خانهاخبار
معرفی و بررسی هدفون بی‌سیم تسکو؛ راحتی در کنار کیفیت

معرفی و بررسی هدفون بی‌سیم تسکو؛ راحتی در کنار کیفیت

اگر زیاد موزیک گوش می‌کنید حتما به یک هدفون بی‌سیم احتیاج دارید. تسکو هدفون بی‌سیمی را عرضه کرده که در عین راحتی کیفیت ساخت و کیفیت صدای مطلوبی ارائه می‌کند و قیمت مناسبی هم دارد.
۱۳۹۷/۶/۲۴

همان‌طور که می‌دانید انواع مختلفی از هدفون‌ها وجود دارد که برخی از آن‌ها داخل گوش کاربر قرار می‌گیرند و برخی دیگر روی گوش. خیلی از کاربران دوست ندارند هدفون‌هایشان داخل گوش باشد و هدفون‌های روی گوش را ترجیح می‌دهند؛ اما نکته مهم در مورد این دست هدفون‌ها این است که بتوانند به خوبی محیطی ایزوله برای گوش کاربر به وجود بیاورند که هیچ صدایی از بیرون شنیده نشود و در ضمن گوش کاربر را خسته نکنند و سبب گرم شدن گوش نشوند.

تسکو لوازم جانبی متنوعی را در بازار عرضه می‌کند که قیمت بسیار مناسب‌تری نسبت به دیگر لوازم جانبی‌ای که در بازار مشاهده می‌کنیم دارد. امروز می‌خواهیم هدفونی از این کمپانی ایرانی را معرفی و بررسی کنیم یک هدفون بلوتوث روی گوش است و TH5330N نام دارد.

image

 

طراحی

اگرچه طراحی این دست هدفون‌ها خیلی تفاوتی با هم ندارند اما توجه به جزئیات است که سبب تفاوت این هدفون‌ها با هم و زیبایی‌شناسی آن‌ها می‌شود. در هدفون بلوتوث تسکو به تمام جزئیات به خوبی دقت شده است. دو سری بزرگ در دو طرف این هدفون هستند که توسط یک نیم‌دایره به هم متصل شده‌اند. جنس کلی بدنه از پلاستیک است و به همین سبب وزن کمی در حدود 254 گرم دارد که برای محصولی که قرار است روی سر کاربر برای مدت طولانی قرار بگیرد یک امر ضروری است تا کاربر زود خسته نشود.

image

 

از سری‌ها شروع می‌کنیم؛ همان‌طور که گفتیم جنس این سری‌ها از پلاستیک است اما آن بخشی که قرار است با گوش تماس داشته باشد از چرم مصنوعی ساخته شده و زیر آن‌هم فومی بسیار نرم به کار رفته که با قرار گرفتن هدفون روی سر احساس بسیار خوب و مناسبی پیدا می‌کنید. سوراخ‌های هدفون که گوش کاربر در آن‌ها قرار می‌گیرد به‌اندازه کافی بزرگ و راحت هستند و چنانچه مدت طولانی هم به گوش کردن آهنگ مشغول باشید هیچ مشکلی برای گوش کردن به موزیک پیدا نمی‌کنید و نه‌تنها گوشتان داغ نمی‌شود بلکه هیچ فشاری هم به سر و گوش وارد نمی‌شود.

image

 

این بخشی بود که با گوش کاربر درگیر می‌شود و بسیار راحت است. اما بخشی دیگر روی سری‌ها وجود دارد که با محیط بیرون در ارتباط است و ظاهر زیبا برای آن نقش اساسی‌ای ایفا می‌کند. روی سری‌های این هدفون دایره‌ای است و این دایره طراحی کاملا شیاردار و زیبایی دارد که دیدنش دل هر کاربری را می‌رباید.

image

 

روی سری سمت راست هدفون کلیدهای کنترلی تعبیه شده‌اند تا بدون اینکه به گوشی هوشمند خودتان وابسته باشید بتوانید موزیک‌ها را کنترل کنید. این کلیدها لمسی نیستند برای اعمال فرمان باید آن‌ها را فشار دهید شاید بعضی‌ها تصور کنند این یک نقطه ضعف باشد اما باید بگوییم اگر مدتی با هدفون‌هایی که کلیدهای لمسی دارند کار کرده باشید پی می‌برید که لمسی نبودن این کلیدها بسیار بهتر است به دلیل اینکه شما برای استفاده از کلیدهای روی سری هدفون آن‌ها را نمی‌بینید و باید در استفاده از آن‌ها به قدرت تصور خودتان را متکی باشید به همین دلیل اگر کلیدها لمسی باشند احتمال اینکه آن‌ها را به اشتباه لمس کنید بسیار محتمل خواهد بود زیرا تا بخواهید کلیدها پیدا کنید احتمال لمس اشتباه وجود دارد در حالی که در این هدفون بدون نگرانی از بابت لمس اشتباه می‌توانید کلیدها را فشار دهید و از آن‌ها استفاده کنید.

image

 

