداقل در این مدل همچنان به قوت خود باقی خواهد ماند.

image

گزارش شده است که میان رده Galaxy P30 در دو نسخه با حافظه داخلی 64 و 128 گیگابایت طراحی می‌شود و حافظه رم آن هم 6 گیگابایت است. پیش از این تصور می‌شد که سطح پایین‌ترین نسخه 4 گیگابایت رم داشته باشد اما حالا گفته می‌شود که میزان حافظه رم در همه نسخه‌های P30 و P30 Plus احتمالا همان 6 گیگابایت باقی می‌ماند. سامسونگ در بازار چین وضعیت چندان مناسبی ندارد و بسیاری از کمپانی‌ها ازجمله هوآوی و شیائومی در خلال سال‌های اخیر موفق شده‌اند با عرضه مدل‌های سطح بالا و ارزان جای خود را در این بازار مهم تثبیت کنند. سامسونگ همه تلاش خود را به کار بسته است تا با رونمایی محصولات ارزان اما توانمند دوباره به فروش موردانتظار در کشور چین و هند دست یابد و بتواند سهم از دست رفته‌اش را در این بازارها احیا کند.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی درباره تاریخ رونمایی از میان رده‌های Galaxy P30 و P30 Plus در دسترس نیست و نمی‌دانیم سامسونگ چه زمانی قرار است از آن‌ها پرده بردارد. امیدواریم مجوز TENAA هم در آینده نزدیک برای این گوشی‌های هوشمند صادر شود و بتوانیم به اطلاعات بیشتری درباره آن‌ها دست یابیم.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)