خانهاخبار
Huawei nova 3، تغییردهنده شرایط حاکم بر بازار گوشی‌های هوشمند

Huawei nova 3، تغییردهنده شرایط حاکم بر بازار گوشی‌های هوشمند

بازار گوشی‌های هوشمند، با تغییر شرایط روبرو شده است. برخی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند تنوع رنگ محصولات خود را بهبود داده‌اند، برخی روی بهبود فناوری‌ها تمرکز کرده‌اند و دیگران نیز بحث افزایش سهم در بازارهایی فراتر از مرزها را در دستور کار قرار داده‌اند.
۱۳۹۷/۷/۱

بر اساس جدیدترین اطلاعات بازار که توسط آکادمی اطلاعات و فناوری ارتباطات چین (CAICT) منتشر شده، میزان فروش گوشی‌های هوشمند در چین به روند کاهشی خود ادامه خواهد داد – بد نیست بدانید در این بازار، میزان فروش كل گوشی‌های هوشمند در نیمه اول سال ۲۰۱۸ میلادی ۱۹۶ میلیون دستگاه بوده است كه ۱۷.۸ درصد کاهش‌یافته است. باوجوداین، درصورتی‌که نگاهی به آمار و ارقام فروش شرکت‌های پیشتاز در حوزه گوشی‌های هوشمند داشته باشیم می‌توان مشاهده کرد که هوآوی همچنان به صدرنشینی خود ادامه داده است. انتظار می‌رود میزان فروش سالیانه گوشی‌های هوشمند این برند تا پایان سال جاری میلادی به ۲۰۰ میلیون دستگاه برسد.

برخلاف دیگر شرکت‌های چینی فعال در بازار گوشی‌های هوشمند، هوآوی تمرکز خود را تنها روی کیفیت محصول نگذاشته بلکه روی نوآوری در حوزه تکنولوژی نیز متمرکز شده است. امری که سهم قابل‌توجهی در پیشتازی مداوم این شرکت در نمودارهای فروش داشته است. به‌عنوان‌مثال، هوآوی تکنولوژی تراشه مخصوص به خود را در اختیار داشته و توسعه داده است. امری که با توجه به نیازهای رو به رشد برای در اختیار داشتن تجربه گیمینگ روان، در دستورکار قرار گرفته است. هوآوی علاوه بر این، GPU Turbo را پیش روی مشتاقان قرار داده است که به بهبود عملکرد گرافیکی دستگاه‌های تولیدی این شرکت منجر شده است. علاوه بر این، به منظور دست‌یابی به امکان ارائه تجربه سطح بالا در حوزه عکاسی، هوآوی همکاری با Leica  را عملی کرده تا همکاری به منظور مهندسی سیستم‌های مربوط به دوربین گوشی‌های هوشمند، عملی شود. این‌ها همگی مثال‌های درخشانی هستند که تعهد هوآوی را به تحقیق و توسعه نشان می‌دهند. حتی برای سری HUAWEI nova به‌عنوان گوشی‌های هوشمند میان رده نیز هوآوی تجهیز به فناوری نوآورانه را در دستورکار قرار داده است. سری HUAWEI nova 3 به‌طور ویژه مثالی از تلاش هوآوی را نشان می‌دهد- این محصول، از مولفه‌های سخت‌افزاری کاملاً پیشرفته‌ای بهره می‌برد که روند و تمایلات حاکم بر بازار را از نو تعریف کرده و کاربران جوان بیشتری را قادر خواهد ساخت تا از تکنولوژی و همچنین مزایای آن بهره‌مند شوند.

image

 

جدا از اینکه یک دوربین تک لنز تا چه اندازه می‌تواند روی یک گوشی هوشمند، قدرتمند ظاهر شود ترکیب یادشده نمی‌تواند با قابلیت‌های دوربین دوگانه رقابت کند – مشتریانی که با دوربین تک لنزی روی یک یا دو سمت گوشی‌های هوشمند خو گرفته‌اند تجربه جادویی ترکیب چهار دوربین یک گوشی هوشمند را نداشته‌اند. علیرغم بلوغ بازار گوشیهای  هوشمند در چین و بهبودهایی که در این دسته از محصولات شاهد بوده‌ایم، ترکیب چهاردوربینه همچنان به‌ندرت مشاهده می‌شود. از آنجایی که سری HUAWEI nova برای کاربران جوان مشتاق سلفی تولید شده است، ترکیب چهار دوربین را با غرور، پیش روی مشتاقان قرار می‌دهد.

