خانهاخبار
بروز مشکلات نرم افزاری در iPhone Xs و iPhone Xs Max اپل

بروز مشکلات نرم افزاری در iPhone Xs و iPhone Xs Max اپل

برخی کاربران گوشی‌های iPhone Xs و iPhone Xs Max که تنها چند روز از عرضه رسمی‌شان می‌گذرد، از مشکلات در شبکه‌های ارتباطی LTE و Wi-Fi روی دستگاه‌های مذکور خبر داده‌اند. انتظار می‌رود اپل به زودی با انتشار به روزرسانی نرم افزاری این موارد را رفع کند.
۱۳۹۷/۷/۴

گوشی‌های iPhone Xs و iPhone xs Max اپل دو هفته پیش معرفی شدند و روند عرضه‌شان هم از جمعه گذشته آغاز شد. تنها چند روز از آغاز فروش تازه‌ترین آیفون‌های سطح بالای 2018 اپل گذشته اما برخی کاربران دو مدل مشکلاتی را در زمینه شبکه‌های ارتباطی LTE و Wi-Fi گوشی‌های خود گزارش کرده‌اند.

براساس گزارش‌های متعدد برخی کاربران گوشی‌های iPhone Xs و iPhone Xs Max در زمینه ارتباط Wi-Fi و LTE در گوشی‌های تازه خود با مشکل مواجه شده‌اند در حالی که با آیفون‌های قبلی خود چنین مشکلی نداشته‌اند.

برخی کاربران گفته‌اند در سرعت و کیفیت شبکه ارتباطی سلولی گوشی iPhone Xs درمقابل iPhone 8 و iPhone X تفاوت معناداری وجود دارد. به نظر می‌رسد که این مشکل در اغلب دستگاه‌های iPhone Xs که تا به حال عرضه شده‌اند وجود دارد اما تنها کاربران معدودی توانسته‌اند متوجه آن شوند.

کاربران در این باره مشخصا گزارش کرده‌اند که تعداد خطوط آنتن ارتباطی که در صفحه نمایش iPhone Xs و iPhone Xs Max آن‌ها به نمایش درمی‌آید، نسبت به خطوط آنتن در مدل‌های iPhone 8 و iPhone X مخصوصا در موقعیت‌هایی که سیگنال ضعیف است، کمتر هستند. از طرفی اکثر کاربران شاکی از کاربران اپراتور ورایزون هستند و همین موضوع می‌تواند نشان دهد که ممکن است مشکل اصلا به اپراتورها وابسته باشد. بسیاری از کاربران AT&T گزارش کرده‌اند که شبکه ارتباطی روی آیفون‌های 2018 با خطوط آنتن روی نسل قبلی کاملا یکسان است و آن‌ها اصلا مشکلی در این باره ندارند. همچنین ممکن است بروز مشکل شبکه ارتباطی اصلا به اپراتور مربوط نباشد و برای اثبات این موضوع فعلا باید منتظر اظهار نظر اپل بمانیم.

برخی کاربران iPhone Xs معتقد هستند که این مشکل درواقع به تفاوت قطعه مودم (کوالکام یا اینتل) مربوط می‌شود. iPhone Xs و iPhone Xs Max تازه از مودم‌های اینتل بهره می‌برند در حالی که در نسل‌های قبلی ترکیبی از مودم‌های اینتل و کوالکام به کار رفته بود. برای مثال، اپراتور AT&T مدل‌های iPhone 8 و iPhone X را با مودم‌های اینتل عرضه کرده بود در حالی که آیفون‌های ورایزون از مودم‌های کوالکام بهره می‌بردند.

همان‌طور که گفتیم، اغلب کاربران اپراتورهای AT&T و T-Mobile گزارش کرده‌اند که شبکه ارتباطی Wi-Fi و LTE روی iPhone Xs و iPhone Xs Max آن‌ها مشکلی ندارد در حالی که برخی از کاربران همین مدل‌ها و اپراتورها مشکل مشابه ارتباطی را گزارش کرده‌اند. این موضوع باعث شده است تناقض‌هایی در نظریه‌های ارائه شده به وجود آید و بدین ترتیب ممکن است مشکل آیفون‌های تازه اصلا به اپراتورها مربوط نباشد.

هنوز مشخص نیست که مشکل ارتباطی در iPhone Xs و iPhone Xs Max به خاطر تفاوت در مودم‌ها به وجود آمده است یا باگ نرم افزاری و سخت افزاری دیگری در این گوشی‌ها وجود دارد. تنها چند روز از عرضه پرچمداران 2018 اپل می‌گذرد و ممکن است اپراتورها در روزهای آینده مشکل به وجود آمده را با به روزرسانی‌های نرم افزاری کوچک رفع کنند.

باتوجه به اطلاعات ضد و نقیضی که تا به حال از گزارش‌های کاربران شاکی به دست آمده ، مشکل ارتباطی LTE ممکن است نرم افزاری باشد و به کمک به روزرسانی نرم افزاری توسط اپراتورها یا اپل رفع شود. از طرف دیگر فعلا باید منتظر بمانیم و ببینیم اپل در مقابل این مشکل زودهنگام چه واکنشی نشان می‌دهد.

