خانهاخبار
ارزش سهام اپل پیش از رونمایی از آیفون‌های جدید به بالاترین سطح خود رسید

ارزش سهام اپل پیش از رونمایی از آیفون‌های جدید به بالاترین سطح خود رسید

همزمان با آماده شدن شرکت اپل برای رونمایی از آیفون‌های جدید، ارزش سهام این شرکت به بالاترین رقم خود رسیده است و خریداران در تکاپوی خرید سهام‌ هستند.
۱۳۹۷/۶/۱۲

همان‌طور که در جریان هستید و در جی اس ام خواندید، اپل روز 21 شهریور ماه در محل سالن گردهمایی استیو جابز از آیفون‌های جدید خود رونمایی خواهد کرد. همین خبر باعث شده است تا ارزش سهام این شرکت به بالاترین رقم در تاریخ خود برسد. در ماه اوت اعلام شد که اپل اولین شرکت آمریکایی است که به ارزش یک تریلیون دلار رسیده است. برخی‌ از کارشناسان انتظار داشتند بعد از یک تریلیون دلاری شدن اپل، به نوعی ارزش سهام آن به دلایل مختلف کاهش یابد، اما این‌طور که نشد هیچ، حالا شاهد هستیم که ارزش سهام کوپرتینو نشینان به بالاترین رقم در تاریخ خود رسیده است.

image

ارزش سهام اپل در پایان ماه اوت با 10 درصد افزایش به 227.63 دلار رسید تا ارزش کلی این شرکت را به حدود 1.1 تریلیون دلار برساند. این رقم در روز جمعه به 228.87 رسید که بالاترین ارزش سهام اپل در طول تاریخ این شرکت است.

دلیل این افزایش ارزش سهام را باید در تعجیل خریداران برای خرید سهام اپل پیش از مراسم 21 شهریور جستجو کرد. همواره‌ شاهد بوده‌ایم که ارزش سهام شرکت اپل چند هفته مانده به رونمایی از آیفون‌های جدید افزایش می‌یابد. خریداران این سهام بعد از رونمایی معمولا سهام‌های خود را به فروش می‌رسانند تا سودی را نصیب خود کنند. این روش خرید سهام به روش خرید شایعه و فروش خبر معروف است. اما برخی از سهام‌داران مانند وارن بافت نیز هستند که روش سرمایه‌گذاری‌شان به این گونه نیست و معمولا سرمایه‌گذاری‌هایی بلند مدت را انجام می‌دهند.

وارن بافت به صورت دائم تعداد و ارزش سهام خود در شرکت اپل را بالا و بالاتر می‌برد و حتی اعلام برخی کارشناسان مبنی بر موفق نبودن آیفون X نیز نتوانست مانع از سرمایه‌گذاری بیشتر آقای بافت در اپل شود. قبل از اعلام گزارش درآمدهای سه ماهه دوم سال 2018 از سوی اپل، سرمایه‌گذاران وال استریت در حال ترس‌ولرز به سر می‌برند و ارزش سهام اپل حدود 8 درصد کاهش یافت. اما دو گزارش درآمدی بعدی مشخص کرد که آیفونی که اپل برای جشن گرفتن دهمین سالگرد تولید گوشی‌های آیفون روانه بازار کرده بود درواقع پرفروش‌ترین محصول این شرکت بوده است. وارن بافت که از او با نام «پیش‌گوی اوماها» نیز یاد می‌شود معمولا علاقه‌ای به سرمایه‌گذاری در دنیای فناوری ندارد، اما او از سال 2017 سهام خود در اپل را تا دو برابر افزایش داده است. به گفته خود وارن بافت، بعد از خرید یک دستگاه آیپد، او بیشتر ترغیب شده است تا در اپل سرمایه‌گذاری کند.

هولدینگ وارن بافت با نام برکشایر هاتاوی با در اختیار داشتن 246.5 میلیون سهم دومین سهامدار بزرگ اپل است. ارزش این مقدار سهام حدود 56 میلیارد دلار تخمین زده شده است. شرکت Vanguard به‌عنوان بزرگ‌ترین سهامدار اپل شناخته می‌شود.

 

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (1 نظر)

ذوالفقاری همدان

۱۳۹۷/۶/۱۲
امروزه همه می‌کوشند تا یک‌دانه اپل داشته باشند.
کیه که دوست نداشته نباشه آیفونxS رو؟
کیه که دوست نداشته باشه پُز رو؟
هر انسانی ذاتاً دوسداره پُز بده
?پُُُُز?