خانهاخبار
شیائومی از میان‌رده Mi 8 Lite با تراشه اسنپدراگون 660 رونمایی کرد

شیائومی از میان‌رده Mi 8 Lite با تراشه اسنپدراگون 660 رونمایی کرد

شیائومی جدیدترین میان‌رده خود را با نام Mi 8 Lite به صورت رسمی معرفی کرده است که از نمایشگر 6.26 اینچی استفاده می‌کند و نسخه پایه آن با چهار گیگابایت رم تنها 200 دلار قیمت دارد!
۱۳۹۷/۶/۲۹

شرکت شیائومی، جدیدترین گوشی‌ خود را با نام Mi 8 Lite رونمایی کرده است؛ این مدل مناسب افرادی خواهد بود که تمایل چندانی به هزینه زیاد برای خرید یک پرچمدار ندارند و البته مایل هستند تا بخشی از قابلیت‌های جدید گوشی‌های هوشمند را تجربه نمایند. Mi 8 Lite که نسخه اقتصادی پرچمدار Xiaomi Mi 8 است و همراه با مدل گران‌قیمت Mi 8 Pro معرفی شده، از تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام بهره می‌گیرد و به نمایشگر کشیده از نوع IPS LCD با نسبت ابعاد 19:9 و رزولوشن FHD+ مجهز شده است؛ برای مالتی‌تسکینگ، چهار یا شش گیگابایت رم درنظر گرفته شده است و دوربین دوگانه در قاب پشتی قرار دارد. رنگ‌هایی که برای این گوشی معرفی شده، شامل مشکی، آبی و صورتی است.

image

در ادامه می‌توانید مشخصات گوشی جدید شیائومی Mi 8 Pro را به صورت خلاصه مشاهده کنید:

  • ضخامت: 7.5 میلی‌متر / وزن: 169 گرم
  • نمایشگر: 6.26 اینچی با رزولوشن FHD+ از نوع IPS LCD؛ در بالای صفحه‌نمایش بریدگی اعمال شده است.
  • پردازنده: اسنپدراگون 660 کوالکام با هشت هسته پردازشی
  • حافظه رم: چهار یا شش گیگابایت
  • فضای داخلی: 64 یا 128 گیگابایت حافظه (مدل چهار گیگابایتی تنها 64 گیگابایت حافظه داخلی دارد)
  • دوربین اصلی: دوگانه؛ 12 مگاپیکسلی و 5 مگاپیکسلی 
  • دوربین سلفی: 24 مگاپیکسلی
  • باتری: 3250 میلی‌آمپر ساعت با پشتیبانی از فناوری شارژ سریع 3 کوالکام 
  • قابلیت‌ها: پشتیبانی از بلوتوث 5.0 / حسگر اثرانگشت (در قاب پشتی قرار دارد) / سیستم تشخیص چهره (مانند Mi 8 یا Mi 8 Pro پیشرفته نیست و از دوربین سلفی برای احراز هویت کاربران استفاده می‌شود)

میان‌رده جدید چینی‌ها به تراشه اسنپدراگون 660 کوالکام مجهز شده است و حداکثر شش گیگابایت رم دارد. همچنین نسخه دیگری با چهار گیگابایت رم ارائه شده است که تنها 64 گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ارائه می‌دهد؛ لازم به‌ذکر است که مدل شش گیگابایتی با 64 یا 128 گیگابایت حافظه داخلی به فروش می‌رسد. مانند دیگر گوشی‌های خانواده Mi 8، می 8 لایت در بالای صفحه‌نمایش خود بریدگی دارد اما این بریدگی مانند ناچ گوشی‌های Mi 8 یا Mi 8 Pro بزرگ نیست زیرا در میان‌رده جدید شیائومی از سیستم تشخیص چهره سه‌بعدی استفاده نشده است. 

