خانهاخبار
IFA 2018: جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال

IFA 2018: جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال

پس از یک هفته بالاخره نمایشگاه IFA امسال نیز به پایان رسید و شرکت‌ها هر آنچه در توان داشتند به نمایش گذاشتند. در میان انبوه محصولات معرفی شده در این نمایشگاه، تصمیم داریم تا جذاب‌ترین‌های آن‌ها در حوزه‌های مختلف را انتخاب کنیم. برای آشنایی با این محصولات با جی‌اس‌ام همراه شوید.
۱۳۹۷/۶/۱۶

IFA 2018 بر خلاف سال‌های قبل سر و صدای کمتری داشت. عدم معرفی گوشی‌های هوشمند، تبلت‌ها و ابزارهای پوشیدنی از سوی برندهای بزرگ و معروف؛ معرفی محصولات و لوازم الکترونیکی که اغلب فقط نسبت به نسل قبلی بهبودهای کوچکی را تجربه کردند و کمبود محصولات شگفت انگیز و عجیب؛ همگی دلایلی هستند که بزرگترین نمایشگاه فناوری و محصولات الکترونیک اروپا را نسبت به دوره‌های پیشین با شور و هیجان کمتری همراه کرده‌اند.

در واقع امسال محصولات صوتی و تصویری مانند اسپیکرها، تلویزیون‌های هوشمند، هدفون‌ها و رایانه‌های شخصی جای گوشی‌ها، تبلت‌ها و ساعت‌های هوشمند و همچنین لوازم خانگی هوشمند را که سال‌های قبل در کانون توجهات بودند را گرفتند و نوآوری‌های انقلابی هم کمتر از قبل به چشم می‌آمدند. با این حال، باز هم محصولاتی بودند که ما را به نمایشگاه امسال و دنیای فناوری در یک سال پیش رو امیدوار کنند که در ادامه با هم نگاهی به آن‌ها خواهیم داشت:

جذاب‌ترین گوشی هوشمند

پرچم‌دار: اکسپریا زد ۳

میان‌رده: هوآوی میت ۲۰ لایت و بلک‌بری کی ۲ ال‌ای

image

امسال تقریبا هیچ یک از شرکت‌های بزرگ پرچم‌دار خود را در IFA 2018 معرفی نکردند و تنها سونی بود که اکسپریا ایکس زد ۳ خود را بهبودهای اندک نسبت به نسل قبلی رونمایی کرد. نماینده‌ی جدید ژاپنی‌ها ظاهری مشابه نسل قبل دارد؛ با این تفاوت که از سخت افزار جدیدتر و نمایشگری با گوشه‌های گرد بهره می‌گیرد. اکسپریا ایکس زد ۳ از بدنه‌ی فلزی پوشیده شده با شیشه‌ استفاده کرد است که درون قاب فلزی شاهد حضور اسنپ دراگون ۸۴۵ به عنوان مغز پردازشی دستگاه به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴ گیگابایت حافظه داخلی خواهیم بود. دوربین اصلی دستگاه به یک لنز ۱۹ مگاپیکسلی محدود و دوربین سلفی آن از نوع ۱۳ مگاپیکسلی است و یک باتری ۳۳۰۰ میلی آمپر ساعتی وظیفه‌ی تامین انرژی این دستگاه را بر عهده دارد. اکسپریا ایکس زد ۳ به طور پیش فرض با اندروید ۹.۰ پای راهی بازار خواهد شد و زمان عرضه‌ی آن ماه سپتامبر اعلام شده است؛ متاسفانه هنوز از قیمت این دستگاه اطلاعی در دست نیست. (جهت دریافت جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.)

