خانهاخبار
قابلیت جدید آیفون 10 اس و 10 اس مکس در کنترل زنده عمق میدان با iOS 12.1

قابلیت جدید آیفون 10 اس و 10 اس مکس در کنترل زنده عمق میدان با iOS 12.1

رقابت بر سر تعبیه دوربینی که دارای شبیه‌ترین عملکرد به دوربین‌های حرفه‌ای باشد در میان تولیدکنندگان تلفن همراه ادامه دارد و توانایی کنترل عمق میدان ویژگی است که اخیرا مورد توجه فعالان این صنعت قرار گرفته و بنظر می‌رسد که اپل در این زمینه گوی سبقت را از سایر رقبا ربوده است.
۱۳۹۷/۷/۶
image

هنگام رونمایی از آیفون 10 اس و 10 ار در اوایل ماه جاری، اپل بر ویژگی جدید کنترل عمق دراین گوشی‌ها تاکید ویژه‌ای داشت. این ویژگی کاربران را قادر می‌سازد تا پس از گرفتن عکس میزان عمق میدانش را به دلخواه تنظیم کنند. حال به نظر می رسد اپل در تلاش است تا این ویژگی را در iOS 12.1  باز هم بهبود بخشد بطوریکه در زمان عکاسی نیز قابل تنظیم باشد.

این شرکت در حال حاضر ویژگی مذکور را به نسخه بتاiOS 12.1  افزوده است تا بر روی آیفون 10 اس و 10 اس مکس آزمایش شود. هنگام گرفتن عکس پرتره، اسلایدری با عنوان Depth روی صفحه دوربین ظاهر خواهد شد تا امکان تنظیم میزان تاری آن فراهم شود. هرچند اپل تا کنون صحبتی از حضور قطعی این ویژگی در نسخه نهایی iOS 1.12  به میان نیاورده است، احتمال این امر قویست.

البته کاربران قادر به ویرایش عمق میدان عکس پس از عکاسی نیز خواهند بود، همانطور که در حال حاضر نیز چنین ویژگی‌ای در آیفون 10 اس و 10 اس مکس موجود است.


لازم به ذکر است که در حال حاضر بسیاری از گوشی‌های اندرویدی نیز توانایی تنظیم عمق میدان عکس، هنگام عکاسی یا پس از آن را دارند و سامسونگ برای اولین بار این ویژگی را با گلکسی نوت ۸ به ارمغان آورد. با این وجود اپل در پیاده‌سازی این ویژگی موفق‌تر عمل کرده است زیرا توانسته عملکردی نزدیکتر به دوربین‌‌هایDSLR  داشته باشد؛ به این صورت که میزان تاری اشیا نزدیک به سوژه عکس در مقایسه با اشیا پس زمینه کمتر خواهد بود و این به مراتب بهتر از عملکرد دستگاه‌های اندرویدیست که تنها تاری کلی عکس را افزایش یا کاهش می‌دهند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

amin

۱۳۹۷/۷/۷
این تعصب شما روی سامسونگ و اپل نمیدونم چیه؟!
اولین گوشیی که همچین ویژگی داشت Huawei p9 بود