خانهاخبار
احتمال معرفی تازه‌ترین پردازنده اسنپ‌دراگون مخصوص ساعت‌های هوشمند در 19 شهریور

احتمال معرفی تازه‌ترین پردازنده اسنپ‌دراگون مخصوص ساعت‌های هوشمند در 19 شهریور

کوالکام قصد دارد در آینده نزدیک یک پردازنده اسنپ‌دراگون مخصوص گجت‌های هوشمند معرفی کند. انتظار می‌رود این پردازنده از نسل قبلی قدرتمندتر باشد و در مصرف انرژی باتری هم بهینه‌تر عمل کند.
۱۳۹۷/۶/۱۷

کوالکام مهم‌ترین سازنده چیپست‌های پردازنده موبایل در دنیا است و اغلب گوشی‌های اندرویدی از پردازنده‌های اسنپ‌دراگون این سازنده قدرت می‌گیرند. از طرفی هوآوی پردازنده Kirin را توسعه داده و در برخی گوشی‌های ساخت خود آن را به کار می‌برد. سامسونگ هم توانسته است چیپست‌های پردازنده خود را از سری اگزینوس تولید کند که در بسیاری از گوشی‌های هوشمند این غول تکنولوژی شاهد تعبیه پردازنده مذکور هستیم. همچنین شیائومی توسعه پردازنده انحصاری خود را به نام Surge آغاز کرده است اما اسنپ‌دراگون کوالکام را همچنان باید محبوب‌ترین پردازنده موبایلی بدانیم. به نظر می‌رسد که این تأمین کننده آمریکایی قصد دارد در بازار پردازنده‌های مخصوص گجت‌های هوشمند هم مهم‌ترین سازنده و عرضه کننده باشد. البته کوالکام پیش از این هم برخی پردازنده‌های مخصوص گجت‌های پوشیدنی هوشمند را معرفی کرده است اما نمی‌توان آن را پرچمدار تولید این چیپست‌ها دانست. کوالکام روز گذشته در حساب رسمی توییتر خود اذعان داشت که قصد دارد در تاریخ 10 سپتامبر (19 شهریور) خبر مهمی را اعلام کند. علاوه بر متن کوتاه همچنین تصویر کوچکی هم منتشر شده است که نشان می‌دهد خبر مهم و تازه کوالکام احتمالا به پردازنده‌ای مخصوص گجت‌های پوشیدنی مربوط می‌شود.

image

در تصویری که کوالکام توییت کرده است، طراحی ساده یک ساعت هوشمند به همراه عبارت Snapdragon Wear به وضوح دیده می‌شود. روی صفحه نمایش ساعت هم اطلاعاتی مانند وضعیت شارژ باتری، گام شمار و آب و هوا به نمایش درآمده است.

در حال حاضر اطلاعات دقیقی در این باره منتشر نشده است اما حدس می‌زنیم که کوالکام قصد دارد پردازنده اسنپ‌دراگون تازه خود را که مخصوص تعبیه در گجت‌های پوشیدنی ازجمله ساعت‌های هوشمند طراحی کرده است، با قابلیت‌های پیشرفته بهینه‌سازی مصرف انرژی باتری معرفی کند. نمایش وضعیت آب و هوا روی صفحه نمایش ساعت هوشمند در تصویر مقابل هم ممکن است به پشتیبانی از شبکه‌های ارتباطی توسط پردازنده تازه کوالکام مربوط شود.

کوالکام پیش از این پردازنده‌ سری Snapdragon Wear 2100 / 2500 را معرفی کرده است که از ساختار 4 هسته‌ای Cortex A7 با قدرت پردازش 1.2 گیگاهرتز بهره می‌برد و مودم و پردازنده گرافیکی‌اش هم Adreno 305 و X5 LTE است. انتظار می‌رود که این پردازنده تازه با ساختار و قدرت پردازش بهبودیافته معرفی شود و البته از سیستم عامل اندروید 9.0 پای گوگل هم پشتیبانی کند.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)