اما بر خلاف پرچم‌داران، میان‌رده‌ها امسال حضور پر رنگ‌تری داشتند. شرکت‌هایی مانند هوآوی، ال‌جی، موتورولا، اچ‌تی‌سی، بلک‌بری، زد‌تی‌ای و ... از گوشی‌های میان‌رده‌ی جدید خود رونمایی کردند، اما آنچه بیش از همه نظر ما جلب کرد، نمایند‌ی سری میت هوآوی و میان‌رده‌ی جدید بلک بری بودند.

image

هوآوی اعلام کرد که اعضای جدید خانواده‌ی میت را در ماه اکتبر در لندن رونمایی خواهد کرد، اما فرصت حضور در IFA را از دست نداد و ضعیف‌ترین عضو این خانواده یعنی میت ۲۰ لایت را معرفی کرد که به عنوان یک میان‌رده از مشخصات قابل قبولی برخوردار است و می‌توان از جمله‌ی آنان به دوربین‌های دوگانه در پشت و جلوی دستگاه با بهره‌مندی از هوش مصنوعی، باتری ۳۷۵۰ میلی آمپر ساعتی و نمایشگر ۶.۳ اینچی با رزلوشن +FHD اشاره کرد. (جهت دریافت جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.)

image

بلک‌بری نیز که مدتی قبل پرچم‌دار جدیدش کی‌۲ را رونمایی کرده بود، در این نمایشگاه از نسخه‌ی ضعیف‌تر آن با نام کی‌۲ ال‌ ای (لایت ادیشن) رونمایی کرد که همچنان به صفحه کلید فیزیکی و محبوب بلک‌بری مجهز است. همچنین، این گوشی به اسنپ دراگون ۶۳۶ به همراه ۴ گیگابایت رم و ۶۴/۳۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی مجهز است و دوربین اصلی آن از دو لنز ۱۳ و۵ مگاپیکسلی بهره می‌گیرد و یک لنز ۸ مگاپیکسلی وظیفه‌ی ثبت تصاویر سلفی را دارد. (جهت دریافت جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.)

جذاب‌ترین لپ‌تاپ

لنوو یوگابوک C930

image

ذن‌بوک‌های ایسوس را که نوآوری خاصی نداشته‌اند و تنها بهبود یافته‌ی نسل‌های قبل بوده‌اند، محصولات قابل تحسینی می‌دانیم؛ اما انتخاب ما برای این بخش لنوو یوگابوک C930 است. دو سال قبل لنوو از یک یوگابوک جدید رونمایی کرد که از دو نمایشگر بهره می‌گرفت. این لپ‌تاپ هیبریدی علاوه بر نمایشگر اصلی خود، به جای صفحه کلید نیز از یک نمایشگر لمسی دیگر استفاده می‌کرد که می‌توانست به عنوان یک صفحه کلید لمسی و یا نوت پد هم استفاده شود. این کیبورد لمسی که Halo نامیده می‌شود، تنها زمانی که نیاز به تایپ کردن داشته باشید ظاهر خواهد شد.

این طرح جذاب بود، اما صفحه کلید دستگاه واقعا محدود بود. بنابراین، لنوو تصمیم گرفت تا یک بار دیگر در طراحی خود بازنگری کند و یوگابوک C930 را با کیبوردی جدید رونمایی کرد که به جای استفاده از کیبورد  Halo از نمایشگر E Ink به عنوان صفحه نمایش دوم استفاده کند.

می‌توان از این نمایشگر ثانویه برای خواندن کتاب‌های الکترونیک، یادداشت برداری، نقاشی و طراحی و همچنین تایپ با صفحه کلید E Ink استفاده کرد. البته نمایشگرهای E Ink کمی کند‌تر هستند و باید حدود یک ثانیه منتظر ظاهر شدن کیبورد بمانید. (جهت دریافت جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.)

