خانهاخبار
اپل نگران افزایش فروش iPhone Xr است!

اپل نگران افزایش فروش iPhone Xr است!

اپل چندی پیش از سه گاه آیفون‌های 2018 خود پرده برداشت. روند عرضه دو مدل پرچمدار و گران‌تر این آیفون‌ها آغاز شده است اما اپل قصد دارد عرضه iPhone Xr ارزان قیمت را از آبان آغاز کند.
۱۳۹۷/۷/۲

اپل سال گذشته دو مدل iPhone 8 و iPhone 8 Plus خود را در ماه سپتامبر معرفی و روانه بازار کرد اما iPhone X که به همراه آن‌ها معرفی شده بود از ماه نوامبر عرضه شد. این غول تکنولوژی سال گذشته اعلام کرد که مشکل تأخیر در تولید و عرضه iPhone X به خاطر پنل‌های OLED آن پیش آمده بود. برنامه عرضه آیفون‌های 2018 حالا کاملا برعکس شده و قرار است ابتدا دو مدل مجهز به پنل نمایش OLED روانه بازار شوند. سال گذشته گوشی iPhone X به عنوان اولین گوشی هوشمند اپل که به پنل نمایش OLED مجهز می‌شود عرضه شد و مشکلات تولیدش هم احتمالا به همین خاطر پیش آمدند. از طرف دیگر امسال اپل تصمیم گرفته است ابتدا iPhone Xs و iPhone Xs Max را عرضه کند و مدل iPhone Xr را که ارزان‌ترین آیفون 2018 است و از پنل LCD بهره می‌برد از تاریخ 26 اکتبر (4 آبان) در دسترس کاربران قرار دهد.

اولین خبرها درباره احتمال تأخیر در عرضه iPhone Xr در ماه ژوئن منتشر شد. iPhone Xr را در آن زمان به نام iPhone 9 می‌شناختیم و در اخبار فاش شده منتسب به آن به مشکل درز کردن نور از طرف پشت بریدگی حاشیه قسمت بالای پنل نمایش اشاره شده بود. ممکن است تصور کنید این مشکل عامل اصلی تأخیر در عرضه ارزان‌ترین آیفون امسال اپل است اما Wall Street Journal گزارش تازه‌ای منتشر کرده و مدعی شده است که اپل از تأخیر در عرضه iPhone Xr قصد دیگری دارد. این خبرگزاری معتبر به نقل از برخی منابع آگاه به برنامه‌های تولیدی اپل گزارش کرده است که تأخیر در روند عرضه iPhone Xr درواقع به قیمت آن مربوط می‌شود. برخی تحلیل گران پیش از این پیش بینی کردند که iPhone Xr ممکن است به فروشی بیش از دو مدل پیشرفته دیگر دست یابد و این موضوع ظاهرا باعث ایجاد نگرانی در اپل شده است. به عبارت دیگر اپل نگران است که فروش بالای iPhone Xr موجب کاهش فروش iPhone Xs و iPhone Xs Max به سطح کمتر از انتظارش شود. این غول تکنولوژی به همین خاطر تاریخ عرضه iPhone Xr را به تأخیر انداخته است تا iPhone Xs و iPhone Xs Max در بازار فرصت بیشتری برای فروش داشته باشند.

image

به نظر می‌رسد که سهام اپل هم حالا نسبت به میانگین قیمت فروش آیفون‌های این کمپانی واکنش نشان داده است. میانگین فروش آیفون‌های اپل در سال 2018 معادل 745 دلار بود و انتظار می‌رود که تا سال 2019 به 765 دلار افزایش یابد چراکه هر سه آیفون تازه این سازنده به قیمت بیشتری نسبت به سال گذشته معرفی شده‌اند. اپل با وادار کردن اولین مشتریان آیفون‌های تازه به خرید iPhone Xs ( 999 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 1149 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی) و iPhone Xs Max (1099 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 1249 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی) در تلاش است تا میانگین قیمت فروش هر واحد آیفون خود را پیش از آنکه iPhone Xr (749 دلار برای نسخه 64 گیگابایتی و 899 دلار برای نسخه 256 گیگابایتی) روانه بازار شود، افزایش دهد. Wall Street Journal پیش بینی کرده است که اپل موفق می‌شود با همین رویکرد میانگین فروش هر واحد آیفون را در سال 2019 حدودا 6% افزایش دهد.

image

علاوه بر این موضوع گفته می‌شود که فروش گوشی‌های مجهز به پنل نمایش OLED سودآورتر است و اپل به همین خاطر عرضه آن‌ها را در اولویت قرار داده است. هزینه تمام شده ساخت برای iPhone Xs و iPhone Xs Max به ترتیب 355 و 371 دلار گزارش شده در حالی که تحلیل گران معتقدند هزینه ساخت iPhone Xr معادل 331 دلار است. گزارش شده که کمپانی اپل تعداد 38 میلیون واحد از iPhone Xr، 32 میلیون iPhone Xs Max و 13 میلیون دستگاه iPhone Xs سفارش داده است.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

Alireza

۱۳۹۷/۷/۲
هعی خدا