خانهاخبار
اچ تی سی در حال توسعه پرچمدار تازه با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و پشتیبانی از 5G

اچ تی سی در حال توسعه پرچمدار تازه با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 و پشتیبانی از 5G

اچ تی سی ظاهرا در حال توسعه یک گوشی پرچمدار تازه با پردازنده اسنپ‌دراگون 855 است. پیش بینی می‌شود این گوشی تنها پرچمدار 2019 اچ تی سی باشد و البته از شبکه ارتباطی 5G هم پشتیبانی کند.
۱۳۹۷/۶/۱۸

همان‌طور که احتمالا مطلع هستید، کمپانی اچ تی سی مدت‌هاست که با مشکلات مالی جدی دست و پنجه نرم می‌کند و کارشناسان حوزه تکنولوژی پیش بینی می‌کنند این سازنده تایوانی به زودی به خاطر ضررهای مالی چشمگیر اخیر بخش موبایل خود را تعطیل کند. از طرف دیگر به نظر می‌رسد که اچ تی سی همچنان به آینده‌ای روشن امیدوار است چراکه گزارش شده در حال آزمون جانشین پردازنده کوالکام اسنپ‍دراگون 845 در یک گوشی تازه سطح بالا است. کوین کو، یکی از مهندسان ارشد بخش RF اچ تی سی، در پروفایل لینکدین خود اخیرا تصویری منتشر کرده است که نشان می‌دهد این سازنده همچنین روند آزمون مودم 5G X50 را هم در دست دارد و همین موضوع به خوبی می‌تواند احتمال توسعه پرچمداری تازه مجهز به اسنپ‌دراگون 855 را قوت ببخشد؛ چراکه پردازنده اسنپ‌دراگون 855 کوالکام ظاهرا به مودم X50 با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G مجهز می‌شود. در حال حاضر حدس می‌زنیم که کوالکام قصد دارد پردازنده موبایلی سطح بالای تازه خود را با نام اسنپ‌دراگون 855 معرفی کند اما ممکن است این غول تکنولوژی آمریکایی نام دیگری را برای پردازنده مذکور انتخاب کند.

image

کوالکام پیش از این هم تأیید کرده بود که نمونه‌هایی را از پردازنده جانشین اسنپ‌دراگون 845 برای برخی سازندگان گوشی‌های هوشمند ارسال کرده است و قصد دارد از این چیپست تازه در سه ماهه چهارم سال جاری میلادی رونمایی کند. انتظار می‌رود این نسل تازه در ماه سپتامبر معرفی و روند تولید انبوه آن هم در همان ماه آغاز شود. اچ تی سی در بهار سال 2018 پرچمدار U12 Plus خود را با پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 معرفی و روانه بازار کرد. اگر این کمپانی تایوانی قصد داشته باشد سال آینده پرچمدار تازه‌ای را با پردازنده داخلی کوالکام اسنپ‌دراگون 855 معرفی کند، پیش بینی می‌شود که همه تلاش خود را به کار گیرد و آن را با پشتیبانی از شبکه ارتباطی 5G توسعه دهد. همان‌طور که اشاره کردیم، اچ تی سی با مشکلات مالی جدی درگیر است و منطقی به نظر نمی‌رسد که چند پرچمدار مختلف را روانه بازار کند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که سال آینده هم تنها یک پرچمدار اچ تی سی مجهز به پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 855 با پشتیبانی از 5G معرفی شود.

گزارش شده که ممکن است کوالکام از امسال روند نام گذاری چیپست‌های پردازنده موبایلی خود را در جهت ایجاد تمایز میان آن‌ها و پردازنده‌های مناسب نوت بوک‌های ویندوزی دستخوش تغییر کند. بدین ترتیب پیش بینی می‌شود که پردازنده جانشین اسنپ‌دراگون 845 با اسم رمز Hana امسال به جای اسنپ‌دراگون 855 با نام تجاری اسنپ‌دراگون 8150 معرفی شود. این پردازنده همچنین قرار است توسط TSMC با ساختار 7 نانومتری ساخته شود و انتظار می‌رود اغلب گوشی‌های سطح بالای اندرویدی در سال 2019 از آن بهره ببرند. انتظار می‌رود مودم پیش فرض این پردازنده اسنپ‌دراگون X24 باشد تا به سازندگان گوشی‌های هوشمند در کاهش هزینه ساخت کمک کند. مودم مذکور از شبکه ارتباطی 5G پشتیبانی نمی‌کند و همچنین این موضوع ممکن است در برخی بازارها اصلا اهمیتی نداشته باشد؛ چراکه نسل تازه‌ شبکه‌های ارتباطی پرسرعت قرار است از سال 2020 در اغلب کشورها راه اندازی شود و در سال 2019 تنها برخی مناطق جهان میزبان آن خواهند شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Reza

۱۳۹۷/۶/۱۹
اچ تی سی واقعا عالیه...من از سایت همسایه شنیدم میخواد جمع کنه گفتم قطعات ممکنه نباشه و بفروشم سریع اما الان این خبر جدید دلگرمم کرد. من هم سامسونگ هم اپل هم وان پلاس داشتم...واقعا این گوشی u11 plus عالیه...سرعت وان پلاس 5t از همه ی گوشیام تا حالا بالاتر بود که توی این گوشی شاهد همون سرعت هستم... صدای بی نظیر... کیفیت ساختش عالیه حتی بدون قاب رنگ دورش نمیره ...یعنی از همه گوشی هایی که تا حالا داشتم بهتره...شنیدم u12 پلاس از اینم بهتره...دیگه گوشی جدیده که میخواد بده بیرون اون چی میخواد باشه... من از گلکسی s1 داشتم تا s8 plus ولی واقعا میگم ادم نباید به یه برند خاص تعصب داشته باشه... به نظرم باید گشت تا بهترینو پیدا کرد...

Milad arz

۱۳۹۷/۶/۱۸
یعنی به جز کوبیدن اچ تی سی خبر دیگه ای هم از ات تی سی می تونید بدید،
اصلا تا حالا چرا یدونه ویدو بررسی تخصصی از یو 12 + نذاشتین شما چون خیلی گوشیه خوبیه می ترسین تعریفش کنید?