خانهاخبار
با چیپ A12 Bionic آشنا شوید؛ برترین چیپست حال حاضر به ادعای اپل!

با چیپ A12 Bionic آشنا شوید؛ برترین چیپست حال حاضر به ادعای اپل!

شب گذشته در میانه‌ی معرفی آیفون‌های جدید، اپل از جدیدترین چیپ موبایلی خود با نام A12 Bionic رونمایی کرد که به اعتقاد این شرکت، قوی‌ترین و هوشمندترین چیپ موبایلی حال حاضر است.
۱۳۹۷/۶/۲۲

هر سه مدل آیفون‌های امسال به چیپست جدید A12 Bionic مجهز شده‌اند و همان‌طور که انتظار داشتیم، این چیپست هوشمندترین و قوی‌ترین چیپ به کار رفته در آیفون‌ها تا به این تاریخ است که البته اپلی‌ها آن را برترین در میان تمام چیپست‌های موبایلی می‌دانند. به علاوه، اپل این چیپست را به عنوان اولین چیپ ۷ نانومتری معرفی کرد که راهی بازار خواهد شد.

شاید برای شما سوال باشد که کایرین ۹۸۰ هوآوی اولین است یا A12 Bionic اپل؟ در پاسخ به این سوال باید اعلام کنیم که گرچه هوآوی زودتر کایرین ۹۸۰ را به عنوان اولین چیپ ۷ نانومتری معرفی کرد، اما آیفون‌های جدید مجهز به A12 Bionic پیش از پرچم‌داران جدید هوآوی راهی بازار خواهند شد.

image

 

کوپرتیونیی‌ها سال گذشته A11 Bionic را معرفی کرده بودند که عملکرد خیره کننده‌ای داشت و اکنون به لطف استفاده از معماری ۷ نانومتری، انتظار داریم که A12 Bionic عملکرد بسیار بهتری از نسل قبل به ثبت برساند. یک بار دیگر اپل از ۶ هسته‌ی پردازشی با معماری اختصاصی خود با نام Fusion بهره گرفته است. پردازنده‌ی جدید به دو هسته‌ قدرتمند و چهار هسته‌ی بهینه مجهز است که در مقایسه با نسل قبل ۱۵ درصد سریع‌تر و ۴۰ درصد کم‌مصرف‌تر است. در حالت کلی چهار هسته‌ی بهینه‌ی پردازنده‌ی جدید در حدود ۵۰ درصد مصرف انرژی کمتری نسبت به نسل قبل خواهند داشت که دستاوردی بزرگ است.

image

 

همچنین، سال گذشته اپل برای اولین بار از GPU شخصی سازی شده‌ی خود در A11 Bionic استفاده کرده بود که نسبت به رقبای با سابقه‌ی خود عملکرد  بسیار خوبی را به ثبت رساند و به همین دلیل در A12 Bionic نیز از نسل جدید آن استفاده شده است. پردازشگر گرافیکی جدید اپل در حدود ۵۰ درصد سریع‌تر از نسل قبل است که این پیشرفت چشمگیر به دلیل اضافه شدن یک هسته‌ی پردازشی جدید به سه هسته‌ای است که در نسل قبل حضور داشتند.

image

 

علاوه بر موارد اشاره شده، این شرکت بهبودهایی بسیاری را هم در موتور عصبی تعبیه شده در A12 Bionic ایجاد کرده است. سال گذشته این قطعه از طراحی دو هسته‌ای بهره می‌برد که امسال تعداد آن‌ها به هشت هسته افزایش پیدا کرده است. برای مقایسه‌ی عملکرد چیست جدید با نسل قبلی باید ذکر کنیم که A11 Bionic که سال قبل معرفی شد می‌توانست در هر ثانیه ۶۰۰ میلیارد عملیات پردازشی انجام دهد ولی به لطف موتور عصبی جدیدی که در A12 Bionic تعبیه شده است، این میزان در A12 Bionic به ۵ تریلیون عملیات پردازشی در ثانیه رسیده است.

image

 

A12 Bionic در بخش پردازشگر سیگنال تصویری نیز بهبود چشمگیری داشته است که در نتیجه‌ی آن کیفیت تصاویر ثبت شده با آیفون‌های جدید بسیار بیشتر شده است. در پایان باید اعلام کنیم که بنا بر ادعای اپل، چیپست جدید توانسته با کاهش مصرف انرژی خود نسبت به نسل قبل، عمر باتری آیفون XS را در مقایسه با آیفون X تا ۳۰ دقیقه افزایش دهد و  در حالت کلی به لطف پردازنده‌ی قدرتمندتر و کم‌مصرف‌تر و همچنین باتری بزرگتر، عمر باتری آیفون XS حدود یک و نیم ساعت بیشتر از آیفون X است.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (8 نظر)

Fazel

۱۳۹۷/۶/۳۰
منتظر تست سرعتشون هستم

reza_j_l

۱۳۹۷/۶/۲۴
رجوع شود به منبع خبر

رضو

۱۳۹۷/۶/۲۳
آیفون هم تو رنگ بندی از هواوی تقلید کرد هم تو یادگیری ماشینی هم حالا تو هوش مصنوعی ولی باز هم ب هواوی نمیرسه قبلا گفتم هواوی ۱۶ هزار کارمند تو بخش تحقیق و توسعه داره

آرش

۱۳۹۷/۶/۲۳
نوشتین پردازنده گرافیکی 50برابر سریعتر از نسل قبله! مگه جنگه.. 50درصد سریعتره نه 50برابر جی اس ام عزیز

drpapa

۱۳۹۷/۶/۲۲
هه جک میگه.
وایسین میت 20 بیاد که ایفونو له میکنه XD