HUAWEI nova 3 های هوآوی که ترکیب چهار دوربینه را از پیشینیان خود به ارث برده‌اند، به دو دوربین ۲۴ مگاپیکسلی در جلو و دو دوربین ۲۴ و ۱۶ مگاپیکسلی در پشت مجهز شده‌اند. در سمت دیگر میدان، HUAWEI nova 3i از همان مشخصات دوربین جلو بهره‌مند شده اما دوربین‌های پشتی آن از ترکیب سنسورهای ۱۶ و ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین‌‌های چهارگانه و قدرتمند nova 3، هم در بحث رزولوشن و هم در بحث تعداد دوربین، بالاتر از رقبا ایستاده‌اند اما این تمام نکات مثبت موجود نیست – چهار لنز این محصول از تکنولوژی هوش مصنوعی بهره‌مند شده‌اند. این محصول از قابلیت تشخیص صحنه پشتیبانی می‌کند که به‌طور خودکار بهینه‌سازی پارامترهای دوربین را انجام داده و این امکان را در اختیار کاربران قرار می‌دهد تا به آسانی تصاویر چشم‌نوازی را به ثبت برسانند. این ترکیب از الگوریتم‌های جدید و بهبودیافته زیباسازی بهره‌مند شده که جنسیت و رنگ پوست افراد مختلف را تشخیص داده و کاربران را قادر خواهد ساخت تا پرتره‌های زیبا یا سلفی‌هایی را که با رنگ پوست، بافت‌ها و نور کلی بهینه‌سازی و منطبق شده‌اند به ثبت برسانند. این ترکیب به تکنولوژی واقعیت افزوده نیز مجهز شده است تا المان‌های مجازی جذاب را نظیر استیکرهای سه‌بعدی یا حتی حیوانات خانگی مجازی به تصاویر اضافه کرده و به‌طور کلی لایه جذاب دیگری را برای بهبود تجربه عکاسی در اختیار مشتاقان قرار دهد.

image

 

با توجه به ترکیب چهار دوربینه مجهز به هوش مصنوعی و همچنین قابلیت‌های جذاب و همراه با نوآوری، دیگر هیچ کاربر جوانی نیست که نخواهد HUAWEI nova 3 را در اختیار داشته باشد. در کنار دوربین‌ها، HUAWEI nova 3 از سخت‌افزار قدرتمندی نیز بهره‌مند شده است. این محصول از تراشه‌ای در سطح محصولات پرچم‌دار بهره‌مند شده است که عملکرد سطح بالاتر را در کنار پشتیبانی از هوش مصنوعی، در مقایسه با محصولات پیشین در اختیار کاربران قرار می‌دهد. تراشه قدرتمند، تجربه روان را برای تمامی کاربران، حتی افراد جوانی که صبر و تحمل کم‌تری برای اجرای موارد مختلف دارند در دسترس قرار می‌دهد. این تصمیم برای استفاده از تراشه پرچم‌دار و همچنین استفاده از قابلیت‌هایی مانند GPU Turbo در واقع تصمیماتی تاکتیکی هستند که در نتیجه درک عمیق هوآوی از کاربرانش، اتخاذ شده است.

اگرچه مدتی از پرده‌برداری هوآوی از قابلیت GPU Turbo می‌گذرد اما این قابلیت به دلیل بهبود عملکردی که در حوزه گیمینگ به همراه داشته همچنان یکی از جذاب‌ترین موضوعات برای کاربران به‌حساب می‌آید. GPU Turbo معماری مجدد نحوه انجام پردازش‌های گرافیکی را در سطح سیستمی به دنبال داشته تا موانعی که باعث محدودیت CPU و GPU می‌شدند رفع شوند. با راهکارهای حاصل از ادغام سخت‌افزار و نرم‌افزار، عملکرد GPU به‌طور چشمگیری بهبود یافته است- امری که باعث شده تجربه کاربران در بحث اجرای بازی‌های ویدئویی به‌طور چشمگیری بهبود یافته و همچنان بهینه‌سازی مصرف انرژی نیز انجام شود. با پشتیبانی از GPU Turbo، سری HUAWEI nova 3 به‌طور بی‌سابقه‌ای کاربران را قادر ساخته تا همان تجربه با کیفیت بالا را در کنار تجربه اجرای بازی‌های ویدئویی با تعداد فریم بر ثانیه زیاد، روی دستگاهی میان‌‌رده پیش رو داشته باشند.

