خانهاخبار
IFA 2018: پرچمدار Mate 20 Pro در تصاویر زنده فاش شد

IFA 2018: پرچمدار Mate 20 Pro در تصاویر زنده فاش شد

تازه‌ترین تصاویر فاش شده منتسب به Mate 20 Pro هوآوی نشان می‌دهد که این پرچمدار معرفی نشده هم در نمایشگاه IFA 2018 حضور پیدا کرده است. بسیاری از شایعه‌ها درباره طراحی ظاهری این گوشی ازجمله تعبیه ماژول دوربین اصلی با لنزهای سه گانه و صفحه نمایش خمیده در این تصاویر مورد تأیید قرار گرفته‌اند.
۱۳۹۷/۶/۱۱

نمایشگاه IFA 2018 هم مانند بسیاری دیگر از نمایشگاه‌های تکنولوژی از رویدادهای شلوغ و پرازدحام شمرده می‌شود. از طرفی دوستداران تکنولوژی و نوآوری‌های نوین تلاش می‌کنند تا در این رویدادها شرکت کنند و اغلب‌شان هم خوشبختانه چشمان تیزبینی دارند.

برخی از این علاقه مندان روز گذشته موفق شدند تصاویر زنده متعددی را از یک گوشی هوشمند مرموز که به نظر می‌رسد پرچمدار Mate 20 Pro هوآوی باشد، به ثبت برسانند. این غول تکنولوژی اخیرا رسما تأیید کرد که قصد دارد دوگانه پرچمدار تازه Mate 20  و Mate 20 Pro خود را در تاریخ 16 اکتبر (24 مهر) معرفی کند. بدین ترتیب همچنان باید مدتی منتظر بمانیم تا تاریخ موعود فرارسد. از طرفی این بازه زمانی تقریبا کوتاه است و احتمال آنکه برخی دستگاه‌های نهایی Mate 20 Pro تولید شده باشند، وجود دارد.

image

به نظر می‌رسد که یکی از مقامات و یا کارمندان هوآوی (با توجه به دستبندی که در تصویر دیده می‌شود) تصمیم گرفته است یکی از این پروتوتایپ‌ها را به دست گرفته و در نمایشگاه IFA 2018 قدم بزند. دوستداران این برند هم بیکار ننشسته‌اند و به محض مشاهده Mate 20 Pro در دست فرد مذکور آن را توسط دوربین‌های خود شکار کرده‌اند.

در این تصاویر به خوبی می‌توان برخی جزئیات طراحی Mate 20 Pro را مشاهده کرد. پیش از هرچیز طراحی ماژول دوربین اصلی در پنل پشتی توجه ما را به خودش جلب می‌کند. این ماژول به شکل مربع با گوشه‌های خمیده و بدون زاویه طراحی شده و لنزهای سه گانه را به همراه فلش LED در خود جای داده است. تصاویر رندری مشابه این طراحی پیش از این توسط وب‌سایت معتبر XDA Developers منتشر شده بودند و به همین خاطر ممکن است سایر مشخصات نسبت داده شده به آن هم صحت داشته باشند. در گزارش XDA Developers به ناچ کوچک قطره‌ای، دوربین سه گانه اصلی در پنل پشتی، پردازنده Kirin 980، باتری 4200 میلی آمپر ساعتی، پنل نمایش 6.3 اینچی AMOLED، وضوح تصویر 2244 در 1080، امکان شارژ بی سیم، سیستم عامل پیش فرض اندروید 9.0 پای به همراه پوسته اختصای EMUI 9، جک هدفون 3.5 میلی متر در لبه بالای فریم، پورت ارتباطی USB Type-C، بلندگوهای دوگانه در لبه پایین و بالای ناچ و همچنین پنل پشتی از جنس شیشه برای Mate 20 Pro اشاره شده است و پیش بینی می‌شود که حداقل بیش از نیمی از آن‌ها صحت داشته باشند.

از طرفی نمی‌توان این موارد را هم قطعی دانست. در تصاویر زنده پیش رو برخی از مشخصات برجسته‌تر از سایرین دیده می‌شوند. پیش از این گفته شده بود که حسگر فیزیکی اثرانگشت در پنل پشتی Mate 20 Pro و زیر ماژول دوربین اصلی تعبیه می‌شود در حالی که هیچ بریدگی مشخصی در قاب محافظ این گوشی در تصاویر زنده دیده نمی‌شود. همین موضوع به خوبی می‌تواند نشان دهد که هوآوی احتمالا تصمیم گرفته است از تکنولوژی پیشرفته حسگر اثرانگشت زیر صفحه نمایش در توسعه پرچمداران تازه خود بهره ببرد.

نکته دیگری که در این تصاویر دیده می‌شود و البته با شایعه‌های قبلی در تضاد است، به بلندگوهای اصلی و موقعیت آن‌ها مربوط می‌شود. گفته شده بود که یکی از بلندگوهای اصلی حتما در لبه پایین بدنه قرار می‌گیرد. تصاویر زنده پیش رو از کیفیت بالایی برخوردار نیستند اما همچنان می‌توان تشخیص داد که هیچ بریدگی مربوط به بلندگویی در کنار پورت ارتباطی USB Type-C دیده نمی‌شود.

این گوشی در تصاویر پیش رو در نماهای مختلفی دیده شده است و از جهات دیگری هم می‌توان آن را مورد بررسی قرار داد. متاسفانه قادر نیستیم نمای کامل پنل جلو را مشاهده کنیم چراکه توسط قاب محافظ پوشانده شده است. البته همچنان بریدگی بلندگوی مکالمه در قسمت بالا و همچنین خمیدگی کناره‌های پنل نمایش دیده می‌شوند.

در آخر هم باید به جک هدفون 3.5 میلی متری که در لبه بالای بدنه تعبیه شده است اشاره کنیم. تا جایی که می‌دانیم، سری تازه این گوشی‌ها شامل Mate 20، Mate 20 Pro، احتمالا Mate 20 Porsche Design و Mate 20 Lite می‌شود که نسخه Lite آن هم هفته گذشته بدون سر وصدا معرفی شد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (2 نظر)

Saheb

۱۳۹۷/۶/۱۲
دوربین پشتش ادمو یاد نوکیا1020میندازه

محمد

۱۳۹۷/۶/۱۲
خدایی پشتش خیلی زشته.همون چیدمان افقی 20 p رو براش درنظرمیگرفتن خیلی بهتر بود