خانهاخبار
لنوو: بخش موبایل را تعطیل نمی‌کنیم!

لنوو: بخش موبایل را تعطیل نمی‌کنیم!

مدیر عامل کمپانی لنوو اعلام کرده است که بخش موبایل این سازنده همچنان به کار خود ادامه می‌دهد و انتظار می‌رود که بعد از عرضه گوشی‌های مجهز به شبکه 5G بتواند درآمد بیشتری کسب کند.
۱۳۹۷/۶/۲۶

لنوو یکی از برندهای ارزشمند دنیای تکنولوژی به شمار می‌رود و هیچکس نمی‌تواند خلاف آن ادعا کند. این کمپانی در زمینه توسعه و تولید محصولات هوشمند متعددی فعالیت می‌کند اما نمی‌توان آن را در بازار همه این محصولات موفق دانست. برای مثال، لپتاپ‌های لنوو بسیار سطح بالا توسعه می‌یابند و با قیمت رقابتی روانه بازار می‌شوند اما این موضوع برای گوشی‌های هوشمند آن صدق نمی‌کند. البته لنوو اخیرا امتیاز عرضه گوشی‌های برند موتورولا را هم در اختیار خود درآورده و چند مدل مختلف را از پایین رده تا سطح بالا با این برند محبوب و نام آشنا معرفی کرده است. از طرفی همچنین برای پیشرفت این سازنده در زمینه توسعه گوشی‌های هوشمند فرصت وجود دارد و لنوو باید تلاش کند خودش را به سطح بالاتری مانند سامسونگ ارتقا دهد. لنوو ظاهرا به خوبی به این موضوع واقف است چراکه بارها تلاش کرده است مشکلاتی را در توسعه محصولات تازه خود مرتفع کند اما این تلاش همچنان کافی نیست. یانگ یوانجینگ، مدیر عامل لنوو، اخیرا در خلال کنفرانس Lenovo Transform 2.0 که در ایالات متحده برگزار شد درباره بخش موبایل این سازنده و آینده آن صحبت کرد.

image

یانگ یوانجینگ ادعا کرد که بخش موبایل لنوو در حال حاضر همچنان پول ساز است و درآمد کسب می‌کند اما همچنان به دنبال پیشرفت است. آنچه اهمیت دارد این است که اگر لنوو پلتفرمی برای توسعه دستگاه‌های ارتباطی و پردازشی مانند موبایل و تبلت نداشته باشد، انطباق برند با نیازها و خواسته‌های آینده درزمینه دستگاه‌های هوشمند و اینترنت اشیا دشوار خواهد بود. کسب درآمد و همچنین ذخیره مالی برای تأمین این دو جنبه کاملا ضروری به نظر می‌رسد اما لنوو همچنان باید به جلو قدم بردارد چراکه گوشی‌های هوشمند همراه کوچک‌تر هستند و تقاضا برای آن‌ها بسیار متفاوت‌تر است.

image

مدیر عامل لنوو درباره ادغام دو برند لنوو و موتورولا کمی ابزار نگرانی کرد. او معتقد است که خرید هر کسب و کار درواقع خرید قابلیت‌ها و توانایی‌های آن است. بدین ترتیب خرید توانایی‌های برند موتورولا توسط لنوو باید باعث شود این سازنده رشد کند. از طرفی این توانایی تنها در برخی بازارها مورد بهره برداری قرار گرفته است. بازارهای متعددی وجود دارند که اصلا نمی‌توانند از این توانایی بهره ببرند. اگر این بازارها برای بهره گرفتن از توانایی مذکور به منظور توسعه و رشد سریع عجله کنند، ممکن است نتیجه عکس حاصل شود.

یانگ یوانجینگ علاوه بر این موارد همچنین تأکید کرد که بخش موبایل لنوو چندان قدرتمند نیست اما سازنده از تلاش دست برنمی‌دارد و معتقد است که گسترش استفاده از شبکه ارتباطی نوین 5G می‌تواند سکوی پرتاب و فرصتی مناسب برای رشد و درآمد آن باشد.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

محمد

۱۳۹۷/۶/۲۶
اتفاقن لنوو zuk 5 رو خیلی خوب کار کرده و برند موفقی توی بخش موبایل میتونه باشه البته با تلاش بیشتر