خانهاخبار
آیفون‌های آینده به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز نمی‌شوند!

آیفون‌های آینده به حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش مجهز نمی‌شوند!

در گزارشی تازه درباره اپل اشاره شده است که این سازنده برای استفاده از قابلیت حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در گوشی‌های آینده خود برنامه‌ای ندارد. مینگ چی کو در یادداشتی اذعان داشته که اپل قابلیت تشخیص چهره سه بعدی را جایگزین Touch ID کرده است.
۱۳۹۷/۶/۱۶

اپل سال گذشته در اقدامی جالب قابلیت Touch ID را از طراحی پرچمدار آیفون 10 خود حذف کرد و سیستم تشخیص چهره سه بعدی و پیشرفته را جانشین آن ساخت. انتظار می‌رود این اقدام تازه در طراحی گوشی‌های آینده اپل هم دیده شود و حداقل در آینده نزدیک شاهد ایجاد تغییر در آن نباشیم. مینگ چی کو، تحلیل گر ارشد مسائل اپل، در تازه‌ترین یادداشت تحقیقاتی خود مدعی شده که اپل ممکن است هیچکدام از آیفون‌های 2018 و همچنین 2019 خود را با امکان پیشرفته حسگر Touch ID زیر صفحه نمایش توسعه ندهد.

image

مینگ چی کو در یادداشت خود اشاره کرده است که عوامل محدود کننده تصمیم تازه اپل در انتخاب سیستم تشخیص چهره به جای حسگر اثرانگشت به پشتیبانی محدود پنل نمایش OLED از حسگرهای درون آن مربوط می‌شود و همان‌طور که می‌دانید، آیفون 10 هم به پنل نمایش OLED مجهز شده است. ظاهرا این حسگرها قادر هستند تنها در بخش‌های به خصوصی از پنل OLED فعال شوند و نمی‌توان آن‌ها را در هر موقعیتی به کار برد. از طرف دیگر شایعه شده که سامسونگ به دنبال توسعه تکنولوژی حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش است و قصد دارد پرچمداران Galaxy S10 خود را با این قابلیت نوین در ابتدای سال آینده معرفی کند. بدین ترتیب ممکن است این دو روش بیومتریک امنیتی درواقع به نقطه تمایز پرچمداران سامسونگ و اپل تبدیل شوند. بدین ترتیب که پرچمداران اپل به سیستم تشخیص چهره سه بعدی مجهز شوند و پرچمداران آینده سامسونگ هم از حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش بهره ببرند.

علاوه بر این، همچنان تقاضا برای استفاده از یک روش امنیتی دیگر وجود دارد. سیستم تشخیص چهره سه بعدی روی آیفون 10 اپل به خوبی اجرا می‌شود و بارها به خاطر امنیت بالا تحسین شده است اما بهره گرفتن از یک روش دیگر علاوه بر آن می‌تواند خیال کاربران را از جهت حفظ امنیت راحت کند. طراحی حداقل دو روش برای تأیید هویت کاربران همچنین آن‌ها را قادر می‌سازد تا از روش دلخواه خودشان استفاده کنند.

انتظار می‌رود کمپانی اپل سه گوشی تازه iPhone Xs، iPhone Xs Max و آیفون ارزان قیمت 6.1 اینچی مجهز به پنل LCD را 12 سپتامبر (21 شهریور) رسما معرفی کند. پیش بینی می‌شود هر سه مدل مذکور به جای Touch ID از قابلیت Face ID بهره ببرند.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

erfan

۱۳۹۷/۶/۱۷
اول متن به اشتباه face id نوشته شده باید touch id باشه

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۶
نه تنها به اسکنر انگشت مجهز نمی‌شوند که به "گوریلاگلس6" هم مجهز نمی‌شوند. با این تفاسیر 2پله و یک پاگَرد از گلکسیs10 عقب‌ترند✅