خانهاخبار
پیش بینی فروش 85 میلیون دستگاه از آیفون‌های 2018 تا پایان سال جاری میلادی

پیش بینی فروش 85 میلیون دستگاه از آیفون‌های 2018 تا پایان سال جاری میلادی

تازه‌ترین گزارش تحلیلی درباره اپل و آیفون‌های تازه معرفی شده آن حاکی از آن است که این کمپانی قادر خواهد بود در نیمه دوم سال 2018 شاهد رشد 10 درصدی درآمد از فروش آیفون‌های خود باشد.
۱۳۹۷/۶/۲۵

اپل چند روز پیش در رویدادی رسمی از تازه‌ترین ساعت هوشمند و همچنین سه گانه آیفون‌های 2018 خود پرده برداشت. این کمپانی کوپرتینویی همچنین پردازنده تازه A12 Bionic را معرفی و اعلام کرد که تازه‌ترین نسل از سیستم‌ عامل‌های موبایلی‌اش به نام iOS 12 قرار است 17 سپتامبر (26 شهریور) منتشر شود. معمولا وقتی تازه‌ترین نسل از محصولات اپل معرفی می‌شود، قیمت فروش نسل‌های قبلی تا حدودی کاهش می‌یابد و حالا با ورود Apple Watch Series 4 شاهد کاهش قیمت فروش Apple Watch Series 3 هستیم. از طرفی اتفاق‌های تازه‌ای در بخش موبایل رخ داده و اپل تصمیم گرفته است با ورود آیفون‌های سه گانه تازه تولید و فروش iPhone SE، 6s، 6s Plus و iPhone X را متوقف کند. به نظر می‌رسد که تصمیم تازه اپل در جهت تلاش برای افزایش فروش سه مدل iPhone Xs، Xs Max و Xr اتخاذ شده باشد. بسیاری از کارشناسان از روز معرفی تا به حال یادداشت‌هایی درباره پیش بینی فروش آیفون‌های تازه اپل منتشر کرده و مدعی شده‌اند که آیفون‌های مذکور نسبت به نسل قبلی تفاوت چشمگیری ندارند که بتوان با توجه به آن قیمت بالای فروش آن‌ها را توجیه کرد. از طرف دیگر Digitimes Research گزارش کرده است که انتظار می‌رود حدودا 85 میلیون دستگاه از آیفون‌های تازه اپل در نیمه دوم سال 2018 به فروش برسد.

image

این اطلاعات براساس داده‌های زنجیره تأمین، میزان فروش سالانه اپل و پیش بینی قیمت میانگین فروش آیفون‌ها به دست آمده است. در گزارش Digitimes همچنین گفته شده است که سهم فروش آیفون ارزان قیمت 6.1 اینچی با پنل نمایش LCD حدودا 50% از کل فروش این سه گانه تازه خواهد بود؛ هرچند سازنده اعلام کرده است که iPhone Xs و iPhone Xs Max از 21 سپتامبر عرضه می‌شوند و iPhone Xr قرار است با تأخیر از تاریخ 26 اکتبر یعنی بیش از یک ماه دیرتر از دو آیفون سطح بالای دیگر در دسترس عموم کاربران قرار می‌گیرد.

براساس ادعای این منبع، اپل هرگز نتوانسته‌ است در قیمت گذاری گوشی‌های هوشمند خود با سازندگان چینی رقابت کند. همین استراتژی به کمپانی‌های چینی کمک کرده است تا میزان فروش گوشی‌های هوشمند خود را به شدت افزایش دهند در حالی که کمپانی اپل همواره بر افزایش درآمد و سود متمرکز بوده است.

اگر آیفون‌های قدیمی‌تر را هم در نظر بگیریم، انتظار می‌رود که میزان فروش کل آیفون‌های اپل در نیمه دوم 2018 با کمی افزایش نسبت به بازه زمانی مشابه در سال 2017 به 127 میلیون دستگاه برسد. علاوه بر این در گزارش Digitimes Research پیش بینی شده است که مجموع درآمد آیفون در نیمه دوم سال 2018 با افزایش 10 درصدی نسبت به سال گذشته حدودا 100 میلیارد دلار باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

کامران

۱۳۹۷/۶/۲۵
که البته یه امر محاله