خانهاخبار
فولکس واگن از آخرین نسخه خودروی بیتل رونمایی کرد؛ خداحافظی با میراثی 80 ساله

فولکس واگن از آخرین نسخه خودروی بیتل رونمایی کرد؛ خداحافظی با میراثی 80 ساله

شرکت فولکس واگن پس از مدت‌ها تصمیم گرفت تولید یکی از قدیمی‌ترین محصولات خود را متوقف کند. در همین راستا این شرکت آلمانی آخرین نسخه فولکس واگن بیتل را معرفی کرد.
۱۳۹۷/۶/۲۴

دیروز در رسانه‌ها شایعاتی در رابطه با معرفی آخرین نسخه فولکس واگن بیتل منتشر شد. امروز شرکت آلمانی فولکس واگن با معرفی بیتل Final Edition این شایعات را تایید کرد. تولید این خودروی افسانه‌ای در پایان سال جاری میلادی متوقف می‌شود. مدیر گروه فولکس واگن در آمریکا، Hinrich J. Woebcken اعلام کرده تولید این خودرو پس از سه نسل و حضور نزدیک به 80 سال در بازار متوقف خواهد شد.

نسخه نهایی فولکس واگن بیتل با نام Final Edition در نسخه‌های کوپه و کانورتیبل و در دو تیپ، SE و SEL به فروش می‌رسد. فولکس واگن تصمیم گرفته این خودرو را در 5 رنگ در اختیار مشتریان قرار دهد. این محصول در رنگ‌های سفید، مشکی، خاکستری، Safari Uni و آبی به فروش می‌رسد.

image

مدل SEL این خودرو به صورت استاندارد به چراغ‌های زنون، چراغ‌های دی‌لایت LED، چراغ‌های عقب LED و چراغ‌های مه‌شکن مجهز می‌شود. در بخش پشتی این خودرو نوشته Turbo خودنمایی می‌کند. در حالی که تریم SE به رینگ‌های 17 اینچی با آلیاژ آلومینیوم مجهز می‌شود، تیپ SEL آن دارای رینگ‌های 18 اینچی با آلیاژ آلومینیوم است.

image

تمامی نسخه‌های این خودرو به صورت استاندارد به سیستم استارت دکمه‌ای، فرمان چرمی، پدال‌ با جنس فولاد ضد زنگ و سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز می‌شوند. تریم SE این خودرو به سیستم اطلاعاتی و سرگرمیMedia  Composition فولکس واگن مجهز می‌شود و تیپ SEL آن دارای سیستم بهبودیافته Discover Media است. این مدل از سیستم صوتی باکیفیت Fender بهره می‌برد.

image

مدل 2019 فولکس واگن بیتل به موتور 4 سیلندر توربوشارژر مجهز می‌شود. این موتور با حجم 2.0 لیتر، قدرتی برابر با 174 اسب بخار و گشتاوری برابر با 250 نیوتون متر را در اختیار راننده قرار می‌دهد. این خودرو تنها در نسخه‌ای مجهز به جعبه دنده اتوماتیک به فروش می‌رسد.

نسخه کوپه تریم SE با قیمت 23,940 دلار و تریم SEL با قیمت  26,890دلار به بازار عرضه می‌شوند. نمونه‌های کانورتیبل این خودرو به ترتیب در تریم‌های SE و SEL با قیمت 28,190  دلار و 30,890 دلار به فروش می‌رسند. به تمامی قیمت‌های اعلام شده باید مبلغ 895 دلار را برای هزینه حمل اضافه کرد. این احتمال وجود دارد که فولکس واگن در سال‌های آینده و حتی دور نسل جدید خودروی بیتل را توسعه دهد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)