یکی از ایده‌های جالب در این هدفون نوشتن نام چپ و راست روی سری‌های هدفون است. یکی از مشکلاتی که ما همیشه با هدفون‌ها داشتیم این بوده که برای پی بردن به جهت چپ و راست هدفون باید حروف بسیار کوچک L و R را که روی سری‌ها یا روی دسته هدفون نوشته می‌شوند ببینیم اما تسکو یک ایده جالب در این مورد به کار گرفته است. حروف L و R داخل سری‌های هدفون یعنی جایی که گوش کاربر در آنجا قرار می‌گیرد به صورت کاملا واضح و خوانا نوشته شده که با یک نگاه می‌توانید به جهت هدفون پی ببرید.

image

 

روی سری سمت چپ کلیدها و درگاه‌ها را مشاهده می‌کنید. کلید روشن و خاموش کردن به همراه درگاه شارژ، که از نوع میکرو یو اس بی است، درگاه ورودی آکس و در نهایت میکروفون قرار گرفته‌اند.

image

 

بعد از صحبت در مورد سری‌ها به سراغ دسته می‌رویم که دو سری را به هم وصل می‌کند. جنس دسته هم پلاستیک است اما بخشی که به کمک آن می‌توانید سری‌ها را پایین بکشید و هدفون را اندازه سر خودتان بکنید از فلز ساخته شده. بخشی که قرار است بالای سر شما قرار بگیرد، همانند سری‌ها، با چرم مصنوعی پوشانده شده و یک فوم نرم زیر آن قرار دارد.

image

 

اتصالات، کیفیت صدا و باتری

می‌توانید هدفون تسکو را به دو صورت به دستگاه‌های پخش موزیک خودتان چه گوشی هوشمند و چه موزیک پلیرها متصل کنید. هم اتصال با سیم در نظر گرفته شده و هم اتصال بی‌سیم.

برای اتصال هدفون با سیم نیاز به یک کابل آکس دارید که از یک طرف به درگاه جک هدفون گوشی و از طرف دیگر به درگاه ورودی آکس هدفون متصل شود.

برای اتصال بی‌سیم هم باید از بلوتوث بهره ببرید. این هدفون از بلوتوث نسخه 3.0 پشتیبانی می‌کند که روی کاغذ امکان اتصال به دستگاه را تا برد 10 متری برای کاربر فراهم می‌کند اما در حقیقت در محیط کاملا بدون مانع می‌توانید تا برد 16 متری از آن بدون قطع و وصل شدن استفاده کنید.

برای اینکه بتوانید هدفون را به صورت بی‌سیم به گوشی متصل کنید دو راه وجود دارد. اول اینکه توسط جستجو در بخش بلوتوث گوشی خودتان به یافتن اسم این هدفون یعنی TH5330N بپردازید و راه دوم این است که از NFC استفاده کنید. برای استفاده از NFC باید این قابلیت را در گوشی هوشمند روشن کنید و سپس گوشی را از قاب پشتی به محلی که روی هدفون نوشته NFC بچسبانید بعد از حدود 5 ثانیه گوشی هدفون را پیدا می‌کند و سوال می‌کند آیا دستگاه همگام‌سازی شود یا خیر.

علاوه بر اینکه امکان اتصال این هدفون به دستگاه‌های پخش موزیک وجود دارد می‌توانید از کارت حافظه خارجی هم برای پخش موزیک روی آن استفاده کنید. اگر کارت حافظه خارجی‌ای دارید که مملو از موزیک است می‌توانید با قرار دادن آن داخل این هدفون از گوش کردن بدون محدودیت لذت ببرید. درگاه کارت حافظه خارجی در این دستگاه کاملا مخفی در نظر گرفته شده. این درگاه روی سری‌ای قرار دارد که دیگر درگاه‌ها قرار دارند منتهی بالای سری سمت چپ است و زمانی که هدفون را روی سرتان قرار می‌دهید زیر محل اتصال سری به دست مخفی می‌شود.

image

 

یکی دیگر از ویژگی‌های کاربردی این هدفون امکان مکالمه است. اگر TH5330N را به گوشی هوشمند خودتان متصل کنید زمانی که تماسی با شما گرفته می‌شود بدون نیاز به استفاده از گوشی هوشمند می‌توانید مکالمه را برقرار کنید و تماس را پاسخ بدهید که این به لطف میکروفونی که داخل این دستگاه تعبیه شده انجام می‌شود. کیفیت مکالمه هم بسیار خوب است و هیچ مشکلی برای برقراری تماس وجود ندارد.

کیفیت صدای هدفون در حد معمولی رو به بالا است. بلندی صدا بسیار زیاد است و در بیشتر مواقع نمی‌توانید از بلندترین حالت صدا استفاده کنید. هدفون در پخش صداهای بم تواناست اما صداهای زیر را خیلی خوب نمی‌تواند پخش کند و به همین سبب صداها تیز می‌شود.

منبع تغذیه این هدفون یک باتری داخلی است که توسط آن می‌توانید ساعت‌ها به موزیک مورد علاقه خودتان گوش کنید. اگر باتری هدفون پر باشد حدود 7 ساعت بدون نیاز به شارژ می‌توانید با آن موزیک گوش کنید.

www.tsco.ir

عکس: مرتضی احمدیه

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

E30

۱۳۹۷/۶/۲۴
یه لینک به یه سایت میگذاشتید که قیمت رو هم راحت بتونیم چک کنیم

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۶/۲۴
چرا وبسایت تسکو بالا نمیاد؟!