خانهاخبار
تبلت Galaxy Tab A 10.5 سامسونگ معرفی شد

تبلت Galaxy Tab A 10.5 سامسونگ معرفی شد

سامسونگ روز گذشته از تازه‌ترین تبلت میان رده خود به نام Galaxy Tab A 10.5 پرده برداشت. این تبلت 10.5 اینچی 329 دلار قیمت دارد و تا هفته دیگر عرضه می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۱۸

سامسونگ روز گذشته یک تبلت تازه به نام Galaxy Tab A 10.5 را به سری تبلت‌های اندرویدی خود اضافه کرد. این دستگاه یک تبلت 10.5 اینچی تازه از سامسونگ است که البته بسیار ارزان قیمت گذاری شده و از میان رده‌های سازنده مذکور به شمار می‌رود. Galaxy Tab A 10.5 به صفحه نمایشی با وضوح تصویر 1920 در 1200 مجهز شده که نسبت تصویر در آن برخلاف تازه‌ترین گوشی‌های سامسونگ 16:10 است. همچنین شایان ذکر است که Galaxy Tab A 10.5 برخلاف Galaxy Tab S4 سطح بالا از پنل نمایش LCD برخوردار است و نمی‌توان وضوح و کیفیت تصویر در پنل‌های AMOLED را از آن انتظار داشت. از طرفی همین تکنولوژی معمولی باعث شده است سامسونگ بتواند هزینه ساخت تبلت میان رده ارزانش را کاهش دهد و آن را با قیمت منطقی معرفی کند.

image

Galaxy Tab A 10.5 از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراپون 450 قدرت می‌گیرد و به 3 گیگابایت رم به همراه 32 گیگابایت حافظه داخلی مجهز شده است. سامسونگ درگاهی هم برای کارت حافظه جانبی microSD دربدنه تبلت مذکور در نظر گرفته است تا کاربران بتوانند در صورت تمایل آن را ارتقا دهند. ظرفیت باتری این دستگاه هم 7300 میلی آمپر ساعت گزارش شده است و به کمک پورت ارتباطی USB Type-C شارژ می‌شود. سیستم عامل اندروید 8.1 اوریو و پوسته اختصاصی Samsung Experience UI به طور پیش فرض روی Galaxy Tab A 10.5 نصب شده و جالب است بدانید Galaxy A6 که به همراه آن معرفی شد از سیستم عامل نسخه قدیمی‌تری بهره می‌برد. هیچکدام از این دستگاه‌های تازه به سیستم عامل اندروید 9.0 پای مجهز نشده‌اند و البته این موضوع اصلا تعجب برانگیز نیست. از طرفی سامسونگ قطعا هر دو دستگاه را در آینده به تازه‌ترین نسخه معرفی شده به روزرسانی می‌کند اما تاریخ انتشار این به روزرسانی فعلا مشخص نیست.

image

همان‌طور که گفتیم، Galaxy Tab A 10.5 از پنل AMOLED برخوردار نیست اما طراحی آن به گونه‌ای صورت گرفته است که از پخش فایل‌های چندرسانه‌ای به خوبی پشتیبانی می‌کند. سامسونگ این تبلت تازه را به بلندگوهای 4 گانه مجهز کرده است که با پشتیبانی از Dolby Atmos قادر هستند تجربه بی نظیری ارائه کنند. این غول تکنولوژی همچنین Galaxy Tab A 10.5 را با پشتیبانی از SmartThings توسعه داده است تا کاربر به کمک آن بتواند منزل هوشمندش را هم کنترل کند. این مدل تازه از Samsung Kids علاوه بر موارد مذکور بهره می‌برد و والدین می‌توانند به کمک این برنامه همه فعالیت‌های اجراشده توسط فرزندان خود را روی تبلت دنبال کنند. البته این سرویس رایگان نیست اما می‌توانید از دوره آزمایشی 7 روزه رایگان آن بهره ببرید و در صورت تمایل بعد از آن به ازای هر ماه استفاده 8 دلار بپردازید. Galaxy Tab A 10.5 قرار است از 14 سپتامبر (23 شهریور) به قیمت 329 دلار عرضه شود. نسخه دیگری از این لپتاپ تازه که از شبکه ارتباطی LTE هم پشتیبانی می‌کند، تا اواخر سال 2018 روانه بازار خواهد شد.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)