جذاب‌ترین محصول گیمینگ

image

 

صندلی مخصوص بازی Acer Predator Thronos

اگر کمی اهل گیمینگ باشید باید با صندلی‌های مخصوصی که برای این حوزه در نظر گرفته می‌شود آشنایی داشته باشید. ایسر امسال سعی کرد تا بهترین آن‌ها را با خود به آلمان بیاورد و می‌توان این شرکت را برای چنین محصولی تحسین کرد. Predator Thronos که حس کابین یک خلبان را القا می‌کند، یک صندلی با قابلیت چرخش ۱۴۰ درجه است که به سه مانیتور ۲۷ اینچی مجهز شده و موتور ویبره‌ای درون آن تعبیه شده است که حس و حال بازی را بهتر به کاربر القا کند. نور پردازی‌های مختص ابزارهای گیمینگ به وسیله‌ی چراغ‌های LED نیز از ویژگی‌های دیگری است که صندلی ایسر را جذاب‌تر می‌کند. در حال حاضر از قیمت این دستگاه اطلاعی در دسترس نیست اما انتظار نداریم با یک محصول ارزان روبرو باشیم.
 

جذاب‌ترین تلویزیون

image

تلویزیون ۸۵ اینچی QN900 سامسونگ با پنل QLED و رزولوشن 8K

شاید شما هم مثل ما به این فکر کنید که آیا واقعا در حال حاضر محتوای 8K برای نمایش روی تلویزیون‌هایی با ابعاد بزرگ وجود دارد که نیاز به تولید چنین دستگاهی باشد؟ اما سامسونگ مدعی است از فناوری‌ upscaling در تلویزیون جدیدش بهره گرفته است که می‌تواند محتوای 4K را به 8K تبدیل کند. این تلویزیون با حاشیه‌های بسیار باریک، صفحه نمایش درخشان با شفافیت ۴۰۰۰ نیت و پشتیبانی از +HDR 10 یکی از جذاب‌ترین محصولات معرفی شده در نمایشگاه امسال بود. (جهت دریافت جزئیات بیشتر به این لینک مراجعه نمایید.)

جذاب‌ترین سخت افزار موبایلی

image

چیپست کایرین ۹۸۰ هوآوی

هوآوی امسال در برلین از اولین چیپست ۷ نانومتری موبایلی خود با نام کایرین ۹۸۰ رونمایی کرد که به لطف معماری ۷ نانومتری با وجود ابعاد کوچک‌تر، عملکرد و مصرف انرژی بهینه‌تری را ثبت می‌کند. به گفته‌ی هوآوی کایرین ۹۸۰ نسبت به کایرین ۹۷۰ که در پرچم‌داران فعلی‌اش استفاده شده، ۷۵ درصد قدرتمندتر و ۵۸ درصد کم‌مصرف‌تر است. این چیپ از سریع‌ترین مودم وای‌فای موجود روی تراشه‌های موبایلی بهره می‌برد و رقیبی قدرتمند برای چیپست‌های کوالکام، سامسونگ و اپل محسوب می‌شود.

پیش از این در جی‌اس‌ام به بررسی کامل مشخصات این چیست و مقایسه‌ی آن با اسنپ دراگون ۸۴۵ به عنوان برجسته‌ترین چیپست موبایلی موجود در بازار اندرویدی‌ها پرداختیم که از طریق این لینک قابل مشاهده است.

جذاب‌ترین دوربین

image

پولاروید +OneStep

دوربین‌هایی که فوری عکس‌های گرفته شده را چاپ می‌کنند یا همان Instant Camera یکی از جذاب‌ترین گجت‌هایی به شمار می‌آیند که برای دهه‌ها کاربران خاص خود را داشته اند. پولاروید این بار بهترین اینستنت کمرای سال ۲۰۱۷ خود را با بهبودهای جدید و با نام +OneStep رونمایی کرد. 

