خانهاخبار
سامسونگ در حال توسعه یک گوشی هوشمند با نسبت تصویر 19:9

سامسونگ در حال توسعه یک گوشی هوشمند با نسبت تصویر 19:9

نتایج بنچمارک یک گوشی مرموز سامسونگ منتشر شده است و از طراحی با نسبت تصویر 19:9 خبر می‌دهد. پیش بینی می‌شود که این گوشی پرچمدار Galaxy S10 باشد.
۱۳۹۷/۶/۲۸

در خلال 18 ماه اخیر شاهد تغییرات ظاهری چشمگیری در دنیای موبایل بوده‌ایم. حالا دیگر از آن پنل نمایش‌ها با نسبت 16:9 خبری نیست و پنل‌های مدرن 19:9 که اغلب با بریدگی حاشیه توسعه یافته‌اند جانشین این ترند قدیمی شده‌اند. علی رغم افزایش محبوبیت این ترند و استفاده اغلب برندها از طراحی بریدگی حاشیه در توسعه گوشی‌های هوشمند تازه‌شان به نظر می‌رسد که سامسونگ همچنان از آن دوری می‌کند. این غول تکنولوژی کره‌ای ترجیح می‌دهد به جای بریدگی حاشیه از پنل نمایش اینفینیتی بهره ببرد و گوشی‌های هوشمند تازه خود را با این طراحی ظاهری روانه بازار کند. این پنل نمایش از نسبت تصویر 18.5:9 پشتیبانی می‌کند اما اخیرا نتایج بنچمارک یک گوشی مرموز منتشر شده که نشان می‌دهد نسبت مذکور ممکن است حتی بیش از این هم افزایش پیدا کند.

image

گوشی مرموز مذکور با شناسه SM-G405F مورد آزمون قرار گرفته است و از سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای و وضوح تصویر 689 در 412 پشتیبانی می‌کند که نشان دهنده نسبت تصویر 19:9 است. ممکن است وضوح تصویر مذکور کم و عجیب به نظر برسد اما لازم است یادآوری کنیم که مشاهده این ارقام در نتایج بنچمارک HTML5 کاملا رایج به نظر می‌رسد. درواقع گوشی پرچمدار Galaxy S9 که از وضوح تصویر 2960 در 1440 پشتیبانی می‌کند هم در پایگاه بنچمارک مذکور با وضوح تصویر 846 در 412 فهرست شده بود. بدین ترتیب اگر وضوح تصویر گوشی مرموز SM-G405F را بسط دهیم، به رقم 3040 در 1440 دست می‌یابیم.

در حال حاضر مشخص نیست شناسه SM-G405F به کدام گوشی تعلق دارد اما ممکن است که این فهرست درواقع مربوط به اولین پروتوتایپ‌های آماده شده از گوشی Galaxy S10 باشد. اگر این پیش بینی صحت داشته باشد، Galaxy S10 هم مانند سایر پرچمداران اخیر سامسونگ با طراحی بریدگی حاشیه توسعه نمی‌یابد اما کشیدگی آن احتمالا بیشتر از Galaxy S9 خواهد بود.

image

نسبت نمایش 19:9 در Galaxy S10 به خوبی نشان می‌دهد که سامسونگ تلاش کرده است تا حاشیه‌های صفحه نمایش را حتی باریک‌تر از نسل قبلی طراحی کند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که ضخامت حاشیه پایین پنل نمایش در Galaxy S10 نصف حاشیه Galaxy S9 باشد و همچنین ضخامت حاشیه باریک قسمت بالا هم کاهش یابد.

صرف نظر از اینکه مشخصات مذکور واقعا متعلق به کدام گوشی هستند، انتظار می‌رود در آینده نزدیک شاهد انتشار گزارش‌های بیشتری درباره SM-G405F باشیم. به عبارتی پیش بینی می‌شود که در خلال هفته‌ها و ماه‌های آینده مشخصات فنی و جزئیات طراحی بیشتری منتسب به گوشی مذکور منتشر شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

امین

۱۳۹۷/۶/۲۹
a7 2018 با دوربین سه تایی در پشت معرفی شد خبرشو بذارین

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۲۸
صبح تا شب شاهدِ این گوشیای‌ مرموز هستیم
فعلاً به دیدهء شک و تردید باید نگریست

امیر

۱۳۹۷/۶/۲۸
همین الانشم 18.5:9 مثل کنترل تی وی می مونه اینقدر کشیدست :///