خانهاخبار
توقف تولید و فروش اپل واچ سری ۱ همزمان با معرفی اپل واچ سری ۴

توقف تولید و فروش اپل واچ سری ۱ همزمان با معرفی اپل واچ سری ۴

شب گذشته اپل واچ نسل چهارم در دو نسخه‌ی ۴۰ میلی‌متری و ۴۴ میلی‌متری معرفی شد و همزمان با معرفی نسل جدید، اعلام شد که تولید و فروش نسل اول متوقف و از این پس فقط نسل ۳ و۴ به فروش می‌رسند.
۱۳۹۷/۶/۲۲

اگر چه اپل کمی دیرتر از رقبای اصلی‌اش وارد حوزه‌ی ساعت‌های هوشمند شد، اما اپل واچ در حال حاضر پرفروش‌ترین ابزار پوشیدنی دنیا است که بالطبع پرفرو‌ش‌ترین ساعت هوشمند دنیا هم خواهد بود. نسل چهارم این ساعت علاوه بر کارهای معمول یک ساعت هوشمند، یک مزیت بسیار مهم دارد که رقبایی همچون گلکسی واچ و گیر اس ۳ از آن بی‌بهره‌اند: اپل واچ سری ۴ به عنوان یک دستگاه پزشکی از سازمان دارو و غذای آمریکا تاییدیهع دریافت کرده است و هنگام معرفی این دستگاه رییس انجمن قلب آمریکا به روی صحنه آمد تا از مزیت‌های آن سخن بگوید.

اپل واچ سری ۴

اپل واچ جدید نسبت به نسل قبل کمی بزرگتر شده و از نظر سخت افزاری نیز بهبودهایی را تجربه کرده است که پیش‌تر در جی‌اس‌ام به آن پرداخته شد. قیمت اپل واچ جدید ۳۹۹ دلار است و نسخه‌ی سلولار (پشتیبانی کننده از سیم‌کارت) آن ۴۹۹ دلار قیمت دارد. ظاهرا این قیمت کمی زیاد است، اما همچنان می‌توان اپل واچ سری ۳ را با قیمت پایه‌ی ۲۷۹ دلار در بازار یافت. این در حالی است که نسل اول اپل واچ از چرخه‌ی فروش خارج خواهد شد. 

اپل واچ سری ۱

این اقدام اپل ناگهانی بود، زیرا نسل اول اپل واچ همچنان فروش خوبی را برای کوپرتینویی‌ها رقم می‌زند، اما ظاهرا این اقدام برای فروش بهتر و بیشتر دو نسل دیگر صورت گرفته است. برای درک بهتر موفقیت نسل اول اپل واچ بد نیست بدانید که در سه ماهه‌ی دوم سال ۲۰۱۸، این محصول پرفروش‌ترین ابزار پوشیدنی بود و این در حالی است که اپل واچ نسل ۳ هم در بازار حضور داشته است.

لازم به ذکز است که اپل واچ سری ۱ در واقع اولین ساعت هوشمند این شرکت نیست و جایگزین اپل واچ سری صفر است که در سال ۲۰۱۵ عرضه شده بود. مدل ۲۰۱۶ یا همان نسل اول در مقابل پاشش آب مقاوم بود و از قاب الومینیومی بهره می‌گیرفت و قدرت پردازشی خود را مدیون چیپ اپل S1P بود که بعدا با چیپ S2 به کار رفته در سری دوم جایگزین شد. سری سوم نیز از چیپ S3 بهره گرفت و حال سری چهارم با چیپ قدرتمند S4 همراه شده است.

اپل واچ سری ۱

نکته‌ی عجیب این است که پس از معرفی اپل واچ سری ۳، سری دوم ناپدید شد، اما نسل اول همچنان حضور داشت؛ در حالی که اپل می‌توانست سال گذشته نسل اول را از دور خارج کند و امسال نسل دوم را!

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)