این دوربین مانند نسل قبل همچنان عکس‌های قابل قبولی را ثبت می‌کند و تا ۶۰۰ فیلم اینستنت برای چاپ عکس‌ها را پشتیبانی می‌کند، اما لنز آن نسبت به نسل‌های قبل بهبود یافته و امکان ثبت سلفی را نیز فراهم کرده است. برای این کار نیاز است که دوربین را به اپلیکیشن Polaroid Originals متصل کنید تا مودهای مختلف عکاسی را در اختیار داشته باشید و در نهایت سلفی‌های ثبت شده با گوشی را با استفاده از دوربین چاپ کنید. با استفاده از اپلیکیشن می‌توانید عکس‌های پرتره با پس زمینه‌ی بوکه ثبت کنید، نوردهی دوگانه ایجاد کنید و ... . یک ریموت دستی نیز برای این دوربین در نظر گرفته شده است که به شما اجازه می‌دهد از فاصله‌ی ۳۲ فوت (تقریبا ۹.۷ متر) عکس‌های با کیفیت ثبت کنید.

جذاب‌ترین هدفون

image

هدفون نویز کنسلینگ 1000XMK3 سونی

طبق معمول هر ساله، این بار هم محصولات صوتی مختلفی در IFA 2018 رونمایی شدند و هدفون‌ها نیز جایگاه خاص خودشان را داشتند. اما هدفون WH-1000XMK3 سونی بیش از سایر هدفون‌ها نظر ما را به خود جلب کرد. این هدفون که جایگزین مدل مشهور 1000XMK2 است، مانند نسل قبل یک هدفون روگوشی وایرلس است که از فناوری نویز کنسلینگ سونی بهره می‌برد. ژاپنی‌ها این بار نسل جدید و بهبود یافته‌ی فناوری خود را در این دستگاه به کار گرفته‌اند که تا پیش از این در هیچ یک از هدفون‌های سونی ندیده بودیم که کیفیت صدا به ویژه در تماس‌های صوتی را بهبود می‌دهد.

با توجه به گوشی‌های بزرگ‌تر و هدبند جدیدی که برای 1000XMK3 در نظر گرفته شده، این هدفون راحت‌تر روی گوش قرار می‌گیرد و استفاده از آن را در طولانی مدت راحت‌تر می‌کند. کنترلر لمسی جدید این هدفون به کاربر امکان می‌دهد تا با قرر دادن کف دست خود روی گوشی سمت راست، موقتا ویژگی نویز کنسلینگ را غیر فعال نماید. از دیگر ویژگی‌های این هدفون جذاب می‌توان به حضور دستیار صوتی گوگل اسیستنت با یک کلید اختصاصی و پشتیبانی باتری دستگاه از شارژ سریع اشاره کرد. 

 

جذاب‌ترین اسپیکر

image

سونی SRS-XB501G و بنگ اند اولافسن Beosound Edge

با توجه به حضور برندهای مختلف صوتی و تصویری در IFA 2018 که از میان آن‌ها نام‌های آشنایی مانند هارمن کاردن، JBL، سونی، بنگ اند اولافسن و حتی هوآوی و لنوو نیز دیده می‌شدند، انتخاب جذاب‌ترین محصول واقعا سخت بود. در این بخش با تحسین هوآوی AI Cube به عنوان اسپیکر هوشمند مجهز به الکسا که همزمان به عنوان یک مودم 4G نیز کاربرد دارد و همچنین تحسین اسپیکر JBL Charge 4 به عنوان یک اسپیکر/ پاور بانک؛ دو محصول سونی SRS-XB501G و B&O Beosound Edge را به عنوان جذاب‌ترین اسپیکرهای معرفی شده در نمایشگاه امسال انتخاب می‌کنیم.

همان‌طور که از نام بنگ اند اولافسن پیداست، با یک اسپیکر لوکس و گران قیمت و البته قدرتمند مواجه خواهیم بود؛ مانند اکثر محصولات این برند. اسپیکر جدید برند دانمارکی ظاهر و ابعاد عجیبی دارد؛ یک دایره‌ی بسیار بزرگ که روی زمین می‌ایستد و یا می‌توان آن را روی دیوار نصب کرد. سنسورهای این دستگاه نزدیک شدن کاربر را حس می‌کنند و پس از آن چراغ‌ها روشن می‌شود و با چرخاندن آن به جلو یا عقب  می‌توان میزان صدا را تنظیم کرد. اسپیکر Beosound Edge به ایر پلی۲، کروم‌کست ۲ و بلوتوث مجهز است و از دستیارهای صوتی الکسا و گوگل اسیستنت پشتیبانی می‌کند. قیمت این دستگاه ۳۲۵۰ یورو (معادل ۳۷۷۰ دلار) اعلام شده است و در اواسط نوامبر راهی بازار می‌شود.

