خانهاخبار
افشای تصویر زنده پرچمدار Nokia 9 با پنج دوربین!

افشای تصویر زنده پرچمدار Nokia 9 با پنج دوربین!

تصاویر رندری و زنده تازه‌ای منتسب به پرچمدار Nokia 9 منتشر شده‌اند. در این تصاویر بر ماژول دوربین اصلی با 5 لنز تأکید شده است و همچنین به نظر می‌رسد که HMD قصد دارد از بریدگی حاشیه کوچک در توسعه این گوشی تازه بهره ببرد.
۱۳۹۷/۶/۱۷

شایعه شده است که HMD Global قصد دارد تا پیش از پایان سال 2018 از یک پرچمدار دیگر هم رونمایی کند. این گوشی مرموز احتمالا Nokia 9 نامیده می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، در خلال روزهای اخیر بارها شاهد انتشار تصاویر منتسب به آن بوده‌ایم. گفته می‌شود که این گوشی سطح بالا از دوربین اصلی با لنزهای 5 گانه در پنل پشتی بهره می‌برد و این طراحی عجیب قرار است یکی از مهم‌ترین نکته‌ها در تبلیغات رسمی آن باشد. دو روز پیش یک تصویر زنده بی کیفیت منتسب به Nokia 9 در شبکه اجتماعی Weibo منتشر شد. تنها یک روز بعد شاهد انتشار تصویر رندری این گوشی بودیم که ظاهرا توسط طراحی به نام Benjamin Geskin و براساس همان تصویر علاوه بر شایعه‌های موجود تهیه شده بود. در این تصویر رندری به خوبی می‌توان طراحی ظاهری Nokia 9 را از هر دو نمای روبرو و پشت بررسی کرد و همچنین شایان ذکر است که روز گذشته تصویر زنده دیگری باز هم از پنل پشتی این گوشی در فضای وب منتشر شد.

image

با توجه به تصویر رندری Nokia 9 به نظر می‌رسد که بریدگی حاشیه (ناچ) در طراحی پنل جلوی این گوشی سطح بالا به کار گرفته شده است. این ناچ بسیار کوچک است اما دوربین سلفی و همچنین بلندگوی مکالمه در آن قرار گرفته‌اند. حاشیه‌های کناری صفحه نمایش بسیار باریک و تقریبا نامرئی دیده می‌شوند. حاشیه قسمت پایین هم باریک طراحی شده است اما به اندازه حاشیه‌های کناری باریک نیست و لوگوی برند Nokia هم روی آن نقش بسته است. طراحی پنل پشتی و همچنین تصویر زنده فاش شده به خوبی نشان می‌دهند که این بخش از جنس شیشه طراحی شده است. ماژول دوربین اصلی این گوشی 5 لنز مجزا و یک فلش LED دارد اما هنوز نمی‌دانیم بریدگی ششم به چه حسگری مربوط می‌شود. لوگوی برند زایس میان این لنزها دیده می‌شود و ظاهرا قرار است HMD و زایس با همکاری خود در توسعه این گوشی تجربه منحصر به فردی را را از عکاسی و فیلم برداری با Nokia 9 ارائه دهند.

لوگوی نوکیا در قاب پشتی هم نقش بسته است اما باید اشاره کنیم که حسگر فیزیکی اثرانگشت در هیچکدام از پنل‌های جلو و پشت دیده نمی‌شود. به همین خاطر پیش بینی می‌شود که Nokia 9 به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز شود. این موضوع همچنین می‌تواند نشان دهد که HMD در توسعه پرچمدار تازه خود از پنل OLED بهره می‌برد.

image

همان‌طور که گفتیم، شایعه شده است پرچمدار آینده نوکیا با دوربین 5 گانه Nokia 9 نام دارد اما از طرفی این نام تجاری هنوز توسط کمپانی سازنده رسما مورد تأیید قرار نگرفته است. رولاند کوانت، افشاگر معروف، تقریبا دو ماه پیش ادعا کرد که پرچمدار آینده HMD Global احتمالا Nokia A1 Plus نامیده می‌شود. علاوه بر تعبیه پنل نمایش OLED و حسگر اثرانگشت زیر آن همچنین انتظار می‌رود که این پرچمدار سطح بالا از پردازنده کوالکام اسنپ‌دراگون 845 قدرت بگیرد.

لازم است تأکید کنیم که هنوز تصویر زنده‌ای از پنل جلوی این گوشی تازه منتشر نشده و این تصویر رندری براساس تصورات طراح آن به تصویر کشیده شده است. به همین خاطر ممکن است طراحی نهایی پرچمدار موردنظر در پنل جلو نسبت به این تصویر متفاوت باشد و برای مثال، HMD آن را بدون ناچ توسعه دهد. این گوشی همچنین حدودا 3 ماه پیش با شناسه TA-1094 توانست یک مجوز رسمی دریافت کند اما اطلاعات مشخصی از نام تجاری آن در اسناد مجوز درج نشده است. هنوز نمی‌دانیم این گوشی چه زمانی رسما معرفی می‌شود اما انتظار می‌رود در آینده نزدیک اطلاعات واضح‌تری از آن منتشر شود.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (3 نظر)

Hadi

۱۳۹۷/۶/۱۸
برو بالا

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۷
دیگه مُرد، اون‌وقتی که می‌‌رفتیم گوشی می‌خریدیم.
به همینم که دستتونه قانع باشید? که خربزه‌مشهدی آبِ خالیه

HakhamaneshS

۱۳۹۷/۶/۱۷
قیمتش ب دلار کنونی ب گمونم 15 میلیونی بشه