خانهاخبار
پلی استیشن 5 و‌ ایکس باکس جدید از فناوری بازی‌های ابری بهره خواهند برد

پلی استیشن 5 و‌ ایکس باکس جدید از فناوری بازی‌های ابری بهره خواهند برد

به گفته مدیرعامل شرکت AMS، این شرکت درحال همکاری با سونی و مایکروسافت جهت توسعه کنسول‌های بازی جدیدشان است و به نظر می‌رسد که سرویس‌های ابری، نقش مهمی در این دو کنسول ایفا خواهند کرد.
۱۳۹۷/۶/۲۵

همه ما می‌دانیم که سونی و مایکروسافت به سختی درحال تلاش برای تکمیل کردن کنسول‌های بازی خود هستند؛ دستگاه‌هایی که نسل نهم عصر بازی‌های کامپیوتری را به طور رسمی آغاز خواهند کرد. همانطور که می‌دانید، AMD نقش اساسی در توسعه پردازنده و فناوری‌های این دو کنسول بازی دارد و حالا به نظر می‌رسد که مدیرعامل این شرکت، Lisa Su، به طور غیر مستقیم به عرضه نزدیک این دو کنسول و فناوری‌های اصلی محصولات جدید سونی و مایکروسافت اشاره داشته است. برای جزییات بیشتر، در ادامه با ما همراه شوید. 

image

به گفته Lisa Su، شرکت AMD به طور رسمی درحال کار با سونی و مایکروسافت برای توسعه کنسول‌های بازی جدیدشان است. علاوه بر این موضوع، Lisa Su گفت که این دو شرکت هر کدام یک “چاشنی خاص” برای کنسول‌های بازی خود در نظر گرفته اند و AMD درحال‌کمک به این دو برای توسعه فناوری‌های مورد نظر است. فکر می‌کنید که منظور مدیرعامل AMD از چاشنی خاص کنسول‌های بازی چیست؟ آیا قرار است فناوری تازه‌ای را در این کنسول‌های بازی شاهد باشیم؟ به نظر می‌رسد که Lisa Su در این بخش نیز جزییاتی به ما داده است. در بخشی از مصاحبه Lisa Su، به قدرت لازم برای بازی کردن و لزوم AMD برای حضور در این عرصه اشاره می‌کند؛ چه بر روی کنسول، چه بر روی یک کامپیوتر و چه بر روی پلتفرم بازی‌های ابری! تا بحال شایعات بسیار زیادی از شکل گیری فناوری پردازش ابری و قابلیت استریم کردن بازی‌ها بر روی کنسول‌های نسل نهم صحبت به میان آمده است و گفته‌های مدیرعامل این شرکت، مهر تاییدی بر تمام این شایعات است. 

image

در مراسم E3 امسال بود که مایکروسافت به طور رسمی، از ساخت حداقل دو ایکس باکس و تمرکز بر روی “بازی کردن هر نوع بازی بر روی هر دستگاهی” خبر داد؛ حال Lisa Su می‌گوید که این شرکت درحال همکاری با مایکروسافت است و فکر می‌کنیم که ما، دید واضحی از مسیر بازی‌های ابری و قابل استریم داریم. قابلیت استریم کردن بازی‌ها درواقع مورد چندان تازه‌ای نیست؛ سونی درحال حاضر چنین ویژگی را با سرویس PS Now به کاربران ارائه می‌دهد، اما به نظر می‌رسد که مایکروسافت قصد دارد با جدیت بیشتری وارد این عرصه شود. برای کسانی که نمی‌دانند، لازمه استریم کردن بازی، داشتن اینترنتی مناسب است. پس از آن کاربر می‌تواند با هر دستگاهی که دارد، به انجام بتزی با بهترین تنظیمات ممکن بپردازد. درکل انتظار می‌رود که کنسول‌های بازی سونی و مایکروسافت تا پایان سال ۲۰۲۰ به دست کاربران برسد. نظر شما چیست؟ آیا فناوری بازی‌های ابری موفق خواهد بود؟  برای خرید پلی استیشن پلاس ۱۴ روزه به این سایت مراجعه کنید.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

ایمان

۱۳۹۷/۶/۲۵
اینا رو دیدن فقط حسرت خوردن داره... هیچکس با این وضع دلار نمیتونه بخره...! فقط باید تاسف خورد که از بچگی فکر میکردم بزرگ میشم و میتونم هرچی میخام داشته باشم اما بزرگ شدم دیدم به هیچی نمیرسم با این همه سگ دو زدن و رتبه 2رقمی کنکور و... . مسئولیته آرزوهایی که مرد با کیه؟؟ :)

محمد

۱۳۹۷/۶/۲۵
دیگه کسی ده میلیون نمیده کنسول بخره! هر بازی هم یک میلیون. یعنی نداریم که بدیم براس

علیمردانی

۱۳۹۷/۶/۲۵
این به ضرر ایرانی ها و به سود سایر کشور هاست
برای اجرای بازی ابری اینترنت پرسرعت پایدار نیاز است بقیشو دیگه خودتون بگیرید