خانهاخبار
موتورولا به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با دوربینی عجیب!

موتورولا به دنبال توسعه گوشی هوشمندی با دوربینی عجیب!

موتورولا طرح‌های را اخیرا به ثبت رسانده است که در ارتباط با سیستم دوربین‌های چندگانه طراحی شده‌اند. به نظر می‌رسد که این سازنده هم به دنبال توسعه نوعی گوشی هوشمند مجهز به دوربین سه گانه است و انتظار می‌رود که این گوشی را تا پیش از پایان سال 2018 معرفی کند.
۱۳۹۷/۷/۶

به نظر می‌رسد که موتورولا قصد دارد  در زمینه دوربین‌های تعبیه شده در گوشی‌های همراه با کمپانی‌هایی نظیر سامسونگ و هوآوی رقابت کند. باتوجه به برخی اسناد پتنت فاش شده گزارش شده است که این سازنده در تلاش است تا گوشی یا گوشی‌های تازه خود را به سیستم دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز کند. این کمپانی اخیرا موفق شده است امتیاز دو تکنولوژی مرتبط را کسب کند و این تکنولوژی‌ها مشخصا به منظور بهره گرفتن از سیستم‌هایی با لنزهای چندگانه طراحی شده‌اند. اولین تکنولوژی قادر است شات‌های متعدد و هم زمان را در یک تصویر جمع بندی کند در حالی که تکنولوژی دیگر از چندین دوربین بهره می‌برد تا بتواند نقطه تمرکز در هر منظره را در مدت زمان مشخصی تعیین کند. دومین راهکار همچنین ممکن است با دوربین‌های کمکی و جانبی هم مانند موتو ماد 360 Camera که سال گذشته معرفی شد، سازگار باشد.

image

دوربین‌های سه گانه و چهارگانه در دنیای موبایل کاملا تازه‌اند و البته در حال تبدیل به ترندی محبوب هستند. DxOMark در ابتدای سال جاری میلادی اعلام کرد که افزودن حداقل یک لنز دیگر به سیستم دوربین دوگانه در گوشی‌های هوشمند درواقع به نوعی تکامل در این تکنولوژی قلمداد می‌شود و سازندگان را قادر می‌سازد تا محصولات هوشمند خود را از نظر کیفیت خالص تصویر بهبود ببخشند و آن‌ها را بدون نیاز به طراحی بدنه ضخیم‌تر توسعه دهند. پرچمدار P20 Pro هوآوی که در بهار امسال معرفی شد، اولین گوشی هوشمندی به شمار می‌رود که با دوربین اصلی سه گانه طراحی شده است. پس از این گوشی سامسونگ اخیرا از میان رده Galaxy A7 (2018) با دوربین اصلی سه گانه در پنل اصلی رونمایی کرد و پا جای پای هوآوی گذاشت. علاوه بر این گوشی‌ها انتظار می‌رود که در ماه اکتبر شاهد معرفی گوشی‌های بیشتری با این سیستم اصلی سه گانه باشیم. برای مثال، هوآوی قرار است سری پرچمداران Mate 20 خود را که حداقل شامل دو مدل Mate 20 و Mate 20 Pro می‌شود، با دوربین اصلی سه گانه معرفی کند و ال جی هم احتمالا از پرچمدار V40 ThinQ خود با دوربین سه گانه اصلی پرده برمی‌دارد.

توسعه گوشی‌های هوشمند با دوربین اصلی سه گانه به موتورولا کمک می‌کند تا بتواند در بخش سطح بالای گوشی‌های هوشمند بازار موبایل با کمپانی‌ها نام آشنا و توانمند رقابت کند هرچند هنوز نمی‌دانیم آیا این ایده در مرحله ابتدایی قرار دارد یا این برند که حالا لنوو صاحب امتیاز آن قلمداد می‌شود قصد دارد به زودی اولین گوشی مجهز به دوربین اصلی سه گانه‌اش را معرفی کند. از طرفی موتورولا امسال تصمیم گرفت نسل تازه Moto Z2 Force را معرفی نکند و احتمالا سال 2018 را هم بدون رونمایی از یک گوشی پرچمدار و سطح بالا به پایان می‌رساند. گوشی Galaxy A7 (2018) که سامسونگ چند روز پیش از آن با دوربین اصلی سه گانه پرده برداشت درواقع یک گوشی هوشمند میان رده است و به همین خاطر می‌توان انتظار داشت که سایر سازندگان هم سیستم تصویربرداری سه گانه را روی گوشی‌های میان رده خود تعبیه کنند. بدین ترتیب هیچ لزومی وجود ندارد منتظر ورود یک پرچمدار تازه از برند موتورولا باشیم بلکه این سازنده می‌تواند در آینده نزدیک از یک گوشی میان رده مجهز به دوربین سه گانه رونمایی کند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

افسر

۱۳۹۷/۷/۷
الآن روز به روز به تعداد لنز دوربین ها اضافه میشه بعد چند وقت دیگه خوب که جا افتاد میان میگن ببینید این اوج تکنولوژی ماست که یک دوربین کار سه تا لنز رو انجام میده
باز گوشی ها تک لنزی می شن
آخه کدوم دوربین دیجیتالی الآن تو بازار هست که سه چهارتا لنز بخوره همزمان (به جز دوربین های 360 درجه البته که چند ده تا لنز دارن)
همه دوربین های حرفه ای یک لنز دارن