خانهاخبار
رمزگشایی از دعوتنامه ۲۱ شهریور اپل!

رمزگشایی از دعوتنامه ۲۱ شهریور اپل!

در این مطلب، قصد داریم دعوت نامه اپل را به شکل دقیق بررسی کرده تا ببینیم آیا نکته خاصی در این دعوت نامه نهفته است یا خیر.
۱۳۹۷/۶/۹

همانطور که می‌دانید، شب گذشته اپل به طور رسمی اعلام کرد که این شرکت قصد دارد مراسمی مطبوعاتی در تاریخ ۲۱ شهریور سال جاری برگزار کند؛ مراسمی که در آن شاهد رونمایی محصولات جدید از سوی اهالی کوپرتینو خواهیم بود. اپل همیشه قبل از شروع مراسم‌هایش یک دعوت نامه را منتشر می‌کند که به شکل جالبی در آن رمز‌هایی دیده می‌شود. معمولا رمزگشایی این دعوت نامه‌ها به ما جزییاتی از محصولات آینده این شرکت می‌دهد که در نپع خود بسیار جالب است. در این مطلب قصد داریم که به طور اختصاصی به رمزگشایی این دعوت نامه بپردازیم. مانند همیشه در ادامه با ما همراه شوید. 

درطی چند سال اخیر، اپل همیشه از لوگوی خود برای دعوت نامه‌ها استفاده کرده، اما حالا شاهد یک حلقه طلایی رنگ در فضایی مشکی هستیم و زیر آن، عبارت Gather Round یا همان “دور هم جمع شوید” هستیم. همه این موارد در نگاه اول چندان نکات خاصی را برملا نمی‌کنند، اما حالا که بیشتر بر روی آن وقت گذاشته‌ایم به نتایج بسیار جالبتری رسیده ایم؛ در واقع این حلقه (که نمای ساختمان مدیریتی جدید اپل از بالاست) رازهای زیادی در خود دارد. 

رنگ طلایی - آیفون‌های طلایی

image

اولین و شاید واضح ترین نکته، رنگ اصلی این دعوت نامه است. اپل از پس زمینه‌ای مشکی و رنگی طلایی برای المان‌های این دعوت‌نامه استفاده کرده است که به وضوح به رنگی جدید اشاره دارند. همانطور که می‌دانید، آیفون ۱۰ سال گذشته فاقد رنگ طلایی بود، اما امسال بالاخره شاهد رنگ طلایی در آیفون‌های جدید اپل خواهیم بود؛ در واقع تصاویر لو رفته از iPhone Xs و iPhone Xs Plus در رنگ طلایی با نمایشگری مشکی هستند. علاوه بر آیفون Xs و Xs Plus، احتمالا اپل واچ سری ۴ و آیفون ۶.۱ اینچی نیز در رنگ طلایی عرضه می‌شوند. 

حلقه طلایی - حلقه چرخان اپل واچ سری ۴

image

راستش را بخواهید، کمی طول کشید که به این نکته برسیم، اما حالا واقعا می‌بینیم که این حلقه شباهت بسیار زیادی به حلقه چرخان اپل واچ دارد! تصویر منتشر شده از اپل واچ سری ۴ که خود نیز در رنگ طلایی است، خود مهر تاییدی بر این موضوع به حساب می‌آید. برخی از کاربران بر این تصور هستند که مدل‌های LTE اپل واچ سری ۴ دارای حلقه‌ای با رنگ مشکی در قسمت داخلی خود خواهند بود. سال گذشته اپل برای اپل واچ سری ۳ نسخه LTE، از رنگ قرمز  در این قسمت از حلقه استفاده کرده بود. اگر این موضوع درست باشد، دعوت نامه اپل به وضوح این موضوع را تایید می‌کند. 

