خانهاخبار
احتمال وجود حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر در میان رده Galaxy P1 سامسونگ

احتمال وجود حسگر اثرانگشت داخل نمایشگر در میان رده Galaxy P1 سامسونگ

تازه‌ترین شایعه درباره گوشی‌های هوشمند سامسونگ حاکی از آن است که این کمپانی قصد دارد اولین گوشی خود را که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه مجهز شده است، منحصرا در بازار چین معرفی کند. گفته می‌شود این گوشی یک محصول میان رده از سری Galaxy P و جایگزین سری Galaxy J است.
۱۳۹۷/۶/۱۷

یکی از افشاگران دنیای مجازی در شبکه اجتماعی توییتر با نام کاربری MMDDJ ادعا کرده است که سامسونگ قصد دارد اولین گوشی هوشمند خود را که به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شده است، به زودی در چین معرفی کند. پیش از این گفته شده بود که اولین گوشی مجهز به تکنولوژی مذکور سری پرچمدار Galaxy S10 است و در ابتدای سال 2019 معرفی می‌شود، اما حالا باتوجه به شایعه تازه به نظر می‌رسد که این غول تکنولوژی قصد دارد تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را ابتدا با یک میان رده تازه معرفی کند. همان‌طور که می‌دانید، چند روز پیش به نقل از دی جی کو، مدیر عامل بخش موبایل سامسونگ، گزارش کردیم که این سازنده کره‌ای قصد دارد از این پس قابلیت‌های سطح بالا را ابتدا روی گوشی‌های میان رده به جای گوشی‌های سطح بالا و پرچمدار معرفی کند. به همین خاطر متعجب نخواهیم شد اگر سامسونگ حسگر اثرانگشت را ابتدا در یک میان رده تازه تعبیه کند و سپس آن را به سری پرچمداران خود بیفزاید.

image

چین یکی از مهم‌ترین بازارهای گوشی‌های هوشمند در سرتاسر جهان است. در حال حاضر سازندگان چینی توانسته‌اند گوشی‌های هوشمند خود را با تکنولوژی‌های نوین و البته قیمت پایین روانه بازار کنند و همین موضوع باعث شده است درآمد و فروش سامسونگ در بازار مذکور تحت تأثیر قرار گیرد. همچنین شایان ذکر است که اغلب گوشی‌های مجهز به تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در بازار چین در دسترس کاربران قرار گرفته اند. برای مثال به برندهای Vivo،  Oppo و هوآوی توجه که در خلال سال 2018 موفق شدند برخی مدل‌های گوشی‌های سطح بالای خود را با حسگر مذکور در بازار چین عرضه کنند. به همین خاطر اگر شایعه تازه درباره تازه‌ترین میان رده سامسونگ صحت داشته باشد، احتمال عرضه انحصاری آن در بازار چین کاملا منطقی به نظر می‌رسد. علاوه بر موارد مذکور، برخی از تأمین کنندگان حسگر اثرانگشت مانند Goodix و Silead در چین واقع شده‌اند و از آنجا که سال آینده رقابت در استفاده از این تکنولوژی افزایش می‌یابد، احتمالا مجبور می‌شوند قیمت فروش هر واحد حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش را کاهش دهند. از طرفی انتظار می‌رود حسگر اولتراسونیک اثرانگشت زیر صفحه که قرار است در پرچمداران Galaxy S10 سامسونگ تعبیه شود، توسط کمپانی آمریکایی کوالکام تأمین شود اما حسگر اپتیکالی که در توسعه میان رده استفاده می‌شود، احتمالا توسط سازندگان چینی مذکور تأمین خواهد شد. البته هنوز مشخص نیست سامسونگ برای آینده بهره گرفتن از این تکنولوژی چه تصمیمی اتخاذ کرده است و آیا در نظر دارد از حسگرهای اولتراسونیک کوالکام در گوشی‌های میان رده آینده خود استفاده کند یا خیر.

علاوه بر موارد مذکور، این افشاگر پیش از این هم ادعا کرده بود که سامسونگ قصد دارد از سال آینده تولید سری میان رده‌های Galaxy J خود را متوقف و سری تازه Galaxy P را جانشین آن کند. این منبع در توییتی دیگر با فاصله ارسال تنها چند دقیقه مدعی شد که سامسونگ در نظر دارد گوش میان رده تازه‌ای را به نام Galaxy P1 تا ماه آینده معرفی کند. ارسال این توییت‌ها باعث شد شایعه مذکور شکل کامل‌‌تری به خود بگیرد و حالا منتظر هستیم تا Galaxy P1 سامسونگ با حسگر اپتیکال زیر صفحه نمایش به زودی رونمایی شود. از طرف دیگر، گزارش‌های قبلی اغلب حاکی از آن بودند که سامسونگ ممکن است تکنولوژی حسگر زیر صفحه نمایش را ابتدا در یکی از مدل‌های تازه سری Galaxy A خود به کار ببرد. در هر صورت این تکنولوژی قرار است بیش از پیش مورد استفاده قرار گیرد و انتظار می‌رود در سال 2019 به ترندی محبوب در میان سازندگان و دارندگان گوشی‌های همراه تبدیل شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۷
زین پس با آه و حسرت به گوشی‌ها می‌نگریم?
شوخی‌تون نیاد، نمیشه بخری واقعاً

علیمردان

۱۳۹۷/۶/۱۷
سامسونگ یک همتی بکنه و از پردازنده اسنپدراگون روی محصولاتش استفاده کنه خیلی عالی میشه فقط به خاطر گرافیک بهترش