image

اما محصول میان‌رده‌ی منتخب ما اسپیکر جدید سونی خواهد بود که یک اسپیکر قابل حمل و ضد آب مجهز به چراغ‌های LED چند رنگ با رقص نور و باس فوق العاده است. سونی اعلام کرده است که این اسپیکر عمر باتری ۱۶ ساعتی را ارایه می‌دهد و به دستیار صوتی گوگل اسیستنت مجهز است. قیمت اعلام شده برای این محصول ۳۰۰ دلار و زمان عرضه‌ی آن ماه اکتبر خواهد بود. 

جذاب‌ترین پوشیدنی هوشمند

image

ساعت هوشمند Falster 2 از شرکت Skagen

کمپانی دانمارکی اسکاگن از نسل جدید ساعت هوشمند خود رونمایی کرد که با وجود ظاهر ساده‌اش از مشخصات بسیار قابل قبولی برخوردار است. این ساعت هوشمند که ضد آب است، به سنسور ضربان قلب، جی‌پی‌اس و کلیدهای فیزیکی قابل برنامه ریزی مجهز است. این ساعت در واقع نسخه‌ی ارتقا‌ یافته‌ی Falster 1 است که سال گذشته در IFA رونمایی شد.

Falster 2 در رنگ‌های رزگلد، نقره‌ای، مشکی و خاکستری و با واچ فیس‌های جدید به قیمت ۲۷۵ دلار فروخته می‌شود.

نظر شما درباره‌ی نمایشگاه IFA امسال و محصولات معرفی شده در آن چیست؟ می‌توانید دیدگاه‌های خود را درباره‌ی دستگاه‌های منتخب جی‌اس‌ام از نمایشگاه امسال و همچنین محصولات مورد علاقه‌ی خود با ما در میان بگذارید.

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

علیرضا

۱۳۹۷/۶/۲۳
من هر وقت خواستم اطلاعات یا بررسی تخصصی گوشی های سونی یا چیزی از سونی تو سایت جی اس ام بخونم همیشه دیدم ميزدن تو پرچک برند برا همین همیشه اطلاعات راجب سونی تو سایت های دیگه نگاه میکردم قشنگ معلوم بر ضد این برند هستین این همه تغییرات بعد نوشتین با اندکی بهبود واقعا مسخره هست

سید علی

۱۳۹۷/۶/۲۱
واقعا سونی تو این نمایشگاه ترکونده.
اون از گوشیش اونم از اسپیکر و هدفونش
واقعا تو این نمایشگاه سونی بد گرد و غبار کرده

mohammadmartin

۱۳۹۷/۶/۲۰
معلومه با سونی مشکل شخصی دارید.
همه دنیا میدونن ایکس زد 3 نسبت به نسل گذشته پیشرفت چشمگیری داشته.
صفحه نمایش اولد HDR
صفحه نمایش خمیده
باطری 3300 میلی آمپری
و خیلی تعقیرات دیگه

Salar

۱۳۹۷/۶/۱۸
این توصیف از اکسپریا xz3 واقعا دیگه ضد سونی بودنتو ثابت کرد
صفحه نمایش اولد که بهتر از سامسونگه
طراحی اج
آیا واقعا با نسل قبل هیچ فرقی نداره ؟
اتفاقا به شدت تغییر خوبی داشته

بهنام

۱۳۹۷/۶/۱۸
اکسپریا ایکس زد تری بهبودهای بسیار بیشتری نسبت به نسل قبل داشت که صفحه نمایش او ال ای دی و حالت پرتره دوربین سلفی، نمایشگر خمیده با لبه های حساس، وغیره که بهش اشاره نشد