خانهاخبار
با جذاب‌ترین سوئیچ‌ها در دنیای خودرو آشنا شوید

با جذاب‌ترین سوئیچ‌ها در دنیای خودرو آشنا شوید

سوئیچ یا همان کلید خودرو یکی از وسایلی بوده که همیشه همراه راننده است. برخی از شرکت‌ها طراحی جذابی را برای سوئیچ خودروهای خود در نظر می‌گیرند. در این مطلب به معرفی جذاب‌ترین و ماندگارترین سوئیچ‌ها می‌پردازیم.
۱۳۹۷/۶/۱۰

خودروهای مختلف دارای قطعات و تجهیزات مشترکی هستند که برای مثال می‌توان به فرمان و چرخ‌ها اشاره کرد. در این میان یکی از وسایل خودرو که اهمیت بالایی دارد، سوئیچ است. در حالی که اکثر سوئیچ‌ها کارایی یکسانی دارند، شرکت‌های مختلف برای این قطعه طراحی‌های متفاوت و عملکردهای مختلفی را در نظر می‌گیرند. کارایی اصلی کلید خودرو، روشن کردن آن است.

شرکت‌ها می‌توانند کارایی مختلفی را برای این وسیله کوچک‌ در نظر بگیرند که شاید یکی از جذاب‌ترین آن‌ها، روشن کردن خودرو از فاصله دور باشد. در این میان شرکت‌هایی در صنعت خودرو وجود دارند که علاوه بر کارایی‌های مختلف، سوئیچ خودروهای خود را با طراحی بی‌نظیری در اختیار راننده قرار می‌دهند. در این مطلب نگاهی به جذاب‌ترین سوئیچ‌ها در صنعت خودرو می‌اندازیم.

سوئیچ تسلا مدل S

image

تسلا یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه تولید خودروهای برقی در سراسر جهان محسوب می‌شود. این شرکت طراحی جذابی را برای کلید خودروی تسلا مدل S در نظر گرفته است. در حقیقت سوئیچ این خودرو طراحی یکسانی با تسلا مدل S دارد. این قطعه علاوه بر کارایی مناسب، می‌تواند به عنوان یک قطعه تزیینی نیز مورد استفاده قرار بگیرد!

سوئیچ آکورا NSX

image

گفته می‌شود در دهه 90 میلادی خودروی هوندا/آکورا NSX با سوئیچ تیتانیومی به فروش می‌رسیده که قیمت بسیار بالایی داشته است. شرکت هوندا برای برش این سوئیچ از روش‌های خاصی استفاده می‌کرده چرا که تیتانیوم یک فلز ویژه و گران‌قیمت محسوب می‌شود. در حالی که بسیاری جنس سوئیچ این خودرو را تیتانیوم اعلام کرده‌اند، شرکت هوندا در سال 1996 برای تولید سوئیچ خودروی NSX از آلیاژ نیکل-مس با نام مونل استفاده کرده است. این کلید طراحی ساده ولی بسیار جذابی دارد. برخی از علاقه‌مندان به صنعت خودرو می‌توانند این سوئیچ را در بازار پیدا و خریداری کنند.

سوئیچ Formawerx پورشه 911

image

شرکت‌های زیادی مشغول به تولید تجهیزات سفارشی برای خودروی پورشه 911 هستند. در همین راستا وجود شرکت‌های تولیدکننده سوئیچ‌های سفارشی برای پورشه 911 طبیعی به نظر می‌رسد. Formawerx یکی از شرکت‌های تولیدکننده سوئیچ‌های سفارشی برای پورشه 911 محسوب می‌شود. این شرکت برای تولید سوئیچ سفارشی مورد نظر ما از فولاد ضد زنگ 303 استفاده کرده و بر روی آن 6 سوراخ برای نمایش موتور 6 سیلندر خطی پورشه 911 قرار داده است. این سوئیچ در نمونه استاندارد با قیمت 250 دلار و در نسخه‌های سفارشی با طرح‌های مختلف با قیمت 300 در اختیار خریدار قرار می‌گیرد.

سوئیچ خودروهای بی‌ام‌و

image

اکثر سوئیچ‌های تولیدی شرکت آلمانی بی‌ام‌و از طراحی‌های جذابی برخوردارند با این حال جدیدترین نسخه‌های سوئیچ این کمپانی علاوه بر طراحی دوست‌داشتنی، کارایی بالایی نیز دارند. این سوئیچ‌ها از یک نمایشگر کوچک لمسی بهره می‌برند که عملکردهای مختلفی را در اختیار صاحب خودروهای بی‌ام‌و قرار می‌دهد. اگر چه این سوئیچ‌ها فناوری بالایی دارند ولی کلکسیونرها آن را برای مجموعه خود خریداری می‌کنند.

سوئیچ نیسان 300ZX

image

خودروی نیسان 300ZX در زمانی که خودروهای مزدا RX-7 و تویوتا سوپرا در بازار حضور داشتند، معرفی شد. این خودرو در مقایسه با محصولات شرکت‌های هموطن خود، از طراحی جذاب‌تری برای سوئیچ بهره می‌برد. نیسان برای تولید سوئیچ این خودرو از تیتانیوم استفاده کرده است. نیسان 300ZX در زمان معرفی خود یکی از بهترین خودروهای اسپرت بود. این خودرو دارای موتور مجهز به توربوشارژر دوقلو است و از سیستم چهار چرخ محرک بهره می‌برد.