حلقه طلایی - لنز دوربین آیفون ۶.۱ اینچی

image

فرض کنید که این حلقه، یک حلقه بزرگ دور لنز دوربین است، اینجاست که فورا به یاد آیفون ۶.۱ اینچی می‌افتیم. همانطور که می‌دانید، اپل قصد دارد درکنار دو آیفون گران قیمت خود، مدلی ارزان تر و با قیمت ۵۹۹ دلار را نیز زونمایی کند. این آیفون همانند سری X از طراحی فلز و شیشه‌ای، شارژ بیسیم، فیس آیدی و حاشیه نمایشگر کم برخوردار است، اما از طرفی خبری از فریم استیل، نمایشگر امولد، ظرافت و ضخامت کم نیست. دوربین دستگاه نیز تنها یک لنز خواهد داشت و حالا که دقت می‌کنیم، این حلقه می‌تواند به تک لنز دوربین این محصول اشاره داشته باشد. 

آیا ممکن است مورد دیگری هم وجود داشته باشد؟

image

قطعا نمی‌توان مطمئن بود، اما حالا که درحال بیان کردن تئوری‌های مختلف هستیم، بد نیست اشاره ای به موارد دیگر داشته باشیم. چندی پیش شایعه‌ای مبنی بر عرضه نسخه اصلاح شده آیفون ۷ تحت نام آیفون اس ایی ۲۰۱۸ منتشر شد و این حلقه می‌تواند به دکمه هوم دستگاه اشاره‌ای داشته باشد. اگرچه شایعات بیشتر به رونمایی ۳ آیفون اشاره داشته اند، همچنان روزنه امیدی برای هواداران آیفون اس ایی وجود دارد. همچنین اگر دقت کنید، این حلقه تا حدی شبیه به نمای یک هوم پاد از بالا است! به گفته تحلیلگران، هوم پاد جدید تا قبل از ۲۰۱۹ عرضه نخواهد شد، اما شاید این نشانه مربوط به هوم پاد ارزان قیمتی باشد که پیش از این شایعه شده بود. درنهایت یک مورد دیگر هم موجود دارد؛ اپل در برخی مراسم‌های خود نیم نگاهی (Sneak Peek) از محصول آینده‌اش را با ما در میان می‌گذارد و از آنجایی که نمای بالای مک پرو شباهت زیادی به این حلقه دارد، می‌توان امیدوار بود که بالاخره پس از ۵ سال شاهد نیم رخی از این کامپیوتر قدرتمند باشیم. البته در کنار همه این اطلاعات هیجان انگیز، خبرهای نه چندان خوبی نیز داریم. تا جایی که چشم کار می‌کند هیچ نشانه ای از آیپد جدید و یا مک بوک ارزان قیمت در این تصویر دیده نمی‌شود و همی موضوع کمی برایمان ناامید کننده است. درکل بهترین کار این است که کمی صبر کنیم تا موعد رسمی رونمایی از محصولات جدید اپل فرا برسد. نظر شما چیست؟ شما این دعوت نامه را چطور تحلیل می‌کنید؟

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (5 نظر)

جواد

۱۳۹۷/۶/۱۵
نمیدونم چرا یاد آقای رافعی پور افتادم.

پدرام

۱۳۹۷/۶/۱۱
سلام.میتونه اشاره ای به سایت جدید اپل باشه(اپل پارک)

افسر

۱۳۹۷/۶/۱۰
خیلی باحاله که با یه حلقه نصف ملت دنیا رو درگیر رمزگشایی کنی
تو بازیا شرکت هایی مثل آمبرلا (تو رزیدنت ایول) و ... رو میدیدیم که چنان گسترشی دارند که قدرت تغییر زندگی و روند زندگی انسان رو رقم بزنن و حالا با دیدن اپل و مایکروسافت و آلفابت داریم به عینه تو واقعیت میبینیمشون

Babak

۱۳۹۷/۶/۹
همه ساله ، سعی در رمزگشایی از دعوتنامه های سالانه ی اپل دارن.
و جالب اینجاست که ۹۹ درصد این رمزگشایی ها ، ناشی از تخیلات اشتباه بوده

farbod

۱۳۹۷/۶/۹
kheyli chiza mitune bashe. vali , yek chizi ke deghat nemikonim apple ye sa@e edition mide harsal emsal in sa@ mitune az talaye zard ke tu in ax moshakhase neshun bede. hata ba safeye gerd. badam ma in halghe haro tu davatnameye iphone 5s didim shayad scanere finger print zire safeye screen bashe. yek emkane kheyli kam dast ke iphone jadi ba range meshki va alminiome talayi biad.