خانهاخبار
اپل آیفون‌های 2019 را با بریدگی کوچک‌تری ارائه خواهد داد

اپل آیفون‌های 2019 را با بریدگی کوچک‌تری ارائه خواهد داد

براساس یک گزارش جدید، آیفون‌های 2019 با نمایشگری هم‌اندازه با آیفون Xs و Xs Max عرضه خواهند شد؛ هرچند ضخامت ناچ در مدل‌های آینده تا 50 درصد کاهش می‌یابد.
۱۳۹۷/۶/۳۱

عرضه آیفون‌های جدید اپل به‌تازگی آغاز شده اما به‌نظر می‌رسد این موضوع تأثیری در روند گمانه‌زنی پیرامون محصولات آینده شرکت آمریکایی نداشته است. گزارش تازه منتشر شده، جزئیاتی را پیرامون آیفون‌های 2019 اپل ارائه می‌دهد که البته چندان خوشایند نخواهد بود! اگر انتظار داشتید که سال آینده، آیفون‌های اپل با تغییرات چشمگیری ارائه شوند، احتمالا باید تجدیدنظر کنید زیرا نسل بعدی آیفون‌های اپل به نمایشگری با ابعاد مشابه با آیفون Xs و آیفون Xs Plus مجهز خواهند شد. با این‌حال، تغییرات نسبی اعمال می‌شود که احتمالا آیفون‌های 2019 را نسبت به مدل‌های فعلی جذاب‌تر خواهد کرد.

Ben Geskin که سابقه زیادی در افشای محصولات آینده اپل دارد، مدعی است که آیفون 2019 اپل نمایشگر 5.8 اینچی و 6.5 اینچی خواهند داشت. در حقیقت، اپل بیشتر از این نمی‌تواند اندازه صفحه‌نمایش آیفون‌های خود را افزایش دهد؛ بسیاری مدعی هستند که آیفون‌های جدید بیشتر از حد بزرگ هستند. با این‌حال اگر به دنبال گوشی بزرگ‌تر با برند «اپل» هستید، احتمالا باید تا زمان عرضه آیفون انعطاف‌پذیر شرکت آمریکایی منتظر بمانید. Ben Geskin در بخش دیگری از گمانه‌زنی‌های خود مدعی شده است که آیفون‌های 2019 اپل بریدگی کوچک‌تر در بالای صفحه‌نمایش خود خواهند داشت؛ این بریدگی که ناچ نامیده می‌شود، در آیفون‌های فعلی نسبتاً بزرگ است. آن‌طور که پیداست، ارتفاع بریدگی کاهش نخواهد یافت اما طول آن تا 50 درصد کم‌تر می‌شود.

image

در رابطه با اندازه بریدگی که در بالای صفحه‌نمایش آیفون Xs و آیفون Xs Max اعمال شده، باید گفت که کوپرتینویی‌ها درون ناچ از اسکنر Face ID، بلندگوی مخاطب و دوربین سلفی استفاده کرده‌اند. باید دید کوپرتینویی‌ها چه تغییراتی را در ترکیب سنسورهای بالای صفحه‌نمایش اعمال خواهند کرد که دست‌یابی به بریدگی کوچک‌تر را امکان‌پذیر می‌کند. جدا از جانشین آیفون Xs و آیفون Xs Max که اواخر سال آینده عرضه خواهند شد، هنوز نمی‌دانیم چه سرنوشتی در انتظار iPhone Xr است؛ آیا اپل جانشین این گوشی را عرضه خواهد کرد یا مدل دیگری را ارائه می‌دهد. مدتی پیش اعلام شده بود که تمامی آیفون‌های 2019 اپل با صفحه‌نمایش OLED عرضه نخواهند شد و ممکن است همچنان یک مدل با نمایشگر LCD ارائه شود؛ هرچند برخی مدعی هستند که کوپرتینویی‌ها به دنبال راهی برای رهایی از نمایشگرهای LCD هستند تا تمامی آیفون‌های خود را با صفحه‌نمایش از نوع OLED عرضه نمایند.

اگر نمی‌توانید تا سال آینده منتظر بمانید و برای خریداری آیفون‌های جدید اپل لحظه‌شماری می‌کنید، بد نیست یادآوری کنیم که iPhone Xr با تأخیر یک ماهه عرضه خواهد شد؛ این در حالی است که تحویل iPhone Xs و iPhone Xs Max در برخی بازارها آغاز شده. مدل Xs که نسل جدید iPhone X است، با قیمت پایه 999 دلار به فروش می‌رسد؛ کوپرتینویی‌ها برای مدل 6.5 اینچی که با پسوند Max متمایز شده است، قیمت پایه 1100 دلار را درنظر گرفته‌اند که باعث شده تا برخی نسبت به قیمت‌گذاری آیفون‌های جدید اپل خرده بگیرند. هرچند تیم‌ کوک مدعی است که خریداری آیفون‌های جدید با قیمت بالاتر از 1000 دلار، از طریق اپراتورها منطقی بوده و کاربران می‌توانند با پرداخت تنها 30 دلار آیفون‌های 2018 را تجربه نمایند. مدل 6.1 اینچی که iPhone Xr نامیده می‌شود، با قیمت پایه 750 دلار به فروش می‌رسد. 

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۳۱
اپل حالاحالاها با اون ناچ کار داره
نمی‌تونه حذفش کنه. دانشش رو نداره فعلاً.