کارت هوشمند خودروهای مرسدس بنز

image

مرسدس بنز یکی از شرکت‌های پیشرو در زمینه استفاده از سیستم ورود بدون کلید به خودرو محسوب می‌شود. این کمپانی آلمانی از اواخر دهه 90 میلادی این سیستم را برای محصولات تولیدی خود در نظر می‌گرفت. در حال حاضر بسیاری از خودروها به این سیستم مجهز شده‌اند. شاید Smart Key Card شرکت مرسدس بنز جذاب‌ترین طراحی را نداشته و یا اینکه به علت ضخامت بالای خود موردپسند همه نباشد، با این حال یکی از وسایل ماندگار در صنعت خودرو محسوب می‌شود.

سوئیچ خودروهای فراری

image

بدون هیچ شکی باید سوئیچ‌های خودروهای فراری در این لیست حضور داشته باشند. در بازار شرکت‌های مختلفی هستند که به صورت سفارشی سوئیچ‌‌های مشابه محصولات شرکت فراری را تولید می‌کنند. در حال حاضر کلید‌ خودروهای فراری از طراحی متفاوت و تکنولوژی‌های جدیدی بهره می‌برند. سوئیچ خودروهای فراری در سال 2000 از طراحی ساده ولی جذابی برخوردار بود. هم اکنون این سوئیچ‌ها را می‌توان در فروشگاه‌های اینترنتی مانند eBay پیدا کرد ولی برای تصاحب آن‌ها باید مبالغ بالایی مانند 2500 دلار پرداخت کرد.

سوئیچ چرخان مزدا

image

مزدا RX-7 عملکرد بالایی دارد با این حال مزدا در ابتدا طراحی جذابی را برای سوئیچ آن انتخاب نکرده بود. در حقیقت کلید این خودرو شباهتی به عملکرد آن نداشت. مزدا مدتی پس از عرضه این خودرو تصمیم گرفت یک سوئیچ جذاب را برای آن طراحی و در اختیار خریداران آن قرار دهد. این سوئیچ از یک حلقه چرخان در بخش بالایی خود برخوردار است که می‌تواند نحوه عملکرد موتورهای وانکل و تفاوت آن با موتورهای بنزینی رایج را به نمایش بگذارد.

سوئیچ پلاتینیوم کونیگزگ

image

برای آخرین سوئیچ موجود در این لیست، به سراغ گران‌ترین کلید خودرو در جهان می‌رویم. سوئیچ‌هایی که به صورت استاندارد در اختیار خریداران خودروهای کونیگزگ قرار می‌گیرد از جذابیت بالایی برخوردار هستند با این حال شاهد معرفی یک نمونه مخصوص از سوئیچ‌های این شرکت سوئدی هستیم. برای ساخت این سوئیچ از پلاتینیوم و الماس استفاده شده است. گفته می‌شود این سوئیچ که چندین سال پیش به صورت سفارشی برای گکونیگزگ آگرا تولید شده، قیمتی نزدیک به 250 هزار دلار دارد. این هزینه تفاوت چندانی با قیمت یک خودروی فراری 488 جدید ندارد!

می‌توان در این لیست سوئیچ‌های تولیدی برخی دیگر از شرکت‌ها را نیز قرار داد که برای مثال می‌توان به سوئیچ خودروی پاگانی هیورا اشاره کرد که طراحی شبیه به خودروی پاگانی دارد. با این حال شاید این سوئیچ‌ها در مقایسه با نمونه‌های موجود در این لیست در تاریخ صنعت خودرو ماندگار نباشند.

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (4 نظر)

افسر

۱۳۹۷/۶/۱۱
بعضی از این سوییچ هایی که نشون دادین از سوییچ ماشینای چینی هم زشت تره چطوری تو لیست جا شدن
اسمارت کارت کولیوس هم خیلی جذاب تر از ایناست
سوییچ فراری هم هیچ قشنگی توش نمی بینم خیلی ساده و به دور از تجملات هست اونم برای ماشینی که اینقدر گرونه سوییچش جزو زیباترین ها نیست حتی سوییچشو تو تاپ گیر سفری که با فورد جی تی و فراری 430 اسکودریا و پاگانی زوندا داشتن مسخره کردن که چقدر چیپ به نظر میرسه
دوست داشتم تو این لیست سوییچ ماشینایی مثل مولسان و فانتوم و مایباخ رو ببینم تا سوییچ افترمارکتی که برای پورشه گذاشته شده تو بازار افتر مارکت که پر از سوییچ های جذابه

معین

۱۳۹۷/۶/۱۰
کم کم باید سوییچ پراید هم به لیست اضافه کنید عزیز

Genius Man

۱۳۹۷/۶/۱۰
جای سوئیچ پراید ۵۰ میلیونی گرانقدر واقعا خالیست!

مرد

۱۳۹۷/۶/۱۰
خریت انتها ندارد