خانهاخبار
مک‌لارن Speedtail به موتوری با قدرت بیش از 987 اسب بخار مجهز می‌شود

مک‌لارن Speedtail به موتوری با قدرت بیش از 987 اسب بخار مجهز می‌شود

مک‌لارن Speedtail هایپرکار آینده این شرکت انگلیسی است. بر اساس اعلام مدیر عامل این شرکت، این محصول به موتور قدرتمندی مجهز می‌شود.
۱۳۹۷/۶/۱۱

شایعات و گزارش‌های زیادی در رابطه با هایپرکار مک‌لارن Speedtail در فضای مجازی منتشر شده است. لازم به ذکر است؛ این خودرو در گذشته با نام BP23 شناخته می‌شد. اطلاعات رسمی کمی از این خودرو در اختیار رسانه‌ها قرار گرفته با این حال به تازگی قدرت تولیدی توسط موتور مورد استفاده در آن مشخص شده است. مدیر عامل مک‌لارن، Mike Flewitt در مصاحبه‌ای با Top Gear اعلام کرده هایپرکار آینده مک‌لارن به موتوری با قدرت بیش از 987 است بخار مجهز می‌شود که آن را تبدیل به سریع‌ترین خودروی جاده‌ای این شرکت می‌کند.

image

اگر چه مک‌لارن Speedtail از سیستم هیبریدی بهره می‌برد ولی سیستم مورد استفاده در آن با سیستم هیبریدی خودروی مک‌لارن P1 تفاوت کمی دارد. Flewitt در مصاحبه خود به این موضوع اشاره کرده که شرکت تحت مدیریتش بر روی ویژگی‌های مختلف مک‌لارن Speedtail تمرکز می‌کند و موتور قدرتمند هدف نهایی آن‌ها محسوب نمی‌شود. در زمان معرفی هایپرکار مک‌لارن P1 بسیاری از علاقه‌مندان به علت عدم استفاده از موتور 12 سیلندر، به مک‌لارن خرده گرفتند با این حال P1 با موتور 8 سیلندر خود تبدیل به یک اسطوره در دنیای هایپرکارها شد.

image

در حالی که مک‌لارن Speedtail به موتور قدرتمندی مجهز می‌شود، این شرکت انگلیسی برخلاف کونیگزگ و هنسی به دنبال شکستن رکورد سرعت به وسیله این خودرو نیست. Mike Flewitt در این زمینه گفته است:

من با دوستم، جان هنسی در گردهمایی پبل بیچ ملاقات داشتم. شرکت هنسی در این رویداد موتور هنسی ونوم F5 را به نمایش گذاشته بود. جان به این موضوع اشاره کرد که خودروی تولیدی شرکتش به سرعت 482 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. این احتمال وجود دارد که هایپرکار Speedtail قادر به دستیابی به سرعت بالایی باشد ولی ما به دنبال شکستن رکورد سرعت توسط این محصول نیستیم.

مک‌لارن در طراحی هایپرکار بعدی خود تنها شکستن رکورد سرعت را مدنظر قرار نداده است، هایپرکار مک‌لارن Speedtail برخلاف محصولات رقیب رانندگی لذت‌بخش‌ و آرامی را در مسافت‌های طولانی برای راننده به ارمغان می‌آورد. بر اساس اعلام Flewitt، این خودرو در مقایسه با رقیبان خود وزن کمتری دارد و از آیرودینامیک بهتری بهره می‌برد.

image

مک‌لارن در ماه اکتبر سال جاری میلادی از خودروی Speedtail به صورت رسمی رونمایی می‌کند. تولید این محصول در سال 2019 آغاز خواهد شد. در حال حاضر تمامی نمونه‌های تولیدی این خودرو با قیمت 2.2 میلیون دلار به فروش رسیده‌اند، بنابراین امکان سفارش آن برای خریداران جدید وجود ندارد.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)