خانهاخبار
سرانجام iPhone Xs, iPhone Xs Max و iPhone Xr رسما معرفی شدند

سرانجام iPhone Xs, iPhone Xs Max و iPhone Xr رسما معرفی شدند

اپل سرانجام از تازه‌ترین آیفون‌های خود پرده برداشت. این گوشی‌ها آیفون 10 اس، آیفون 10 اس مکس و آیفون 10 آر نام دارند که هر دو مدل اول به ترتیب پرچمداران پیشرفته 2018 سازنده به شمار می‌روند و iPhone Xr هم قرار است با مشخصاتی که کمی سطح پایین‌تر توسعه یافته‌اند، ارزان‌ترین آیفون امسال باشد.
۱۳۹۷/۶/۲۱

هر سال شاهد رونمایی از صدها گوشی در سرتاسر جهان هستیم اما آیفون‌های اپل از معدود دستگاه‌های هوشمندی به شمار می‌روند که مراسم رونمایی‌شان مورد توجه عموم کاربران قرار می‌گیرد. رویداد رونمایی از این گوشی‌ها هرسال در تاریخ 12 سپتامبر و به نام Gather Round در سالن Steve Jobs Theater برگزار می‌شود. سال گذشته در همین تاریخ شاهد معرفی iPhone X بودیم و تماشا کردیم که اپل چگونه این آیفون را با طراحی و ویژگی‌های نوین و انقلابی به دنیا معرفی کرد. امسال ایده قبلی اپل ظاهرا تکامل بیشتری یافته است و پیش بینی می‌شود که بتواند درآمد این سازنده را به شدت تحت تأثیر قرار دهد. انتظار می‌رفت غول کوپرتینویی مذکور امسال از سه گانه‌ای تازه رونمایی کند و این پیش بینی به خوبی تحقق یافت. از طرفی از روز گذشته و چند ساعت پیش از آغاز مراسم رونمایی خبرها و گزارش‌های تقریبا موثقی درباره این آیفون‌ها منتشر شد و حتی اسامی نهایی آن‌ها را هم فاش کرد. این آیفون‌های 2018 سرانجام به نام‌های iPhone Xs 5.8 اینچی، iPhone Xs Max 6.5 اینچی و iPhone Xr 6.1 اینچی معرفی شدند. سال گذشته سطح بالاترین آیفون به نام iPhone X معرفی شد و همان‌طور که می‌دانید بارها از آن تحت عنوان آیفون 10 یاد کردیم. جالب است بدانید که اپل در مراسم رونمایی هنگام معرفی iPhone Xs آن را آیفون 10 اس خوانده است.

iPhone Xs و iPhone Xs Max 

iPhone Xs و iPhone Xs Max جانشینان واقعی iPhone X هستند. همان‌طور که از نام گذاری‌شان هم برمی‌آید، iPhone Xs Max آیفون تازه بزرگی است که از پنل نمایش 6.5 اینچی OLED بهره می‌برد و علاوه بر باتری بزرگ با ظرفیت بیشتر به چند قابلیت تازه هم مجهز شده است. به طور کلی می‌توان این‌گونه ادعا کرد که iPhone Xs و iPhone Xs Max با مشخصات اصلی یکسان توسعه یافته‌اند اما در برخی موارد متفاوت هستند.

از نظر طراحی ظاهری تغییرات چندان چشم‌گیری دیده نمی‌شود و البته اعمال تغییرات بسیار هم از اپل انتظار نمی‌رفت. در این گوشی‌ها هم همچنان شاهد طراحی فریم اصلی از جنس استیل ضدزنگ هستیم که در میان دو پنل جلو و عقب از جنس شیشه قرار گرفته است. iPhone Xs و iPhone Xs Max همچنین مانند iPhone X با بریدگی حاشیه (ناچ) طراحی شده‌اند.

هر دو مدل iPhone Xs و iPhone Xs Max به پردازنده قدرتمند A12 Bionic مجهز شده‌اند و 4 گیگابایت حافظه رم دارند. پردازنده مذکور با ساختار 7 نانومتری ساخته شده و همچنین از ماشین عصبی برخوردار است. اپل در خلال معرفی پردازنده مذکور ادعا کرد که A12 حدودا 50% پرسرعت‌تر از نسل قبلی عمل می‌کند. پنل نمایش 5.8 اینچی Super Retina OLED که روی iPhone Xs تعبیه شده است وضوح تصویر 2436 در 1125 دارد و همین موضوع باعث شده رنگ‌ها با کیفیت فوق العاده‌ای به نمایش درآیند. مدل بزرگ‌تر که iPhone Xs Max نام دارد هم از پنل نمایش 6.5 اینچی با تکنولوژی مشابه و وضوح تصویر 2688 در 1242 بهره می‌برد. تراکم پیکسلی در هر دو آیفون مذکور معادل 458ppi گزارش شده است.

