خانهاخبار
تولیدکنندگان iPhone Xr با مشکل مواجه شده‌‎اند!

تولیدکنندگان iPhone Xr با مشکل مواجه شده‌‎اند!

ارزان قیمت‌ترین آیفون اپل قرار است به زودی عرضه شود اما ظاهرا سازندگان و تأمین کنندگان قطعات آن با مشکلاتی مواجه شده‌اند. یکی از سازندگان این دستگاه به دلایلی مجبور شده است سهم خود را در تولید تعداد انبوه iPhone Xr تا 30% کاهش دهد. بدین ترتیب Foxconn احتمالا تعداد بیشتری از این دستگاه را تولید خواهد کرد.
۱۳۹۷/۷/۵

فروش iPhone XR اپل قرار است از 19 اکتبر (27 مهر) آغاز شود. هنوز چند هفته دیگر تا این تاریخ باقی مانده است اما تولید کنندگان این مدل به طور جدی روند ساخت و مونتاژ قطعات آن را دنبال می‌کنند تا برای آغاز فروش و عرضه‌اش آماده شوند.

اپل تولید iPhone Xr خود را به دو کمپانی سازنده Foxconn و Pegatron سپرده است. انتظار می‌رود این دو سازنده بتوانند حدودا 90% از کل سفارش‌های گوشی مذکور را تولید کنند. برخی تحلیل گران حوزه موبایل فروش بسیار چشمگیری را برای iPhone Xr پیش بینی کرده‌اند و معتقدند که می‌تواند در این زمینه با iPhone Xs Max رقابت تنگاتنگی داشته باشد.

image

 

براساس ادعای منابع آگاه چینی، Foxconn حدودا 60% از میزان تولید iPhone Xr را بر عهده دارد و Pegatron قرار است 30% دیگر را تولید کند. همچنان که فشار برای تولید تعداد بیشتر بر این سازندگان افزایش می‌یابد، به نظر می‌رسد که سهم 30 درصدی Pegatron به اندازه‌ای که اپل به دنبالش بوده نخواهد بود. گفته می‌شود که این سازنده با مشکل کاهش قالب گوشی آماده مواجه شده و همین موضوع باعث شده است اپل مجبور شود نسبت سفارش‌های خود را در میان هر دو کمپانی به نحوی تقسیم کند که سهم تولید Faxconn بیشتر شود. بدین ترتیب Foxconn قرار است بیش از تعداد موردانتظار اولیه گوشی iPhone Xr بسازد.

در این گزارش تازه به دو موضوع اصلی به عنوان علت‌های ناتوانی Pegatron در مقابل تولید iPhone Xr اشاره شده است. یکی از این علت‌ها تأخیر در تحویل قطعاتی عنوان شده است که توسط کمپانی‌های دیگر ساخته و به Pegatron تحویل می‌شوند. لازم به ذکر است که اپل در تولید گوشی‌های خود از بسیاری جهات به کمپانی‌های دیگر وابسته است و بسیاری از قطعات درون آیفون‌هایش را از سازندگان مختلفی تأمین می‌کند. پر واضح است که اگر تنها 1 قطعه در تولید iPhone Xr کم باشد، Foxconn و Pegatron قادر نخواهند بود آن را به طور کامل تولید و مونتاژ کنند.

علت دیگر که بسیار هم جالب توجه به نظر می‌رسد، کمبود نیروی کار در کارخانه‌های سازنده چینی عنوان شده است. ظاهرا Pegatron شرایط ایده‌آلی برای کارگران چینی فراهم نمی‌آورد و افراد کمتری تمایل دارند در آن مشغول کار شوند.

image

 

iPhone Xr چندی پیش به عنوان ارزان قیمت‌ترین آیفون 2018 اپل معرفی شد. نسخه 64 گیگابایتی این گوشی سطح بالا 749 دلار قیمت دارد و انتظار می‌رود که از 26 اکتبر در دسترس کاربران و علاقه مندان قرار گیرد. این گوشی برخلاف دو مدل پرچمدار iPhone Xs و iPhone Xs Max که از پنل نمایش OLED بهره می‌برند به پنل 6.1 LCD مجهز شده است و از وضوح تصویر 828 در 1792 پشتیبانی می‌کند. iPhone Xr یک گوشی هوشمند تقریبا بدون حاشیه قلمداد می‌شود چراکه اپل تلاش کرده است تا حاشیه‌های سه طرف صفحه نمایش را تا حد امکان کاهش دهد اما بریدگی حاشیه معمول در قسمت بالای پنل نمایش آن دیده می‌شود. آیفون ارزان 2018 اپل همچنین 3 گیگابایت رم دارد و ظرفیت باتری‌اش هم 2942 میلی آمپر ساعت است. همه آیفون‌های تازه اپل از پردازنده 7 نانومتری A12 Bionic اپل قدرت می‌گیرند و سازنده هم ادعا کرده است که در هر دو زمینه عملکرد سیستم و بهینه‌سازی مصرف انرژی نسبت به آیفون‌های 2017 بهتر هستند. iPhone Xr همچنین به دوربین اصلی تکی با کیفیت 12 مگا پیکسل در پنل پشتی مجهز شده است و به زودی در رنگ‌های مختلف ازجمله مشکی، زرد، سفید، آبی و نارنجی روانه بازار می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Amir

۱۳۹۷/۷/۵
اينا شايعست اينطورى ميگن كه طرف از خريد منصرف شه xs بخره

mazileo

۱۳۹۷/۷/۵
"براساس ادعای منابع آگاه چینی، Foxconn حدودا 60% از میزان تولید iPhone Xr را بر عهده دارد و Pegatron قرار است 30% دیگر را تولید کند"
این که شد 90 درصد???

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۵
Xr مثل ربع‌سکه می‌مونه، ارزشمنده، همه رو هوا می‌قاپنش?
ولی xMaX مثل سکه‌امامیه، طالب زیاد نداره، چون قدرت‌خرید پایینه؛ عنایت فرمودید؟