هوش مصنوعی یا همان AI نیز حالا به روند حاکم بر بازار تبدیل شده است که هر شرکت تولیدکننده گوشی هوشمند امید دارد به آن دست پیدا کند. از قابلیت تشخیص صدا با استفاده از هوش مصنوعی گرفته تا پردازش با استفاده از این تکنولوژی، تشخیص هویت و به‌کارگیری در حوزه عکاسی، هوش مصنوعی در گوشی‌های هوشمند مدرن ادغام شده است.

HUAWEI nova 3 به‌عنوان دستگاهی که خط مقدم فرهنگ محبوب را نشان می‌دهد و همچنین به‌عنوان محصولی که تعهد هوآوی را به شکل، ظاهر و قابلیت‌ها به تصویر می‌کشد، به‌طور طبیعی از قابلیت‌های توسعه یافته برپایه هوش مصنوعی پشتیبانی می‌کند. هوآوی از به‌کارگیری هوش مصنوعی در عکاسی و زیباسازی تصاویر و البته استفاده از آن در دستیار مجازی خرید و گالری هوشمند تصاویر نیز پشتیبانی می‌کند.

دستیار مجازی خرید به کاربران کمک می‌کند تا لینکی را برای خرید یک محصول، به واسطه نگه‌داشتن طولانی مدت انگشت روی یک عکس، در اختیار داشته باشند. به این ترتیب، زمان لازم برای انجام تعاملات و تراکنش‌های لازم، به حداقل خواهد رسید. گالری تصاویر توسعه‌یافته برپایه هوش مصنوعی نیز به کاربران کمک خواهد کرد تا آلبوم تصاویر خود را دسته‌بندی کنند. این قابلیت با توجه به تخصصی که در زمینه شناسایی تصاویر پرتره دارد دسته‌بندی و مرتب کردن تصاویر را در گروه‌های مختلف به همراه دارد تا کاربران بتوانند پس از این، به راحتی برای یافتن این تصاویر اقدام کنند.

image

 

با توجه به روند حاکم بر بازار گوشی‌های هوشمند در سال جاری، می‌توان مشاهده کرد که ارائه رنگ‌بندی‌های متفاوت، همچنان امری با اهمیت به‌حساب می‌آید. هوآوی نیز برای پیاده‌سازی این شرایط در سری HUAWEI nova 3 آماده است. هوآوی رنگ زیبا و جذاب با تغییر تدریجی هاله‌های رنگ بنفش (Iris Purple) را آماده کرده است. باتوجه به اینکه پیش‌بینی‌های بازار از ایجاد موج جدیدی از فناوری حکایت دارند، شرکت‌های سازنده گوشی‌های هوشمند باید خوش‌بین باشند که تا زمان عرضه محصولاتی همراه با نوآوری، مشتریان نیز آن‌ها را دنبال می‌کنند. به این ترتیب، رکود بازار تا زمان زیادی به طول نخواهد انجامید.

سخت‌افزار نوآورانه در داخل سری HUAWEI nova 3، این محصول را به یک تغییردهنده واقعی شرایط حاکم بر بازار تبدیل کرده است. این امر در کنار حقیقتی که برمبنای آن سری nova در حال حاضر در میان کاربران، بسیار محبوب است باعث خواهد شد هیچ تردیدی نداشته باشیم که سری HUAWEI nova 3 فروش چشمگیری را در روزهای پیش رو تجربه کند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

احسان

۱۳۹۷/۷/۴
متاسفانه قیمتش زیاده

جواد

۱۳۹۷/۷/۱
کاش یکم صفحه نمایشش بزرگتر بود

DaNYal

۱۳۹۷/۷/۱
واقعا این روند پیشرفت هواوی چشمگیر و قابل تحسینه تو همه چیز داره پیشروی میکنه از رغبا اینارو بدون تعصب میگم.
من یکساله که Mate 9 گرفتم تو این مدت کوچیکترین مشکلی از این گوشی ندیدم و از همه لحاظ ازش راضیم طوری که فقط به هوا خریدن مدل بالاترش(از همین سری) اینو عوض میکنم هرکس اگه تصمیم به خرید گوشی هواوی داره مطمئن باشه پولشو درست خرج کرده.

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۷/۱
صبر می‌کنم تا میت‌ِ‌پرو رو ببینم چه‌جوره
اگه که قیمتش دندان‌شکن بود معطل نمیکنم و Nova3 را درجا می‌خرم و دِبُرُو که رفتی

محمد

۱۳۹۷/۷/۱
واقعن بینظیره فقط اگه سنسور اثر انگشتش زیر صفحه نمایش تعبیه میشد دیگه محشر میشد