خانهاخبار
سامسونگ حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر را با Galaxy P30 معرفی می‌کند

سامسونگ حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر را با Galaxy P30 معرفی می‌کند

گزارش شده است که سامسونگ قصد دارد سری گوشی‌های Galaxy P را با دو مدل Galaxy P30 و P30 Plus معرفی کند. این سازنده کره‌ای قصد دارد مدل‌های مذکور را به عنوان اولین گوشی‌های هوشمند خود که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شوند توسعه دهد.
۱۳۹۷/۷/۳

انتظار می‌رفت سامسونگ پرچمدار Galaxy S10 خود را به عنوان اولین گوشی هوشمند مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش معرفی کند. از طرفی گزارش‌های اخیر اغلب به این نکته اشاره داشتند که سامسونگ احتمالا تا زمان رونمایی از Galaxy S10 که در سه ماهه اول سال 2019 خواهد بود، چند دستگاه میان رده دیگر را با این تکنولوژی پیشرفته روانه بازار خواهد کرد. برخی رقیبان چینی سامسونگ ازجمله شیائومی و هوآوی پیش از این غول تکنولوژی موفق شده‌اند گوشی‌های هوشمندی را مجهز به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش معرفی کنند و ظاهرا سامسونگ هم به طور جدی تصمیم گرفته است با معرفی دستگاه‌های ارزان قیمت و سطح بالا به این محصولات چینی پاسخ دهد.

انتظار می‌رود که سامسونگ سری محصولات تازه‌ای را بدین منظور تحت عنوان Galaxy P معرفی کند. Galaxy P30 و Galaxy P30 Plus احتمالا اولین گوشی‌های سامسونگ خواهند بود که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز می‌شوند و با این تکنولوژی پیشرفته به بازار راه می‌یابند.

Galaxy P30 و Galaxy P30 Plus با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش

گوشی Galaxy P30 با شناسه SM-G6200 احتمالا اولین دستگاه هوشمند سامسونگ با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش خواهد بود. یکی از افشاگران معتبر چینی در این باره ادعا کرده است که تکنولوژی مذکور در توسعه هر دو مدل Galaxy P30 و Galaxy P30 Plus به کار می‌رود.

image

 

این مدل‌ها همچنین امکان دارد در ابتدا تنها روانه بازار چین شوند و البته این موضوع کاملا منطقی به نظر می‌رسد. سامسونگ در تلاش است با سازندگان چینی رقابت کند و سهم خود را از بازار مهم چین دوباره به دست آورد. این مهم بیش از هر روش دیگری به کمک عرضه گوشی‌های هوشمند مخصوص تقاضای این بازارها حاصل می‌شود. به عبارتی سامسونگ به خوبی واقف است که کاربران بازار چین از گوشی‌های هوشمند چه انتظاراتی دارند و همه تلاش خود را به کار بسته است تا محصولات انحصاری تازه‌اش را مخصوص این نیازها توسعه دهد.

انتظار می‌رود Galaxy S10 به حسگر اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شود و تأمین کننده این قطعه هم کمپانی کوالکام باشد. از طرفی پیش بینی می‌شود که Galaxy P30 و P30 Plus از این حسگر سطح بالا برخوردار نشوند. گفته می‌شود که این مدل‌های تازه احتمالا به حسگر اثرانگشت از نوع اپتیکال مجهز می‌شوند و این حسگر هم زیر صفحه نمایش LCD آن‌ها تعبیه می‌شود. این رویکرد می‌تواند گوشی‌های مجهز به حسگر اثرانگشت زیر صفحه را در برند سامسونگ به دو دسته متفاوت تقسیم کند. بدین ترتیب این غول تکنولوژی موفق خواهد شد که تکنولوژی سطح بالاتر را منحصر به سری‌های سطح بالا و پرچمدار خود حفظ کند و همچنین میان رده‌های آینده خود را هم با حسگر اثرانگشت زیر صفحه روانه بازار سازد. اگر این پیش بینی‌ها صحت داشته باشد، دیگر لازم نیست علاقه مندان محصولات سامسونگ منتظر ورود Galaxy S10 باقی بمانند.

سامسونگ همچنین در زمینه تعبیه دوربین سه گانه هم استراتژی مشابهی را به کار گرفته است. میان رده Galaxy A7 که چند روز پیش روسما رونمایی شد، اولین گوشی هوشمند سامسونگ به شمار می‌رود که به دوربین اصلی با لنزهای سه گانه مجهز شده است. سامسونگ گفته است که قصد دارد تکنولوژی‌های بیشتری را در آینده در روند توسعه گوشی‌های میان رده خود به کار گیرد و ممکن است حتی این قابلیت‌های تازه و پیشرفته پیش از تعبیه در گوشی‌های پرچمدار با میان رده‌ها رسما معرفی شوند. با توجه به ورود Galaxy A7 مجهز به دوربین سه گانه و احتمال معرفی Galaxy A9 Pro با دوربین 4 گانه و همچنین Galaxy P30 با حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش به نظر می‌رسد که سامسونگ در حال عمل به وعده خودش است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

افسر

۱۳۹۷/۷/۳
هر چیزی تو دنیای موبایل یک خانواده جدید به سامسونگ اضافه میکنه
فریم فلزی یه خانواده جدا
بدنه فلزی
حسگر اثر انگشت زیر صفحه
و ...
فردا یکی بیاد گوشی رنگ خاکی متمایل به زرشکی کبود بزنه سامسونگ میاد یه خانواده جدید از موبایل هاشو معرفی میکنه که اون رنگی باشه
خودشو مسخره کرده یا ما رو
این همه شرکت هستن یه گروه از گوشیاشونو گذاشتن برای پیشرفت های تکنولوژیک نه هر دفعه یه موبایل جدید می دن بیرون آدم گم میشه بین این همه گوشی با اسمای مختلف که تفاوتی با هم ندارن

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۳
پی‌سی بعنوان میان‌رده قراره بیاد
قیمتش اگه خوب باشه همه از دَم پی‌سی میگیرن