اپل همچنین تأیید کرد که این دو پرچمدار تازه برای ارائه تجربه صوتی بهتر به Stereo Sound مجهز شده‌اند. ظاهرا قابلیت Face ID هم در iPhone Xs و iPhone Xs Max نسبت به نسل قبلی بهبود یافته است و سرعت بیشتری دارد اما جزئیات دیگری درباره آن در دسترس نیست. سازنده مذکور در توضیحی کوتاه درباره ماشین عصبی اشاره کرده است که این تکنولوژی کمک می‌کند اپلیکیشن‌ها حدودا 30% سریع‌تر از قبل اجرا شوند.

دوربین هم در دو مدل iPhone Xs و iPhone Xs Max یکسان طراحی شده است و با توجه به قابلیت‌هایش به نظر می‌رسد که مدت‌ها در صدر خبرهای مختلف قرار گیرد. دوربین اصلی دوگانه در این مدل‌های پرچمدار به دو لنز 12 مگا پیکسلی مجهز شده است. اپل همچنین قابلیت تازه‌ای را در این دوربین به نام Smart HDR معرفی کرده است که از پردازنده A12 Bionic بهره می‌برد و زمان لگ شاتر را به صفر می‌رساند. همچنین بافر 4 فریمی و امکان ثبت درون فریمی هم به کمک Smart HDR میسر می‌شود. هر دو آیفون مذکور همچنین حالا با مجوز IP68 توسعه یافته‌اند و بهتر از گذشته در مقابل نفوذ آب و گردوخاک مقاوم شده‌اند. همان‌طور که انتظار می‌رفت، اپل آن‌ها را به امکان لمس سه بعدی هم مجهز کرده است. این سازنده به ظرفیت دقیق باتری iPhone Xs و iPhone Xs Max اشاره نکرده است اما گفته می‌شود که دوام باتری در iPhone Xs حدودا 30 دقیقه و در نسخه Max تقریبا 1 ساعت و نیم بیشتر از گذشته است. حسگر 7 مگا پیکسلی RGB دوربین سلفی که در ناچ تعبیه شده هم نسبت به نسل قبلی دستخوش تغییر شده و بهبود یافته است.

از طرفی معرفی نسخه دو سیم کارتی امسال را باید اتفاق مهمی بدانیم. البته هر دو سیم کارت فیزیکی نیستند بلکه یکی از آن‌ها E SIM است. این اولین بار است که اپل آیفونی را با چنین قابلیتی معرفی می‌کند و به همین خاطر باید آن را اتفاق مهمی قلمداد کنیم. اپل این ویژگی را در مراسم رونمایی از آیفون‌های تازه‌اش معرفی و اعلام کرد که قصد دارد امکان استفاده از E SIM را توسط اپراتورهای مختلف میسر سازد.

هر دو گوشی‌های‌های iPhone Xs و iPhone Xs Max در سه نسخه 64 / 256 و 512 گیگابایتی معرفی شده‌اند. iPhone Xs و iPhone Xs Max همچنین قرار است علاوه بر رنگ‌های رایج خاکستری فضایی و نقره‌ای این بار در یک نسخه به رنگ طلایی هم به بازار راه یابند.

iPhone Xr

علاوه بر دو مدل مذکور، اپل از iPhone Xr هم در رنگ‌های مختلف با بدنه آلومینیومی پرده برداشت. این گوشی که از نظر ظاهری شبیه به iPhone X به نظر می‌رسد، از طراحی لبه تا لبه، Face ID و همچنین راهبری مبتنی بر ژست‌های حرکتی بهره می‌برد اما برخلاف iPhone Xs و iPhone Xs Plus به دوربین اصلی تکی مجهز شده و پنل نمایش آن هم به جای OLED از نوع LCD در نظر گرفته شده است.

در تشریح مشخصات iPhone Xr باید تأکید کنیم که جنس آن همچنان شیشه و فلز است. درواقع فریم اصلی iPhone Xr از آلومینیوم سری 7000 طراحی شده و در میان دو پنل جلو و پشتی از جنس شیشه قرار گرفته است. اپل این مدل را در 6 رنگ مختلف مشکی، سفید، آبی، زرد، نارنجی و قرمز معرفی کرده است. iPhone Xr هم تاحدودی در مقابل نفوذ آب مقاوم طراحی شده و مجوز IP67 دریافت کرده است.

image

اپل از پنل نمایش LCD در این مدل تحت عنوان Liquid Retina یاد کرده است و در این باره اذعان داشته که پنل مذکور درواقع پیشرفته‌ترین نوع پنل LCD که تا به حال در یک گوشی هوشمند تعبیه شده است به شمار می‌رود. این پنل 6.1 اینچی از وضوح تصویر 828 در 1792 پشتیبانی می‌کند و از پنل نمایش آیفون 8 پلاس هم بزرگ‌تر است.

iPhone Xr برخلاف دو مدل پرچمدار دیگر از 3D Touch پشتیبانی نمی‌کند اما به جای آن دارای قابلیت بازخورد لرزشی یا هپتیک است. این بازخورد تقریبا شبیه همان واکنشی است که اپل قبلا در ترک پد موجود روی مک بوک تعبیه کرده بود. همچنین شایان ذکر است که در هنگام باز کردن دوربین از صفحه قفل شده هم کاربر قرار است از همین قابلیت بهره ببرد.

