خانهاخبار
احتمال توقف تولید سری Galaxy J سامسونگ و احیای سری Galaxy M

احتمال توقف تولید سری Galaxy J سامسونگ و احیای سری Galaxy M

گزارش شده است که سامسونگ می‌خواهد از سال آینده تولید سری Galaxy J خود را متوقف و سری Galaxy M را به جای آن احیا کند. به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد با طرح استراتژی محصول تازه با سازندگان چینی در بازارهای مهم چین و هند رقابت کند.
۱۳۹۷/۶/۲۹

خبرگزاری ETNews به نقل از برخی منابع آگاه نزدیک به سامسونگ گزارش کرده که این غول تکنولوژی در حال بررسی و مرور استراتژی گوشی‌های غیر پرچمدار خود است و به نظر می‌رسد که قصد دارد در اثر رویکرد تازه خود در بازاریابی این محصولات تولید سری گوشی‌های Galaxy J را متوقف می‌کند. علاوه بر این سازنده مذکور در نظر دارد تا نام تجاری Galaxy M را که سال 2012 رها کرده بود، دوباره احیا کند. این منابع همچنین ادعا کرده‌اند که سری میان رده‌های محبوب Galaxy A هم در نتیجه رویکرد تازه سامسونگ احتمالا توسعه بیشتری می‌یابند و شاهد معرفی مدل‌های تازه‌تری از آن خواهیم بود. Galaxy M اساسا به گوشی‌های اطلاق می‌شود که جانشینان Galaxy ON هستند. مدل‌های Galaxy ON هم درواقع گوشی‌هایی هستند که سامسونگ در خلال سال‌های اخیر انحصارا در بازارهای چین و هند عرضه ‌کرده است. انتظار می‌رود همه این تغییرات ظرف یک سال آینده در روند توسعه و تولید گوشی‌های هوشمند سامسونگ اعمال شود.

image

پیش از این گزارش شد که سامسونگ یک گوشی میان رده سطح بالا را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 در دست توسعه دارد و همچنین در تلاش است آن را به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش هم مجهز کند؛ در حالی که این غول تکنولوژی هنوز نتوانسته است تکنولوژی مذکور را در هیچکدام از گوشی‌های سطح بالای پرچمدار اخیر خود تعبیه کند. این گزارش‌ها با استراتژی تازه سامسونگ در جهت توسعه سری Galaxy M و توقف تولید سری Galaxy J در یک راستا قرار می‌گیرند و مکمل یکدیگر به نظر می‌رسند. درواقع اینگونه به نظر می‌رسد که سامسونگ در تلاش است تا مفهوم میان رده را دستخوش تغییر کند و با حذف سری گوشی‌های پایین رده در رقابت با سایر سازندگان چینی که سهم بیشتری در بازارهای مهم چین و هند در اختیار دارند، توانمند‌تر از پیش ظاهر شود. این غول تکنولوژی قصد دارد در تاریخ 11 اکتبر از اولین گوشی هوشمند خود با دوربین 4 تایی رونمایی کند. گفته می‌شود گوشی مذکور از سری Galaxy A است و براساس تازه‌ترین گزارش‌ها احتمالا Galaxy A9 Star Pro یا Galaxy A9 Pro نامیده می‌شود. منابع آگاه مدعی شده‌اند که تازه‌ترین مدل‌ها از سری Galaxy M هم در خلال برگزاری همان رویداد به نمایش درمی‌آیند. آخرین گوشی هوشمندی که از این سری معرفی شد Galaxy M Style (M340S) نام داشت و حدودا 6 سال از زمان عرضه آن می‌گذرد.

به نظر می‌رسد سامسونگ قصد دارد مرز میان گوشی‌های اندرویدی سری‌های مختلف خود را از نظر مشخصات فنی و همچنین شیوه نام گذاری کم‌رنگ‌تر کند و به همین خاطر پیش بینی می‌شود که مدل‌های بعدی این سازنده از سری Galaxy A در سال 2019 به قیمت بالاتری معرفی شوند. هنوز مشخص نیست که این استراتژی تازه چقدر کارساز خواهد بود و آیا سامسونگ بار دیگر موفق می‌شود در بازار چین و هند علاوه بر غلبه بر شیائومی و هوآوی سهم بیشتری به دست آورد یا خیر. این پرسش مهم در سال 2019 پاسخ داده می‌شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)