نمایشگر 6.26 اینچی Mi 8 Lite از نوع IPS LCD بوده و رزولوشن آن به 1080 در 2280 پیکسل می‌رسد؛ اعمال بریدگی در بالای صفحه‌نمایش باعث شده است تا نسبت ابعاد نمایشگر 19:9 باشد. اگر در رابطه با شارژدهی باتری نگران هستید، بد نیست اشاره کنیم که این مدل به باتری 3250 میلی‌آمپر ساعت مجهز شده است و به لطف فناوری شارژ سریع 3.0 کوالکام، به سرعت می‌توانید باتری دستگاه را شارژ کنید. شیائومی در زمینه عکاسی، برای میان‌رده جدیدش سنگ تمام گذاشته و آن‌را به دوربین سلفی 24 مگاپیکسلی مجهز کرده است و با توجه به پیشرفت‌ دوربین گوشی‌های اخیر این سازنده، بعید نیست که Mi 8 Lite عملکرد مناسبی را در زمینه عکاسی ارائه دهد. این مدل به دوربین دوگانه در قاب پشتی مجهز شده که شامل یک سنسور 12 مگاپیکسلی و سنسور 5 مگاپیکسلی است؛ دوربین اصلی از PDAF (فوکوس خودکار مبتنی بر تشخیص فاز) بهره می‌گیرد.

image

در زمینه دیگر قابلیت‌ها باید اشاره کرد که Mi 8 Lite یک بلندگوی در لبه‌ی پایین خود دارد و البته فاقد جک هدفون است؛ البته عدم استفاده از جک هدفون در میان‌رده جدید شیائومی چندان غافل‌گیرکننده نبود زیرا پرچمدار Mi 8 نیز فاقد جک 3.5 میلی‌متری صدا است. Mi 8 Lite پنل پشتی از جنس شیشه دارد و البته از شارژ بی‌سیم پشتیبانی نخواهد کرد. روی این گوشی سیستم‌عامل اندروید 8.1 اوریو اجرا می‌شود و رام MIUI 10 برای آن‌ درنظر گرفته شده است؛ در این نسخه از رابط‌کاربری اختصاصی شیائومی، قابلیت‌های زیادی مبتنی بر هوش مصنوعی ارائه می‌شود که از جمله آن‌ها می‌توان به ثبات در عملکرد دستگاه با پایش رفتار کاربران اشاره کرد. هوش مصنوعی رفتار کاربران را همواره ارزیابی خواهد کرد تا به اجرای سریع‌تر برنامه‌ها کمک نماید؛ Mi 8 Lite همچنین به قابلیت عکس‌برداری پرتره مبتنی بر هوش مصنوعی مجهز شده است.

میان‌رده جدید شرکت چینی در تاریخ 25 سپتامبر عرضه خواهد شد و مدل پایه آن با چهار گیگابایت رم و 64 گیگابایت حافظه داخلی، تنها 204 دلار قیمت دارد. نسخه شش گیگابایتی با 64 گیگابایت حافظه به قیمت 248 دلار به فروش می‌رسد و نسخه 128 گیگابایتی نیز نزدیک به 290 دلار قیمت‌گذاری شده است. 

شما جی‌اس‌امی‌ها عملکرد گوشی جدید شیائومی Mi 8 Lite را چگونه ارزیابی می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (17 نظر)

محمدرضا

۱۳۹۸/۷/۷
هنگام ضبط صدا یا فیلم لایو تو اینستا صدای موزیک خش خش میکنه و اینطوری ضبط میشه علتش رو کسی می دونه

مهدی صفی

۱۳۹۷/۱۲/۱۸
من دو ماهی هست این گوشی رو گرفتم ، خلی ازش راضی هستم و خوش دسته با این قیمت بالاتر از این گوشی کم پیدا میشه البته من فقط حافظه 128 رو پیشنهاد می کنم .

Joker

۱۳۹۷/۱۱/۲۴
بله، otg ساپورت میکنه با رابط tape C

محسن

۱۳۹۷/۱۱/۱۸
سلام من گوشیو خریدم گوشی خوبی هست نسبت به قیمت
ایرادها ی مقدار باتری ضعیفه
جک 3.5 نداره
با ی دست کار کردن باهاش سخته
ولی خوبیاش
قیمت مناسب
رابط کاربری خوب
زیبا و با کیفیت
دوربین خوب

امیر عقیقی

۱۳۹۷/۱۱/۱۱
واقعا معرکه هست