در پنل جلوی iPhone Xr قابلیت Face ID و دوربین TrueDepth تعبیه شده است. بدین ترتیب دکمه خانه هم از طراحی این مدل تازه حذف شده است و همچنان مانند iPhone X در آن باید به کمک ژست‌های حرکتی به جای دکمه خانه به منو و برنامه‌ها دسترسی پیدا کنید.

iPhone Xr هم مانند دو مدل دیگر از پردازنده A12 Bionic بهره می‌برد و انتظار می‌رود از نظر عملکردی فوق العاده باشد. همان‌طور که گفتیم، دوربین اصلی در آن تکی است. این لنز 12 مگا پیکسلی از وضعیت پرتره هم پشتیبانی می‌کند و در اجرای این قابلیت محبوب از شبکه عصبی کمک می‌گیرد. همچنین لازم است ذکر کنیم که تنظیمات تصاویری که با قابلیت پرتره و بوکه افکت ثبت می‌کنید را می‌توانید پس از ثبت هم تغییر دهید.

ظرفیت دقیق باتری iPhone Xr هم ذکر نشده است اما انتظار می‌رود دوام آن حدودا 1 ساعت و نیم از باتری آیفون 8 پلاس بیشتر باشد. این مدل در سه نسخه 64 / 128 و 256 گیگابایت معرفی شده است و انتظار می‌رود قیمت آن‌ها هم به ترتیب 750، 800 و 900 دلار باشد.

image

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (22 نظر)

ایوب

۱۳۹۷/۶/۲۸
آقا یا خانم ذوالفقاری ازهمدان!
من دفاعی ازGLXنخواهم کرد،ولی از تمسخر مونتاژ داخل هم دفاعی نمیکنم.مگهglxکه حتی اسمش هم آدمو بیاد ایران نمیندازه،خودش باتریشو ساخته که توسط تو باید مسخره بشه؟ تنها باتری لیتیومی که در کشور من(ونه تو که تولیدات ومونتاژجاتش رو نمیخری)ساخته میشه برا نیروی مسلح هست و استفاده تجاری خیلی کمی داره.هر وقت حاضر شدی یه خودکار گرونقیمت ایرانی رو به ارزونقیمت خارجی ترجیح بدی حرف بزن!اصلا بیا مسخره کن

ایوب بهsajjad

۱۳۹۷/۶/۲۶
سجاد عزیزم! لااقل با یه آدم قانع آشنا شو وبدون میلیونها نفرمثل منند که هیچوقت توسط شما وامثال شما دوست عزیز دیده نمیشن!وقتی دیده میشن که رییس جمهوری رو سرکار بیارن که درد مردمو داشته باشه وفقط بفکر اپل بدستا وشاسی بلند سوارا نباشه.من گوشی سونی اریکسونK850 رو6ساله دارم و ازش راضیم هرگز غصه نمیخورم که چرا اپل ومپل گیرم نمیاد. اگه قانع میخوای خب بیا من!

محمد رضا

۱۳۹۷/۶/۲۶
الان مثلا چ فرقی کرد ؟ :/ این قابلیتا تو گوشی های دیگ هم زیاده گوشی خوبی هست اپل ولی پول بالا چیچی داری میگیری؟! کیفیت دیگ تقریبا گوشی های امروزه با کیفیتن ناموسا کوتاه بیا!

sajjad

۱۳۹۷/۶/۲۵
من نمیدونم چه مرضی دارم..میدونم صدسال دیگم دستم به اینا نمیرسه..بازهرروز میام چکشون میکنم و آه میکشم وهرروزاززندگیم ناراضی ترمیشم..فک نکنم بشری وجودداشته باشه که بامعنای قناعت آشناباشه

ایوب

۱۳۹۷/۶/۲۴
خداوکیلی وقتی تیتر رو خوندم فکرکردم الان کمپانی معظم وجلیل القدر سیب گاززده،یک گوشی ای ساخته که میتونه یه گاواهنو بخودش ببنده وزمینو شخم بزنه!نمیدونم تا کی قراره ملت چند برابر پول برای قابلیتهایی بدن که دیگه هم نمیصرفه براش پول خرج کنی!