خانهاخبار
IFA 2018: نسخه جدید یوگا بوک لنوو مجهز به دو صفحه نمایش است

IFA 2018: نسخه جدید یوگا بوک لنوو مجهز به دو صفحه نمایش است

چند سالیست که شاهد رقابت بر سر طراحی لپ‌تاپی با دو صفحه نمایش، در میان تولیدکنندگان این حوزه هستیم و حال به عنوان تازه‌ترین خبر از این رقابت باید گفت که لنوو با معرفی نسل جدیدی از یوگا بوک در نمایشگاه IFA امسال گوی سبقت را از سایر رقبا ربود.
۱۳۹۷/۶/۱۲

هرچند ایده طراحی لپ‌تاپ‌هایی که مجهز به دو صفحه نمایشند هر چند سال یکبار مطرح می‌شود، به نظر می‌رسد تا کنون آنچنان که باید در عمل قوی ظاهر نشده است. حال لنوو با یادگیری از تجربیات به دست آمده در این زمینه، نسخه جدید یوگا بوک یعنیC930  را به گونه ای طراحی کرده که می‌توان گفت نوآورانه است.

این ایده در سال 2011 در طراحی  Acer Iconiaمورد استفاده قرار گرفت، لپ تاپی با دو صفحه نمایش که در واقع صفحه نمایش دوم جای کیبورد در لپ‌تاپ‌های معمولی را اشغال می‌کرد. یوگا بوک اصلی با ال سی‌دی دوگانه (در دو نسخه ویندوز و اندروید) که در سال 2016 و همچنین اوایل سال جاری ارايه شد نیز در واقع از طرح اولیه ایسوس به نام پروژه Precog الهام گرفته بود. احتمال می‌رود با رواج پیدا کردن صفحه نمایش‌های منعطف، در آینده‌ای نه چندان دور این ایده طراحی تلفن‌های همراه را نیز تحت تاثیر قراردهد.

بزرگترین مسئله‌ موجود در مورد لپ تاپ‌های دو صفحه‌ای قبلی، از جمله اولین مدل یوگا بوک ، این است که صفحه کلید لمسی برای اکثر افراد به خوبی کار نمی‌کند، به ویژه روی سطح شیشه‌ای بزرگ و فاقد بازخورد لمسی و نکته جالب توجه اینکه حتی تایپ کردن روی صفحه نمایش آیپد هنوز هم آنچنان که باید رضایتبخش نیست.

image

در نسل دوم یوگا بوک، که در حال حاضر فقط با پلتفرم ویندوز عرضه شده است، لنوو  صفحه نمایش دوم را با صفحه کلید  E-Inkلمسی جایگزین کرده است. این بدین معناست که این لپ‌تاپ از سیستم ورودی تخصصی‌تری بهره می‌برد که در مقایسه با مدل‌های قبلی، حساسیت بیشتری به حرکت انگشتان روی آن دارد و از سرعت پاسخگویی بالاتری برخوردار است. علاوه بر این عمر باتری نیز طولانی‌تر است.

در واقع این امکان وجود ندارد که از این فضا به عنوان یک صفحه نمایش ثانویه یا پیشرفته ویندوز استفاده کنید و این موضوع در مواردی باعث از دست رفتن انعطاف‌پذیری لازم در ابزارها و ویجت‌هایی می‌شود که می‌توانند جایگزین صفحه کلید شوند. با این حال این صفحه کلید از زبان‌ها و لی‌اوت‌های مختلف پشتیبانی می‌کند و همچنین مجهز به تاچ‌پدیست که در صورت نیاز ظاهر می‌شود.

صفحه کلید  E-Ink

شاید افراد با سرعت تایپ معمولی، پس از امتحان کردن این دستگاه معتقد باشند که استفاده از صفحه کلید  E-Ink ساده‌تر است و در عین حال دارای سرعت پاسخ‌دهی بیشتری نسبت نسخه اصلی یوگا بوک است، اما تایپیست‌های حرفه‌ای ممکن است سرعت پاسخدهی آن را متناسب با سرعت تایپ بالایشان نبینند(البته ممکن است این مشکل در نسخه نهایی برطرف شود) و گرچه بازخورد هپتیک رضایتبخش است اما، به پای وجود بازخورد برای هر کلید نمی‌رسد.
البته  از صفحه نمایش E-Ink می‌توان به عنوان یک بوک‌ریدر هم استفاده کرد، اما در حال حاضر تنها از فرمت  PDF پشتیبانی می‌کند و با فرمت‌های اختصاصی مثل آمازون کیندل سازگار نیست.

یوگا بوک جدید از ویژگی‌های جدید دیگری نیز برخوردار شده است مثل:

  • قلم وکوم با اتصال مغناطیسی به بدنه
  • پشتیبانی از فناوری دالبی اتموس
  • صفحه نمایش اصلی بزرگ با رزولوشن 1600*2560

این محصول از ماه اکتبر در دو نسخه Intel Core M5 و Core i5 عرضه خواهد شد و قیمتی حدود 999 دلار خواهد داشت. البته هنوز جزییاتی در مورد تاریخ انتشار و قیمت جهانی این محصول در دسترس نیست.

 

image

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)