علاوه بر مشکل شبکه LTE به نظر می‌رسد که شبکه ارتباطی Wi-Fi هم در برخی گوشی‌های تازه اپل دچار مشکل شده است. کاربران iPhone Xs گزارش کرده‌اند که شبکه ارتباطی Wi-Fi روی گوشی تازه‌شان به شکل چشمگیری کندتر از ارتباط Wi-Fi روی گوشی‌های iPhone 8 و iPhone X عمل می‌کند. به گفته این کاربران سرعت انتقال داده در شبکه ارتباطی Wi-Fi روی گوشی iPhone Xs 2.4 گیگاهرتز است در حالی که این رقم در گوشی‌های قدیمی‌تر معادل 5 گیگاهرتز تخمین زده شده است.

image

 

به نظر می‌رسد که اگر iPhone Xs و Xs Max به همراه iPhone 8 و iPhone X به یک مودم Wi-Fi با SSID یکسان برای هر دو شبکه وصل شوند، شبکه‌های 2.4 گیگاهرتزی را به 5 گیگاهرتزی ترجیح می‌دهند. اغلب کاربرانی که درباره سرعت پایین Wi-Fi در دستگاه‌های iPhone Xs و Xs Max خود شکایت داشته‌اند متوجه شده‌اند که دستگاه آن‌ها درواقع به جای شبکه 5 گیگاهرتزی به شبکه 2.4 گیگاهرتزی متصل شده است. جالب است بدانید که iPhone 8 و iPhone X در شرایط مشابه تمایل دارند به جای شبکه 2.4 گیگاهرتزی به شبکه 5 گیگاهرتزی متصل شوند.

اگر مودم Wi-Fi دارای SSIDهای جداگانه برای باندهای مختلف نباشد، نمی‌توان به راحتی تشخیص داد که گوشی شما به کدام شبکه وصل شده است.

این مشکل مشخصا یک باگ نرم افزاری قلمداد می‌شود و اپل احتمالا به زودی آن را با به روزرسانی نرم افزاری رفع می‌کند. بدین ترتیب iPhone Xs و iPhone Xs Max که تازه‌ترین گوشی‌های اپل هستند قادر خواهند بود اتصال به شبکه 5 گیگاهرتزی را در اولویت قرار دهند.

برخی کاربران در مواجهه با این مشکل تنظیمات اتصال به شبکه ارتباطی خود را از نو متعادل کرده‌اند و توانسته‌اند با انتخاب گزینه  فراموشی شبکه و شروع دوباره به پرسرعت‌ترین شبکه وصل شوند. از طرفی گوشی‌های iPhone Xs به طور پیش فرض تمایل دارند که به جای شبکه 5 گیگاهرتزی به شبکه 2.4 گیگاهرتزی متصل شوند و این مشکل حتی با به کارگیری راهکار مذکور هم ممکن است دوباره پیش آید.

اغلب گزارش‌ها درباره مشکل ارتباطی Wi-Fi در آیفون‌های تازه به تمایل این دستگاه‌ها به اتصال به شبکه 2.4 گیگاهرتزی مربوط می‌شود اما برخی کاربران شبکه 5 گیگاهرتزی هم ظاهرا دچار مشکل شده‌اند. بدین ترتیب ممکن است مشکل اصلی جای دیگری باشد اما هنوز اطلاعاتی درباره آن منتشر نشده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۴
هر دم از این باغ بَری می‌رسد
اخبارِ تلخ و تُرشی از کوپرتیون می‌رسد

Shadi

۱۳۹۷/۷/۴
چپ و راست دارین برندها رو اللخصوص این برند رو تخریب میکنین!! که چی بشه واقعاً
البته از قدیم میگن هرچیزی که خوب باشه دشمن و حسودش زیاده. دروغ نگفتن والا!!
ینی اینقد روی آیفون زوم کردین و به دنبال یه سوژه هستین که به گوشی های دیگه خورده نمیگیرین!!
ینی این مشکلات توی گوشی های برندهای دیگه نیست؟!
من نمیدونم چرا همش میخوایم یه برند رو تخریب کنیم (کاری به آیفون ندارم کلاً میگم) ولی انصافاً یه چیزایی رو میرین جستجو میکنین و در میارین که خود رقیب های برندها ذهنشون به اون چیزا نمیرسه
یادمه خیلی از برندها به قسمت ناچ آیفون مسخره میکردن حالا همونا رفتن مث آیفون ناچ گذاشتن برا گوشیشون
یا مثلاً روی طراحیش مسخره میکردن حالا خودشون همون طراحی رو عیناً استفاده میکنن حتی در قسمت دوربین!!!!! که به نظرم هر کاری کنن بازم به ظرافت طراحی آیفون نمیرسن
و خیلی چیزای دیگه
وقتی این چیزا رو آدم میبینه و کنار هم میذاره به این نتیجه میرسه که آیفون شایسته ی این همه قضاوت نابجا نیست و در عرصه تکنولوژی پیشتازه اما فقط بعضیا به زور دنبال پیدا کردن یه ایراد هستن که بگن آیفون فلانه ایفون بهمانه
این مشکل هم با یه آپدید حل میشه اونوقت ببینم دیگه دنبال چه مشکلی به قول خودتون میگردین!!!!!