خانهاخبار
آیفون‌های 2018 اپل 30% پرسرعت‌تر از نسل قبلی هستند!

آیفون‌های 2018 اپل 30% پرسرعت‌تر از نسل قبلی هستند!

تازه‌ترین گزارش‌ها حاکی از آن است که آیفون‌های 2018 اپل با مجهز شدن به پردازنده A12 نسبت به نسل قبلی تا حداکثر 40% در عملکرد کلی سیستم بهبود می‌یابند و میزان مصرف انرژی باتری‌شان هم به طرز چشمگیری کاهش می‌یابد.
۱۳۹۷/۶/۹

سامسونگ چندی پیش از تازه‌ترین پرچمدار خود به نام Galaxy Note 9 رونمایی کرد. این روزها هم برخی سازندگان مانند سونی در خلال برگزاری نمایشگاه IFA 2018 برلین به معرفی محصولات پرچمدار تازه خود مشغول هستند و همچنین قرار است کمپانی در سپتامبر از 3 آیفون تازه خود پرده بردارد. گزارش شده است که این آیفون‌های تازه عملکردی حدودا 20% تا 30% سریع‌تر از نسل قبلی خواهند داشت و همچنین دوام انرژی باتری‌شان هم به شکل چشمگیری بیشتر خواهد بود.

خبرگزاری Macworld اخیرا در گزارشی تحلیلی اذعان داشت که آیفون‌های 2018 کمپانی اپل از پردازنده A12 ساخت TSMC با معماری 7 نانومتری قدرت می‌گیرند. اما این توضیح به چه معناست؟

image

این ادعا اساسا بدین معنیست که پردازنده A12 با ساختار 7 نانومتری در مقایسه با پردازنده A11 Bionic با ساختار 10 نانومتری تراکم منطقی 1.6 برابر بیشتر، 20% بهبود سرعت و 40% کاهش در مصرف انرژی ارائه می‌دهد.

به بیان دیگر، اگر اپل همان پردازنده A11 Bionic را با ساختار 7 نانومتری به کار می‌برد، اندازه آن 40% کاهش می‌یافت. همچنین در صورت فعالیت با همان سرعت، مصرف انرژی آن 40% کاهش می‌یافت یا با همان میزان مصرف می‌توانست 20% پرسرعت‌تر پردازش کند.

این گزارش صرف نظر از تمرکز بر پیشرفت اپل در تعبیه A12 بر این موضوع هم تأکید می‌کند که استفاده از A11 Bionic در نسل قبلی آیفون‌ها برای این غول تکنولوژی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای به شمار می‌رفت. استفاده از A11 اپل را قادر ساخت تا برای اولین بار 2 هسته بزرگ و 4 هسته کوچک را به طور هم زمان فعال کند. در این گزارش تازه اشاره شده است که پردازنده A12 هسته‌های پردازشی پرسرعت‌تری خواهد داشت و ممکن است در مصرف انرژی هم بهینه‌تر عمل کند؛ اما دیگر قادر نخواهد بود از اغلب این هسته‌ها به طور هم زمان بهره ببرد.

در گزارش Macworld اشاره شده است که انتظار می‌رود عملکرد آیفون‌های تازه اپل حدودا 40% نسبت به نسل قبلی بهبود یابد اما این موضوع بدون توجه به عملکرد گیمینگ پیش بینی شده است. گفته می‌شود میزان بهبود واقعی در عملکرد آیفون‌های مجهز به A12 درواقع بین 15% تا 25% باشد.

image

برچسب‌ها:

اخبار مشابه

برای ثبت نظر خود وارد حساب کاربری شوید.

دیدگاه‌ها (0 نظر)