خانهاخبار
IFA 2018: ال‌جی WebOS را به خودروها، ربات‌ها و لوازم خانگی هوشمند می‌آورد!

IFA 2018: ال‌جی WebOS را به خودروها، ربات‌ها و لوازم خانگی هوشمند می‌آورد!

ال‌جی در نمایشگاه IFA 2018 اعلام کرد که سیستم عامل اختصاصی خود، WebOS را که تا پیش از این در تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند این شرکت دیده بودیم، برای سایر وسایل هوشمند شامل وسایل نقلیه، گجت‌‌های مرتبط با پلتفرم خانه‌ی هوشمند و ربات‌ها نیز عرضه خواهد کرد.
۱۳۹۷/۶/۱۱

WebOS سیستم عاملی است که ال‌جی چند سال پیش آن را به مالکیت خود درآورد و از آن زمان در برخی محصولات خود مانند تلویزیون‌ها و ساعت‌های هوشمند از آن بهره می‌گیرد. اما کره‌ای‌ها مدت‌هاست که به دنبال فرصتی برای قدم نهادن فراتر از دنیای تلویزیون‌ها و ارایه‌ی این سیستم عامل برای سایر پلتفرم‌ها بود‌ه‌اند.

image

این کمپانی در کنفرانس خبری خود در برلین از پروژه‌ی جدید خود رونمایی کرد که در همکاری با هلدینگ Luxoft به اجرا در می‌آید. نقش دقیق این هلدینگ در پروژه‌ی جدید ال‌جی هنوز اعلام نشده است، اما با توجه به سابقه‌ی Luxoft در توسعه‌ی نرم افزارهای سفارشی می‌توان تا حدی پیش بینی کرد که وظیفه‌ی کمک در بخش نرم افزار را بر عهده خواهد داشت.

در حال حاضر WebOS روی بیش از ۶۰ میلیون تلویزیون هوشمند و تابلوهای دیجیتال ال‌جی نصب شده است و این شرکت با وجود گستردگی و تنوع تابلوهای دیجیتال، اصرار دارد فعالیت در این حوزه را ادامه دهد. مشخص نیست که آیا Luxoft در توسعه‌ی تابلوها و تلویزون‌ها نیز به ال‌جی کمک خواهد کرد یا خیر و هر دو کمپانی تا به حال درباره‌ی این موضوع حرفی به میان نیاورده‌اند. انتظار می‌رود اولین همکاری کمپانی کره‌ای با هلدینگ مذکور در حوزه‌ی خودرو صورت گیرد و سپس سایر بخش‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهد.

image

در حال حاضر مشخص نیست که چه تغییراتی روی WebOS اعمال خواهد شد تا برای استفاده در محیط خودرو مناسب باشد، اما به نظر می‌رسد بخش طراحی ظاهری به خود ال‌جی موکول شود و مطابق میل او تغییر نماید. طبق آنچه اعلام شده است، محصول نهایی همکاری ال‌جی و Luxoft برای اکوسیستم‌های شخص ثالث بهره مند از هوش مصنوعی نیز عرضه خواهد شد؛ اما انتظر می‌رود در بخش لوازم خانگی و پلتفرم خانه‌ی هوشمند، محصولات تولیدی ال‌جی در اولویت استفاده از این سیستم عامل قرار بگیرند.

image

ال‌جی به تازگی فعالیت خود در بخش ربات‌های خدماتی را نیز آغاز کرده است که در نمایشگاه‌های CES و IFA سال جاری تعدادی از آن‌ها را به نمایش گذاشت و از پلتفرم WebOS خود در توسعه‌ی آن‌ها نیز استفاده خواهد کرد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)