خانهاخبار
انتشار اطلاعات جدید در رابطه با جگوار J-Type

انتشار اطلاعات جدید در رابطه با جگوار J-Type

شرکت جگوار در آینده نه چندان نزدیک از خودروهای J-Type رونمایی می‌کند. به تازگی اطلاعاتی از این محصولات در فضای مجازی منتشر شده است.
۱۳۹۷/۶/۱۳

بر اساس گزارش‌ها، شرکت جگوار خودروهای J-Type را جایگزین F-Type می‌کند. به تازگی اطلاعات جدیدی از این محصولات در فضای مجازی منتشر شده است. بر اساس گزارشی از Auto Express، این خودرو مراحل توسعه خود را طی می‌کند و در سال 2022 به صورت رسمی معرفی می‌شود. خودروهای جگوار J-Type به صورت موتور وسط طراحی می‌شوند. این کمپانی انگلیسی از دهه 90 میلادی تا به امروز، خودروی موتور وسط تولید نکرده است. جگوار XJ220 تنها خودروی موتور وسط این کمپانی محسوب می‌شود.

در این گزارش جدید به این موضوع اشاره شده که خودروهای جگوار J-Type به سیستم هیبریدی مجهز می‌شوند. علاوه بر نسخه هیبریدی، امکان تولید نسخه برقی این خودرو برای رقابت با پورشه تایکان نیز وجود دارد. در حال حاضر شرکت‌ها در حال توسعه نسل جدید باتری‌های جامد هستند، این احتمال وجود دارد که این باتری‌ها در خودروهای جگوار J-Type مورد استفاده قرار بگیرند.

image

گفته می‌شود نمونه هیبریدی این خودرو به دو موتور برقی مجهز می‌شود که هر کدام از این موتورها بر روی یک محور قرار می‌گیرند. در میان این دو موتور برقی شاهد استفاده از یک موتور بنزینی خواهیم بود. این موتور 6 سیلندر قادر به تولید قدرتی در محدوده 550 اسب بخار است. خودروی مفهومی C-X16 که قبل از عرضه جگوار F-Type در سال 2011 معرفی شد، از سیستم هیبریدی بهره می‌برد. این خودرو یک موتور 6 سیلندر با حجم 3.0 لیتر را میزبانی می‌کرد که با استفاده از توربوشارژر قادر به تولید 375 اسب بخار قدرت بود. موتور برقی مورد استفاده در این خودرو قدرتی برابر با 92 اسب بخار تولید می‌کرد. قدرت تولیدی به وسیله این موتورها به وسیله یک گیربکس 8 سرعته خودکار به چرخ‌های این خودروی مفهومی منتقل می‌شد. 

image

شرکت جگوار قصد دارد علاوه بر نسخه برقی این خودرو، یک محصول اسپرت را نیز روانه بازار کند. بر اساس گزارش‌ها، این شرکت انگلیسی برای طراحی نسخه هیبریدی جگوار J-Type، خودروی سوپراسپرت هیبریدی آکورا NSX را مدنظر قرار می‌دهد. این محصول ژاپنی از موتور 6 سیلندر با حجم 3.5 لیتر بهره می‌برد که دارای توربوشارژر دوقلو است. این موتور به همراه موتور برقی قادر به تولید 573 اسب بخار قدرت است. سرعت این خودرو در مدت زمانی نزدیک به 2.9 ثانیه از صفر به 100 کیلومتر بر ساعت می‌رسد.

image

از سال 2016 شایعات در رابطه با محصولات موتور وسط جگوار در فضای مجازی منتشر شده‌اند. در آن سال مدیر بخش طراحی این شرکت به این موضوع اشاره کرده بود که جایگزین خودروهای جگوار F-Type به صورت موتور وسط توسعه پیدا می‌کند. بر اساس گفته Ian Callum، نمونه مفهومی جگوار F-Type به صورت یک خودروی موتور وسط طراحی شده بود. در حال حاضر جگوار نام J-Type را تایید نکرده با این حال به تازگی این نام تجاری از سوی این شرکت انگلیسی به ثبت رسیده است.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)